Geen hongergevoel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Geen hongergevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:20

Beste bokkers,

Sinds een tijdje (ik denk een maand of 2) heb ik eigenlijk geen honger gevoel. Ik eet omdat ik weet dat dat goed voor me is, maar ik krijg mijn bord amper leeg. Ik woon sinds een maandje of 5 op mezelf en vind het voor mezelf koken en in mijn eentje eten erg saai en daarom probeer ik zoveel mogelijk bij andere te eten (zodat ik wel gewoon goed eet en dan heb ik ook een honger gevoel).

Nu krijg ik er alleen ook steeds meer last van tijdens de lunch op het werk. Dan eten we met meerdere meiden, maar na boterham 2 zit ik propvol en probeer ik die derde erin te krijgen (normaal ad ik er zo 4 op), omdat ik anders vrij weinig eet in combinatie met de lichaamsbeweging die ik heb (20km fietsen naar mijn werk 3x per week en 3x per week het paard). Ik ontbijt elke ochtend netjes omdat ik weet dat dit goed voor je is, maar vaak gaat ook dit met wat moeite.

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan veranderen? Ik heb dingen gekocht die ik normaal nooit eet, zodat "de sleur" eruit gaat van brood eten, maar dit werkt niet.

Wie heeft de tip om mij weer van het eten te genieten???

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Geen hongergevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:23

Laat anderen je eens verrassen door voor je te gaan koken of nodig thuis mensen uit om weer te genieten van het eten.
Ik had het ook toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen, na verloop van tijd begon ik weer te genieten van het eten en kwam de hongergevoel ook weer terug.

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:17

Daar heb ik de laatste tijd ook last van, heel raar.
Normaal at ik over de hele dag verdeeld 3 boterhammen, behoorlijk wat avond eten en daarna nog wat lekkers.
Maar nu heb ik dat helemaal niet meer!!
1 boterham en een half bordje avondeten, meer kan er gewoon niet in!! Terwijl ik gek ben op lekker eten?
Ik probeer nu overdag veel fruit te eten, is licht in de maag en heel erg lekker. Maarja, of je daar nou veel aan hebt.

Maar als je voor jezelf kookt, probeer dan eens nieuwe dingen uit. Misschien begin je dan weer wat meer te eten?
succes!! ;)

Mikkie

Re: Geen hongergevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:22

Ik heb dit de laatste tijd ook en ik moet zeggen dat dit gevoel bij mij wel welkom was. Nu kan ik lekker op de lijn letten en eet ik wat vaker kleinere porties, zodat ik niet heel snel dat "bomvol" gevoel krijg. Dus misschien is dat een tip voor je.
Daarnaast vind ik het erg leuk om nieuwe recepten uit te proberen en te koken voor vrienden (of familie) en dan eet je vanzelf ook alweer wat meer.