Koortsblaasjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stefaaah

Koortsblaasjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 21:03

Ja, koortsblaasjes! Wat doe je er nu aan? Wat is de gouden tip om er snel van af te geraken?
Of gaat dat gewoon niet?
Ik heb al verschillende zalfjes gekregen van de apotheker, maar tevergeefs. De homeopaat heeft me de zalf 'cicatrisan' (helende zalf) aangeraden.

Nou weet ik dus wel dat als je éénmaal dat virus in je lijf hebt, je er niet vanaf geraakt. Maar moet ik daarom er telkens een dikke week mee rondlopen? Mijn lip kan dan echt gigantisch worden!
En het komt steeds zo ongelegen.
Vroeger was het meer één groot blaasje, nu zijn het allemaal kleine blaasjes. En het geneest zo traaaaag..

Iemand tips? :)
Alvast bedankt!

RelarDevi

Re: Koortsblaasjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:09

Het schijnt door paar dingen te komen dat ze weer opkomen. Dat zijn o.a verminderde weerstand en stress..

Misschien kijken of je veel last hebt van die 2 factoren?

Tips heb ik eigenlijk niet echt..

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:23

Ik heb er ook heel erg last van gehad,
Heb alle zalfjes geprobeerd.

Nu slik ik als het weer veranderd, veel moet niezen oid een pil, speciaal gericht op blaasjes.

Enne.. HET WERKT!

Het heet : Lucovitaal
L-Lysine / Lipblaasjes tabletten
60 tabletten.

De pillen zijn heel groot, maar omdat het werkt, heb ik het er voor over.

Ze zijn verkrijgbaar bij de drogist, oa de DA drogist, weet niet of die bij jou in de buurt zit, anders even informeren..

Hoop dat het helpt!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:27

het herpes symplex virus blijft als je eenmaal besmet bent voor altijd in je lichaam en als je inderdaad veranderingen meemaakt in je lichaam waardoor je weerstand lager is kan dit weer opspelen in de vorm van een blaasje, dit kan door stress komen, maar ook door infectie met een ander (onschuldig) virus of bijvoorbeeld een verkoudheid ofzo. ik heb ze gelukkig nog nooit gehad die blaasjes mijn moeder gebruikt altijd een groene stift (zoals labello) met echinaforce erin dat schijnt goed te helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 05:18

spirulina slikken :D
spirulina is een voedinggssupplement,vergelijkbaar met een vitaminepil?
zit veel mineralen en vitamines in.
sinds ik die dagelijks neem( 2 tabletjes en je mag er 6 per dag) heb ik gen koortslip meer.
ik ben er eens een tidjje mee gestopt en toen kreeg ik meteen weer en koortslip

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 10:08

Bedankt voor de reacties :)

@ MoonChloe: Verminderde weerstand en stress, door die factoren kan het nu wel eens zijn. Ik ben pas ziek geweest en de vermoeidheid slaat toe door school.

@ Laurabyoux: Als het echt zo goed werkt als je zegt, heb ik het er ook wel voor over om zo'n grote pil te slikken (ik ben daar absoluut niet goed in) Ik ga er achter informeren! :)

@ Mjay: bedankt voor de uitleg :) Ik ga eens kijken achter zo'n groene stift met echinaforce in. Ik ken echinaforce van de tabletjes en de druppels.

@ ellepel: Ik heb nog nooit gehoord van Spirulina, maar lijkt me ook de moeite om er even achter te horen :) Dankje

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:04

Je hebt van die lipblaasjesplijsters van compeed. Ik vind ze echt ideaal. je kan er gewoon alles mee doen :D Het enige vervelende is dat je als je ze loshaalt soms ook het velletje van de blaar meeneemt. Ik spoel het dan even uit met koud water.
Had er maandag trouwens ook een, een hele kleine in mijn mondhoek, en die heb ik gewoon met een steriele naald doorgeprikt (ik weet dat het wordt afgeraden, maar het deed zo'n pijn met eten). Hij was wel binnen twee dagen helemaal weg.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:06

Die lipblaasjespatches van compeed heb ik ook 1 keer gebruikt toen ik 't een beetje voelde branden! Geen idee of dat nu lipblaasjes zouden zijn geworden als ik ermee zou hebben gewacht (ik heb ze namelijk nog nooit gehad) maar die er direct opgeplakt! en toen heb ik er geen last van gehad. Wordt je wel aangereden om meteen zodra je 't ook maar voelt branden die er op te plakken dan kan 't namelijk zijn dat je geen eens een echte lipblaas krijgt. Maar 't kan ook als je 't al wel hebt en dan schijnt 't dus eerder over te zijn.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 14:25

@ FantasyB & Maartje1990, mijn broer heeft me ook net die patches van compeed aangeraden. Blijkbaar werken deze heel goed!
Straks maar eens naar de apotheker gaan en vragen wat het beste is :)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:22

L-Lysine is ideaal inderdaad! 1 capsule per dag, evt. eentje extra als je veel in de zon hebt gezeten of koorts hebt gehad, en je hebt nergens last van :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:25

Spirulina is idd een goed idee! Ga ik ook maar eens proberen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:31

ik ben er net weer een paar dagen vanaf, bij mij werkt er nooit iets.
voorkomen, optijd naar bed, gezond eten!

oh en die compeed patches vind ik echt rotdingen eerste klas & nog niet te betalen ook!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:49

Als je erg veel last hebt van koortsblaasjes en het een steeds terugkerend probleem is, dan zou ik idd L-lysine eens proberen. Dat werkt bijna atlijd heel goed. L-lysine is een aminozuur dat de groei van herpes virussen remt en dat merk je direct. Ik ken een aantal mensen bij wie het al heel snel resultaat had, dus dat is idd een goeie tip (het is al eerder genoemd).

Ik zou bij de reformzaak even vragen naar L-lysine, er zijn verschillende merken die het leveren. Let wel even op HOEVEEl L-lysine er in zit. Je moet wel ongeveer 500 tot 1000 mg L-lysine per dag nemen (en in het begin zou ik zeker even een tijdje 1000 doen). Je kunt op de verpakkingen zien hoeveel er per capsule in zit. AOV levert bijvoorbeeld capsules van 500 mg (10 euro per potje of zo), Solgar heeft het ook en andere leveranciers.

Je moet er op letten dat je het niet met eiwitrijk voedsel combineert, dus liefst een uur voor maaltijden innemen, of op je nuchtere maag. Anders werkt het niet goed.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 10:42

En wanneer moet je dan L-lysine nemen? Enkel wanneer je een koortsblaasje voelt opkomen? Altijd? Enkel wanneer je een verminderde weerstand hebt?

Alvast bedankt! :)

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:45

Tandpasta er op smeren , klinkt heel ranzig en dat is het ook wel :P , maar dat droogt het uit ben je er zo vanaf. Doe je gewoon voor je gaat slapen ;) . Overigens niet vergeten het opgedroogde de volgende morgen even weg te wassen staat ook zo sullig op je werk/school ;) :P

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:03

Stefaaah schreef:
En wanneer moet je dan L-lysine nemen? Enkel wanneer je een koortsblaasje voelt opkomen? Altijd? Enkel wanneer je een verminderde weerstand hebt?

Alvast bedankt! :)

Als je een koortsblaasje voelt opkomen, slik je er 2. Rest van de tijd slik je 1 per dag, als onderhoudsdosering :)
Je kunt er ook voor kiezen om alleen te slikken als je denkt dat er eentje komt, maar vaak ben je dan toch te laat.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:22

Tandpasta kan ook de andere kant op werken en dan mag je aan de antibiotica

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:04

Van tandpasta aan de antibiotica Annebe?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:10

ik krijg koortsblaasjes als ik een tijdje moe ben geweest en dus verminderde weerstand heb.
Wat ik doe om ze weg te krijgen is mijn lippen goed invetten en niet uitdrogen zoals de meeste mensen doen (dat vind ik persoonlijk te pijnlijk)
Bij mij helpt het flink invetten met labello, of iets gelijkaardigs, heel goed. Savonds vlak voor het slapen wat vaseline opsmeren en smorgen voorzichtig afwassen. direct erna terug goed invetten om je lippen soepel te houden.

Voorkomen is beter dan genezen dus proberen ervoor te zorgen dat je genoeg rust :)

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 21:11

Wirobelgje, ik probeer mijn lippen ook soepel te houden! :)

Chiqa, de zoekfunctie deed het bij mij niet. Er kwam geen resultaat, daarmee dat ik dit poste. Mijn excuses dus! Maar bedankt voor de topics! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:17

Omdat er heel veel topics te vinden zijn met info over dit onderwerp zet ik hier een slotje :)