aangezien ik dus al aantal keer met volle zon heb auto gereden en vandaag gewoon verblind was door de zon en werkelijk niks meer zag is mijn vraag als volgt.
wat is nou een goeie zonnebril voor in de auto. en wat zijn +- de kosten van de zonnebril die jij gebruikt.
want ik wil van de week gaan kijken voor een goeie zonnebril. want met mijn zonnebrilletje van 5 euro zag ik gewoon niks meer.
als het niet goed staat hier zou iemand het dan willen verzetten
aan de binnenkant van het pootje van een beetje zonnebril (de meesten wel boven de 10 euro) staat cat. en dan een cijfer. cat.1 is voor de sier, cat.2 is redelijk licht maar wordt net als 3 veel gebruikt. cat. 3 is perfect voor in de auto en cat.4 mag niet in de auto. die is wel weer goed voor het skieen. bij een sportzaak kun je vaak wel veel zonnebrillen vinden maar ik heb een cat.3 van 3,50!!!
Margreet
Geplaatst: 28-05-09 22:52
Ik heb een Ray Ban, met donkere, gepolariseerde glazen. Prijs weet ik niet meer, over de 100 euro iig.
Gepolariseerde glazen is imo echt een must. Wel duurder.
Ik heb een CalvinKlein, voor gewoon en in de auto. Ik zie goed diepte en goede zonbescherming! Hij was geloof ik rond de €80,-. Voor mij nooit meer een pruts ding van een tientje!
Chubby
Geplaatst: 29-05-09 08:40
Ik heb zo'n prutsding van 5 euro (Van Haren), maar dan wel categorie 3 en prima te gebruiken voor achter het stuur!
ik heb er eentje van de C&A met cat 2 die vind ik heel fijn omdat je ook in de schaduw dan wat ziet (hoef je hem niet elke keer op-af te zetten) wilde er perse eentje met een dikke zijkant zodat de zon, als hij van opzij staat, niet achter mn bril/aan de zijkant schijnt. Dat doettie wel bij mijn andere (rayban) pilotenbril
lesilla
Geplaatst: 29-05-09 08:42
Ik heb een dior sparkle maar die beschermt niks tegen de zon was 240.