Zonnebank en bruine vlekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janna_M

Zonnebank en bruine vlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:26

Ben vandaag net onder de zonnebank geweest en moet het eigenlijk toch wel even kwijt :P

Als ik onder de zonnebank weg kom of ik heb in de zon lang gezeten dan krijg ik op mijn lies een
bruine vlek.
Normaal zit die vlek er ook wel maar dan lichtjes, maar als ik onder de zonnbank ben geweest of
ik heb even een tijdje in de zon gezeten dan word hij heel donker..
Dus ik vroeg me eigenlijk af wat het was want bij de zonnestudio wisten ze het niet!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:17

Waarschijnlijk een soort pigmentophoping.. Ik weet eigenlijk niet hoe het heet..

Ik heb 2 pigmentophopingen op mijn been. Het is er altijd en als ik in zon heb gezeten of als ik goed bruin ben is het veel zichtbaarder.

ik heb even gegoogled: pigmentophoping of pigmentvlekken. Maar ik weet niet of dat vergelijkbaar is met mijn plekken en jouw plek?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:24

Klinkt idd als een stuk huid dat gevoeliger is voor verkleuring vanwege ophoping van pigment.

Zolang het niet gaat jeuken of op een andere manier irriteren (of groter worden zonder dat je onder de zonnebank of in de zon bent geweest) zou ik me geen zorgen maken. Doet het dat wel (net zoals bij een moedervlek - ook een ophoping van pigment), dan even bij je HA langs.

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:32

Ja, ik dacht al dat het zoiets was, want het doet geen pijn oid,
maar ik vond het gewoon vreemd omdat het wel ineens donker
was en iets groter toen ik onder de zonnebank vandaan kwam ..

Maargoed, ik leef nog en dat is het belangrijkste.. :')