@ sologirl:
Dat ik mezelf in die houding dwing heb je wel een beetje gelijk in
Maarja, rijd op een manage en daar letten ze toch wel erg op je houding ( bij ons in ieder geval wel) dus zodra je ook maar naar achteren of naar voren gaat leunen krijg je dat te horen. Lastig dus om dan de hele tijd gebogen te zitten.
En ik weet inderdaad al dat ik nooit helemaal rechtop zal komen te zitten, maar gewoon ontspannen iets meer rechtop zitten zonder pijn zou al fijn zijn.
Nu rijd ik ook nog niet zo heel lang, dus misschien is het ook wel dat ik nog te gespannen rijd hoor?!
Zal gewoon eens gaan kijken of ik mezelf meer kan ontspannen of het dan minder wordt. En anders een zitlesje meepakken! Of hebben jullie misschien huis en tuin oefeningen zodat ik me rug sterker kan maken?
Verder rijden ze op deze manage volgens mij met veelzijdigheidszadels, heb wel een keertje bij een vriendin op een dressuurzadel gezeten en merkte dat me rug daar vanzelf veel gemakkelijker rechter van werd en dat ik me rug dus niet de hele tijd recht hoef te "zetten"... Maarja, die mogelijkheid is er niet op de manage.
@ siskeh; het probleem ligt juist bij het lichtrijden.
Laatst bijgewerkt door Judith_H op 29-05-09 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt