Aaaargh, vervellen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Aaaargh, vervellen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:50

Ja hoor, ik ben zondag weer even lekker in de zon geweest (3 keer ingesmeerd met factor 60.... ) en toch ben ik zo verbrand als het maar zijn kan.
Dat is opzich al vervelend (het heeft drie dagen zitten branden, kon geen eens een trui aan doen := ) máááár nu is mijn hele hoofd aan het vervellen :') Het ziet er niet uit, ik ben net een mislukte slang := , en het jeukt zo.
Daarbij vind ik het ook echt super vies omdat de velletjes er al afvallen als ik perongeluk mn hoofd aanraak of als ik mn pony goed doe..

Ik heb al gescrubt en gescrubt en ik heb goed gesmeerd met aftersun meteen na het verbranden, ik heb genoeg vochtinbrengende dingetjes gesmeerd na het verbranden en ook de dagen erna..
Dus, hóe kom je het snelst (en makkelijkst) van al die velletjes af? Want na het scrubben ziet het er even uit alsof het allemaal okee is, maar na een uurtje begint het weer :')

Help!

citroen

Re: Aaaargh, vervellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:05

Ik heb zelf wel eens komkommers&schillen
op verbrande plekken gelegt! :)
en het hielp! :D

En verder dik blijven smeren met aftersun!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:07

Komkommer enzo heb ik ook gedaan ja :j
Uiteindelijk was de komkommer gekookt en ik nog even erg _O-
Aftersun werkt verder niet echt tegen vervellen volgens mij? Als het al bezig is bedoel ik..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:08

calendulan emulsie erop smeren :)
dit werkt verkoelend en helend bij brandwonden

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:26

Ontzettend veel insmeren met aftersun en je huid verder met rust laten. Je hebt ook speciale aftersun tegen erge zonnebrand.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:41

Veel scrubben is slecht, 1x is voldoende na het verbranden. Verder goed insmeren en niet te veel aan je huid zitten.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 20:54

Nou, ik hoef er niet eens aan te zitten of de velletjes vliegen er al af :')
Maar ondertussen is alleen nog een stukje bij mn voorhoofd en net boven mn wenkbrauwen aan het vervellen, de rest is er allemaal af :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:27

Ik smeer me nooit in met zonnebrand (ivm pytoriasis versicolor), maar wel met een olie. Monoï. Dit is een lichtbruinende olie, dus absoluut geen optie voor jou, maar het is ook een vochtinbrengende olie. Misschien na het zonnen insmeren, waardoor de huid goedverzorgd blijft.
(Dat is namelijk ook een reden dat ik dat gebruik ipv zonnebrandolie, het heeft een hele licht spf).