Vanacht werd ik wakker van de pijn in mijn knie. Dus heel slecht geslapen elke keer als ik hem buig doet het ontzettend pijn. Het is echt van binnen. Nou ik wakker ben kan ik amper mijn knie buigen omdat het pijn doet. Met lopen valt het mee maar als ik hem te ver buig Auw Auw!! Wie kent dit? Hoop dat het snel over is, want paardrijden word ook erg pijnlijk ben ik bang .
Rebel_Jits
Geplaatst: 27-05-09 17:14
Is het alleen met buigen of bij elke beweging? Rust geven, maar wel blijven bewegen. Dus niet een rondje hardlopen of fietsen, maar wel normaal op en neer naar de wc lopen.
Als de pijn echt erg is, kan je een pijnstiller nemen. Een paracetamol is al goed
heb je wat raars gedaan..? denk aan: van een muurtje afspringen, trampoline gesprongen, of een rare draaibeweging gemaakt?
ik zou hier eerste goed over nadenken.. en dan even naar de dokter gaan.. dan heeft de dokter een beter beeld.. xxx
Rebel_Jits
Geplaatst: 29-05-09 11:01
KylaLover schreef:
ik ga helemaal mee in wat Rebel zegt. En koelen, werkt ook
Koelen helpt alleen als er een ontsteking zit. Anders helpt het eigenlijk vrij weinig, hooguit een beetje pijnverlichtend. Maar dat doet een pijnstiller ook en dat is makkelijker in gebruik
Was er een aanleiding voor je pijn of heb je zoiets al eerder gehad? Misschien veel gesport gister? Doen andere dingen dan buigen ook pijn?
vuurneon
Geplaatst: 29-05-09 13:33
Wat heb je gedaan? Heb je een blessure opgelopen? of is dit gewoon ontstaan?
Ik heb het zelf ook, bij mij is patella femoraal pijnsyndroom geconstateerd: heb dan ook echt pijn rond de knieschijf bij overbelasting en bij onderbelasting (rust roest )
Nou zo ver ik weet heb ik niks gedaan. het deed pijn toen ik wakker werd van de pijn Dus misschien in mijn slaap een rare beweging gemaakt?! Wel ben ik hele tijd terug een keer flink hard gevallen op beide knieen, maar na een week geen last meer van gehad.
Misschien dat je door een rare beweging de oude blessure weer hebt opgeroepen zeg maar
Oliebollie
Geplaatst: 29-05-09 14:04
oeh, zere knie.. Lastig..
Als het aanhoud, even langs de dokter.. Al zal die je of terug naar huis sturen met 'rust houden' of je naar het ziekenhuis doorsturen, waar je eerst nog een paar dagen/weken met de pijn zal lopen..
Diclofenac werkt ook wel, al kunnen veel mensen daar niet tegen.. En dat is meer een spierverslapper/ontstekingsremmer.. Anders gewoon een paracetamol..
Kan het aanhechtingspijn zijn? Dat heb ik namelijk. Het gaat nooit meer over, maar het gaat wel steeds beter. Als je merkt dat het regelmatig terug gaat komen zeker naar de dokter gaan.
Ik heb ook al anderhalf jaar last van mijn knieen. Ook ineens. Waarschijnlijk loop ik op de een of andere manier al 1,5 jaar met een gescheurde meniscus... Maaaarrrr paardrijden lukt wel! Dan heb ik er bijna geen last van. Maar als ik in mijn bed lig, loop, fiets, sta enz, dan heb ik er wel last van. Maar ik kan pas over een paar weken terecht in het ziekenhuis.........
Met je knie kan vanalles mis zijn. Kan natuurlijk zijn dat je vannacht gewoon een verkeerde beweging heb gemaakt dus ik zou niet meteen naar de dokter rennen. Maar wacht ook niet te lang, als je er over een paar dagen nog steeds last van heb zou ik toch even langs de dokter gaan, die stuurt je waarschijnlijk door naar de fysio en dan kan er iets aan gedaan worden. Maar doorlopen met een geblesseerde knie is geen goed idee, want meestal wordt het niet vanzelf beter.