ervaring met keelamandelen laten knippen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLuus

ervaring met keelamandelen laten knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 14:04

hallo,

al een tijdje zit ik met keelpijn, nou ben ik gisteren naar de dokter geweest en die vertelde me dat ik ontstoken keelamandelen heb, hij zei dat ik ze kon laten knippen maar het niet verstandig op dit moment is, maar hij me vertelde ook, dat als ik er meer last van zou krijgen dat ik dan maar weer terug moest komen.. en we dan zouden kijken naar een oplossing.
nu zit ik er toch wel een beetje over na te denken als ik het over een tijdje weer terug krijg!
Alleen heb ik een hekel aan het ziekenhuis, narcoses en operaties..
ik had al wat reacties gelezen op internet maar was benieuwd welke ervaringen de mensen hier op bokt hadden!

alvast bedankt voor je reactie!
Laatst bijgewerkt door xLuus op 29-05-09 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

minkie

Re: ervaring met keelamandelen laten knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:06

Misschien even de zoekfunctie gebruiken. Zijn echt ontzettend veel topics over geweest.....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:08

Ik ben begin dit jaar geopereerd aan mijn keelamandelen na ruim een jaar echt flink kwakkelen. Mijn laatste 'verkoudheid' resulteerde in 2 weken lang 40 graden koorts en 'zwarte amandelen', vandaar dat ze toen toch echt maar geknipt moesten worden. Moet zeggen dat het de eerste periode daarna erg tegenviel, maar nu eigenlijk nooit meer last heb van de ernstige ziekteperiodes zoals ik hiervoor had.
Ik vond het in het ziekenhuis eigenlijk wel prima, behalve dat ik niet zo lekker uit de narcose kwam en daar nog erg veel last van heb gehad, maar in vergelijking tot de pijn die ik tijdens mijn koortsperioden had, was dat een eitje :D Het was ook maar 1 dag/nacht in het ziekenhuis, dus dan is het wel te doen hoor!

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:09

Ik heb ze op mn 17e laten 'knippen' na ongeveer een jaar lang elke maand een keelonsteking gehad te hebben (met regelmatig openspringende puskoppen, jekkie!)
Het is echt geen pretje (ik kan me nog herinneren dat ik jankend een bord macaroni gegeten heb, deed zo'n pijn maar had zo'n honger!)
die ijsjes die je als kind heel leuk vind mag je ook (ik kreeg in het ziekenhuis smurvenijsje :o ) en achteraf ben ik zo blij dat ik het heb laten doen!!
Tis even afzien maar het resultaat is geweldig: nooit meer zomaar keelontsteking!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:11

@Franny: Dat jankende bord met macaroni herinner ik me ook! haha! Ik dacht dat ik dat wel naar binnen kon soppen, wat een drama was dat! :D :D In het ziekenhuis kreeg ik ijslolly's, bakje vla, soort pudding(sinaasappel, terwijl je geen sinaasappel mag.. :D) en nog iets wat wel te eten was, haha! :D

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 14:12

Ik heb het vooral met slikken, drinken & eten ja echt een drama ja en veel pijn!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:24

Vriendin van mij, 17 jaar, heeft ze toevallig een paar weken geleden laten knippen.
Moest 's ochtends naar het ziekenhuis, werd geopereerd (duurde 10 minuutjes) en moest daarna nog een tijdje daar blijven. 's middags mocht ze alweer naar huis. Ze is er nog 4/5 dagen echt ziek van geweest maar daarna ging het wel. Wel in totaal ongeveer 10 dagen rust gehad. Vooral de eerste 4/5 dagen ook geen trek in eten etc. maar vooral ijsjes gegeten en water gedronken wat rustgevend was voor de keel. En om de honger te lessen soep.

Tsja het is zeker een lastige ingreep, maar als je er beter van word zou ik het zeker doen. Mijn vriendin d'r amandelen waren chronisch ontstoken dus bij haar moest het wel. :)

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:29

Ik heb ze nu 12 jaar geleden laten knippen op mijn 15de. Ik heb nu nog regelmatig keelontsteking maar niet meer zo erg als toen ik ze nog had.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:05

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik loop stage op de KNO afdeling en heb toevallig gister een aantal operaties met keel en neusamandelen verwijderen gezien!
Heb je vaker last van ontstoken keelamandelen? Als ze geregeld ontstoken zijn dan is het denk ik het verstandigste om ze te laten verwijderen. En anders is afwachten inderdaad de beste oplossing.

Als je meer informatie wilt over de ingreep of wat dan ook dan mag je me altijd pb'en hoor. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:42

Gebruik even de zoekfunctie, ik heb ook al een aantal keren uitgebreide posts gemaakt over dit onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:24

Zijn inderdaad meerdere topics over geweest.

Ik heb mijn keel en neus amandelen laten verwijderen toen ik 20 was. Wat een hel, echt 3 dagen flinke pijn gehad met slikken, drinken en (niet) eten.
Na 3 dagen ging het al beter en na 5 dagen was ik weer redelijk op de rit :)

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:39

hoi allemaal!

ik ben afgelopen maandag bij de huisarts langs gegaan, en die vertelde
me, dat ze het verstandig vind om mijn keelamandelen eruit te laten
halen.
morgen heb ik mijn eerste afspraak in het ziekenhuis met de KNO arts,
kan iemand mij vertellen wat hij zal gaan zeggen, en hoe dat
gesprek dan verloopt?

groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:55

Hij zal naar je keel en neus amandelen gaan kijken en aan de hand daarvan beslissen of ze verwijdert moeten worden of niet :)