Is dit een normaal herstel van knieen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Is dit een normaal herstel van knieen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 22:19

Ik ben in November gevallen met mn scooter. Had 1 knie zwaar gekneusd en mn slijmbeurs kapot o.i.d. en de ander licht gekneusd.
Heb er best lang mee gelopen en heb uiteindelijk nog foto's laten maken omdat ik na 3 weken nog steeds absoluut niet mn knie kon buigen. En nog steeds ongeveer een tennisbal erop.

Bij de foto's dachten ze eerst dat m'n knieschijf kapot was en uiteindelijk was er toch niks aan de hand.

Nu is het opzich wel over met lopen, maar kan nog steeds niet op hurken/knieen zitten. En mn ene knie is nog steeds blauw. En als ik ergens tegen aanstoot heb ik zo weer een bult en kan ik 'm een dag weer bijna niet buigen. En dan is het weer over..

Is dit normaal?

LK_2312

Re: Is dit een normaal herstel van knieen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:31

oei hoop niet dat mijn knie zo lang gaat duren. ben ook van de scooter gevallen 3 weken geleden en daarna last van mn knie gehad, echo van gemaakt waar niks op te zien was 2 weken geleden. volgens de fysio zou het met 1,5 week over moeten zijn en ik loop er nogsteeds mee..
Ik kan wel goed lopen maar buigen doet zeer (trap lopen, op paard zitten..) en als ik ook maar iets heb gedaan (fietsen ofzo) en ik ga stilzitten dan hou ik het niet meer..

Weet niet of het normaal is dat het zo lang duurt als bij jou, dat was wel ernstiger dan mijn knie dus daar zul je zeker dan ook langer mee onderweg zijn.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 09:49

Nou zo te lezen gaat het nu al véél beter met jouw knie na 3 weken dan bij mij.
Ik kon mn knie toch echt NIKS buigen en dus niet fietsen & traplopen enz.
Lopen deed ook héél zeer, kon wel door de grond gaan soms :P

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:09

Dat had ik de eerste week ook.. maar van de fysio MOEST ik bewegen dus me dan toch over de pijn heen gezet en toch alles maar gedaan.. paardrijden heeft me wel goed gedaan, al deed me dat echt heel zeer en dacht mn mams dat ik er na 5 min alweer naast stond :P

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 10:12

Haha tja. Ik moest ook buigen van de dokter, maar ze heeft zelf ook geprobeerd het lukte gewoon niet echt van een milimeter viel ik al bijna flauw en verder kon het gewoon niet het leek alsof het gewoon vast zat. :oo
Ik had ongeveer 4weken lang dat ik gewoon níet kon buigen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:55

Doordat je het niet hebt geoefend met bewegen, merk je nu dat alles vast zit. Ik zou langs de fysio gaan. Die kan je oefeningen geven en de banden wat oprekken, zodat je weer een normale bewegingsuitslag krijgt.
Zelf kan je ook oefenen, door gewoon veel je knie te buigen en strekken. Op het eindpunt moet je een beetje veren (teruggaan in de beweging en weer naar eindpunt, etc.) Je kan ook in het eindpunt hangen en dit even vasthouden.

En voortaan niet eigenwijs zijn en gewoon doorbewegen. Dat is echt het beste. ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 10:58

Nu kan ik wel gewoon weer buigen hoor ;)

Ik had trouwens altijd wel bij het buigen van mn knieen 'knak' dat kraken weetje. Dat is sindsdien wel erger geworden.

Maar ik heb toen ook zoveel mogelijk proberen te buigen, maar het ging echt niet :P

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:47

Ik ben donderdag bij de fysio geweest en die vond mn meniscus niet fijn dus ik heb een doorverwijzing naar een ortopeed..

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:55

Heb ook veel pijn gehad en kon de knie niet recht en niet buigen.Gister Kijk operatie gehad.Bleek scheur in de voorste kruisband. Verder meteen meniscus glad gepolijst en los kraakbeen verwijderd.Kan nu weer zonder pijn lopen.Moet 2 dagen met krukken en daarna zonder.Ben blij van de pijn af te zijn. :j

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:08

Oh dat klinkt hoopgevend :)

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:23

Ik kan je vertellen dat dit gedeeltelijk normaal is. Gedeeltelijk omdat ik je pijn niet kan voelen en dus volledig op je beschrijving af moet gaan.
Ik zelf heb een knieschijftransplantatie gehad.
Mijn genezing is na twee jaar nog steeds niet compleet goed. Je beschrijving klinkt zoals mijn knie nog steeds is, dus van mijn oogpunt kan ik je vertellen dat het vrij normaal is. Mijn huisarts draint nog 1x per halfjaar allemaal vocht uit mijn knie, na elke drain voelt het iets beter, maar toch tegen de tijd van de drain ben ik weer erg blij omdat het daarna tijdelijk beter voelt..

Succes en sterkte!!