Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
patos schreef:Een trombosebeen is over het algemeen dik, glanzend, rood en pijnlijk. Een blauwe plek zou ik eerder aan een te strak aangelegde gipsspalk wijten.
__Charlotte schreef:patos schreef:Een trombosebeen is over het algemeen dik, glanzend, rood en pijnlijk. Een blauwe plek zou ik eerder aan een te strak aangelegde gipsspalk wijten.
Heb je wel gelijk in, maar bij mij vertrouwde ze het hele blauwe ook niet. Daarnaast was het ook wel dik, glanzend en rood ja maar blauw was geen goed teken in de ogen van de arts. Heb toen wel meteen trombose onderzoek gehad. Liever dat je het uitsluit dan dat je risico loopt toch
Te strak gips is ook niet goed, en een trombosebeen moet je toch altijd uitsluiten. xxmyrtheexx schreef:onze huisarts gipst ook zelf.. zal wel moeten aangezien dat een wintersport dorp is!
mijn moeder vermoed zelf dat het komt doordat ze 's nachts met haar benen gebogen ligt en daardoor de rand van het gips in haar knieholte drukt en daardoor een beetje afknelt.. ik vond het er vanochtend in elk geval wel rustiger uitzien als gisteravond. Iets minder blauw!.. We kijken het dit weekend wel even aan en anders gaan we wel even naar de HA