scheef bekken, komt het weer goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bluebeauty

scheef bekken, komt het weer goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 18:18

Ik ben er sindskort achtergekomen dat ik een scheef bekken heb. Daardoor heb ik ook erg veel last van mijn schouders en nek en hoofdpijn. Ik loop hier al bijna een jaar mee. Ben een half jaar behandeld door een chiropractor, maar het werd alleen maar erger. Daar ben ik dus mee gestopt. Nu heb ik 5 behandelingen van een manueel/fysiotherapeut gehad, maar ik heb nog steeds veel pijn. Ik kan niet op mijn zij liggen, niet goed zitten, wordt 's nachts vaak wakker van de pijn. Ik slik veel pijnstillers en dat scheelt iets qua pijn.
Werken gaat met moeite, maar weet niet hoelang ik dit nog volhoudt.
De huisarts heeft me in eerste intstantie naar een cesartherapeut gestuurd, maar dat had helemaal geen zin.
Ik heb nu echt geen idee meer wat ik moet doen, maak me veel zorgen of het ooit weer goed komt.

Zijn er meer mensen met een scheef bekken? is dit goedgekomen? en naar welke therapeut en hoe is dit opgelost?

Ann_moi

Re: scheef bekken, komt het weer goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:22

Ik heb ook een scheef bekken, met dezelfde klachten als jou. Had vooral veel hoofdpijn, en ook mijn schouders waren scheef.

Sinds ik naar de chiropractor ga, gaat het heel erg goed, er is bijna geen beenlengte verschil meer, en mijn schouders zijn ook weer recht. :) De eerste 5 à 6 behandelingen werd de pijn bij mij ook erger, maar nu heb ik er bijna geen last meer van als ik er ben geweest...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:24

Ik heb het zelf ook. Daardoor ook last van schouders nek en hoofd. Vooral mijn linkerschouder is een probleem. Ik heb het al sinds mijn 11de. Ook alles geprobeerd maar er is niets wat echt helpt. Bij mij heeft trouwens de cesartherapie wel even geholpen. Dit komt omdat zij me niet vroeg om mijn bekken te kantelen, want dat kan ik niet. Ik moet mijn borstbeen omhoog halen. Vergt wat oefening maar zo span je automatisch je buikspieren aan en ontlast je je rug en schouders.

Slapen kan ik ook niet op mijn zij, ik slaap op mijn buik. Pijnstiller ben ik mee gestopt. Voelde totaal niet goed.
Ik merk wel wanneer ik een drukke dagbezetting heb dat ik meer last krijg. Ook speelt stress bij mij een grote rol. Dan laat ik mijn houding voor wat het is en komen de klachten weer.

Ik kan je geen passende oplossing geven helaas, sterkte

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:30

ik heb een vraagje; ben je zonder overleg gestopt met chiropator?

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 18:32

Ik heb met de chiropractor overlegd dat de klachten steeds erger werden, toen zei ze dat het misschien overgestimuleerd wer en het misschien beter was te stoppen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:34

Misschien moet je kijken of je naar een andere chiro zou kunnen gaan... Sommigen geven heftigerer behandelingen dan anderen...

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 18:37

ja, ik heb in de dezelfde praktijk 2 verschillende gehad, de 2e keek niet eens naar mijn bekken, alleen maar naar mijn schouders en nek.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:39

Ken je een andere praktijk in de buurt? Want per praktijk wil het ook nog weer verschillen... ;) Ik zit nu bij een hele goede die echt goed kijkt naar de stand van het bekken en de rest van het lichaam, het dan voor zover het allemaal tegelijk kan recht zet. En hij is bij teveel pijn ook beschikbaar om het snel weer goed te zetten... :)

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 18:46

Er is nog wel een andere in de buurt, kan het daar nog proberen. Ga morgen eerst een gesprek aan met de manueel dat het echt niet goed gaat.
Waar woon jij Ann-moi? mag per pb

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:40

Ik heb zo'n 7 jaar geleden na een val van een paard een scheef bekken opgelopen (gekneusd en blijkbaar dus ook ontzet).
Heel lang mee doorgelopen maar eind vorig jaar toch maar weer eens terug naar de huisarts. Deze verwees me ook door naar de cesartherapie omdat ik volgens hem scoliose en een beenlengteverschil had. Cesar hielp niet en zij verwees me zelf door naar een osteopaat.

De osteopaat constateerde een scheef bekken, een blokkade in mijn nek en nog wat andere dingen. 3 behandelingen later was ik van alle klachten af!
En nog steeds. Als ik lang stilsta (kijken naar een wedstrijd bijv.) heb ik nog wel wat last van mijn onderrug maar verder eigenlijk helemaal geen klachten meer.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:54

Een osteopaat opzoeken, heeft bij mij erg goed geholpen voor de zelfde redenen.
Scheef bekken met alle klachten ervan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:58

Ik ben zelf geholpen door www.rugpoli.nl wellicht kunnen ze je daar verder helpen. Door het grondige onderzoek weten ze echt wat er aan de hand is en kunnen ze je gerichter behandelen.

Jammer genoeg was ik te laat, 2 verwaarloosde hernia's waar niet veel meer aan te doen is.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:01

Ik heb een scheef staartbeentje door een breuk en een scheef bekken vanuit een scheve ruggewervel (met een gedraaide wervel), door een aangeboren scheve rechter schedelhelft.
Heb osteopathie daarvoor en merk wel duidelijk verschil.