Babyzalf goed voor gezicht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Babyzalf goed voor gezicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 18:25

Hallo,

Ik zit met een vraag.. Ik smeer mijn gezicht elke dag met een andere creme in :o
O.a. met zwitsalcreme die voor gezicht en lichaam is (staat erop), maar dan natuurlijk voor een baby...
Nou vraag ik me af of die creme wel zo goed is voor mijn gezicht??
Ik heb echt een gezichtscreme tik en heb ook een paar verschillende, vandaag een nachtcreme gekocht aangezien ik die nog niet had en laatst hoorde dat dat wel belangrijk is.
Maargoed, mijn vraag is dus of zwitsal en natusan wel goed is voor mijn gezicht, het is wel goed voor baby's maar die hebben natuurlijk ook een andere huid. Ik smeer mijn gezicht er nu een maandje of 2 mee in en dat doe ik 1x per dag na het douchen.. 's morgens gebruik ik een andere.

Wie heeft enig idee of dit wel zo goed is als dat ik denk? En wie ook zo'n cremetik heeft mag er ook wel even over vertellen :)

Bedankt alvast, groetjes Milou

L_iek

Re: Babyzalf goed voor gezicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:28

Of het goed is weet ik niet, maar ik smeer er ook altijd zwitsal op en heb nooit ergens last van.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:28

Ik ben niet zo'n fan van cremes,.. Al die L*Lverhalen van de reclames, ik geloof er niet in.
Ik denk ook niet dat het zo goed is om zoals jij zegt: 'S ochtends iets op je gezicht te smeren, na het douchen én snachts.

Ik kan het fout hebben hoor...
Maar zwitsal alleen is niet schadelijk geloof ik..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:30

Ik heb de laatste maanden steeds een heel droog voorhoofd. Erg zichtbaar...

Zwitsal ''Voor op de wangetjes'' gekocht en het werkt super. Ik heb er dus geen last van.

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:35

Slecht zal het zeker niet zijn, maar of het echt help vraag ik me ook af, de ph waarde van een baby zijn huidje is heel anders dan die van ons, en zwitsal is natuurlijk gemaakt voor babyhuidjes.

Het ruikt wel heerlijk al die zwitsalproducten :D

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:42

Hier ook een cremetjes fan ,en zwitsal tja ik stop er toch echt niet mee :D :o

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:49

kwaad kan het vast niet :)

maar denk dat dit beter bij mensenwelzijn past :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:02

sprietlover schreef:
Ik ben niet zo'n fan van cremes,.. Al die L*Lverhalen van de reclames, ik geloof er niet in.
Ik denk ook niet dat het zo goed is om zoals jij zegt: 'S ochtends iets op je gezicht te smeren, na het douchen én snachts.

Ik kan het fout hebben hoor...
Maar zwitsal alleen is niet schadelijk geloof ik..

Ik gebruik ook geen cremes die perse alleen in de reclames komen.. Ik gebruik bijv ook niveau, Theatree Oil creme en Zwitsal dan.
Zoals jij zegt: 's ochtends, na het douchen en 's nachts klopt niet.
Ik smeer 2x per dag creme op mijn gezicht, sochtends en savonds na het douchen.
Nee zwitsal lijkt mij idd ook niet zo verkeerd nee.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:04

Dniez schreef:
Hier ook een cremetjes fan ,en zwitsal tja ik stop er toch echt niet mee :D :o

Haha nee, heerlijk zwitsal, hoe het ruikt en je krijgt er ook echt een hele zachte huid van!
Vandaag ook Natusan gekocht (tube waarop staat voor gezicht en lichaam), net na het douchen opgedaan maar die is een stuk vettiger dan Zwitsal.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:06

_miepie_ schreef:
Slecht zal het zeker niet zijn, maar of het echt help vraag ik me ook af, de ph waarde van een baby zijn huidje is heel anders dan die van ons, en zwitsal is natuurlijk gemaakt voor babyhuidjes.

Ruikt zeker heerlijk, heb er niet alleen gezichtscreme van maar ook haarlotion, wasgel, en shampoo.
Klopt, daarom vroeg ik mij ook af ofdat het wel zo goed was. Maar ik gebruik het nu zo'n 1/2 maanden en merk ook niks vreemds aan mijn gezicht. Me gezicht is er juist nog zachter van geworden :)

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:17

Moelie wordt jou haar niet heel erg slap van die babyshampoo??
toen ik op de middelbare school zat was het "in" om je haar wetlook te hebben, dat deed ik dan met babyolie er ging geloof ik een fles per week doorheen, baggervet maar het rook heerlijk haha

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:19

Een vriendin van mij wilt haar gezicht alleen maar insmeren met nivea. :))
Ik denk niet dat het kwaad kan, als je er geen puistjes van krijgt (want dan is de crème te vet).

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:20

_miepie_ schreef:

Jaa inderdaad. Ik vroeg laatste bij een drogist advies over gezichtscreme. Ze vroeg wat ik nu gebruikte en moest daarop antwoorden dat ik de creme van zwitsal gebruik. Zij zei daarover dat het niet erg goed voor onze huid was omdat de PH-waarde van een baby anders is dan een volwassen persoon en dat het daar speciaal voor gemaakt is. Ik ben ermee gestopt omdat mijn gezicht aan het eind van de dag zichtbaar vettig was.
Ik gebruik nu één van nivea en die bevalt me meer.
Maarja, ze blijven lekker ruiken en ik heb ook nog een groot deel van de zwitsal-lijn op de vensterbank staan.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:21

Ik heb na het douchen altijd zo'n droog gezicht, dan smeer ik er ook een creme op.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:24

Ik gebruik meestal wat lanette créme, heb een hele droge huid. En naja, het helpt wel wat :P

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:28

_miepie_ schreef:
Moelie wordt jou haar niet heel erg slap van die babyshampoo??
toen ik op de middelbare school zat was het "in" om je haar wetlook te hebben, dat deed ik dan met babyolie er ging geloof ik een fles per week doorheen, baggervet maar het rook heerlijk haha

Mijn haren worden heel erg zacht van zwitsalshampoo :) Of ze heel slap worden kan ik niet zeggen, ik heb best kort haar dus merk daar niet zoveel van. Haha ja ik snap wel dat je haren vet worden van babyolie, ik doe er altijd na het douchen haarlotion in van zwitsal, daar worden ze juist niet vettig van omdat het voor de haren bedoeld is.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:29

Rody01 schreef:
Ik gebruik meestal wat lanette créme, heb een hele droge huid. En naja, het helpt wel wat :P

Ik heb juist totaal geen droge huid, ik heb gewoon een normale huid volgensmij.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:31

Daar krijg je wangetjes van als billetjes :D
Wat zou daar mis mee zijn, voor een baby mag er niet teveel troep en parfum in zitten voor de overgevoeligheid.
Dus waarom zou dat voor ons niet meer goed zijn.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:34

[/quote]
Jaa inderdaad. Ik vroeg laatste bij een drogist advies over gezichtscreme. Ze vroeg wat ik nu gebruikte en moest daarop antwoorden dat ik de creme van zwitsal gebruik. Zij zei daarover dat het niet erg goed voor onze huid was omdat de PH-waarde van een baby anders is dan een volwassen persoon en dat het daar speciaal voor gemaakt is. Ik ben ermee gestopt omdat mijn gezicht aan het eind van de dag zichtbaar vettig was.
Ik gebruik nu één van nivea en die bevalt me meer.
Maarja, ze blijven lekker ruiken en ik heb ook nog een groot deel van de zwitsal-lijn op de vensterbank staan.[/quote]

Hmm ja daar twijfelde ik dus ook over, omdat de babyhuid idd heel anders is dan die van ons. Maar ik gebruik het nu ongeveer 1/2 maanden en ik merk geen verschil met daarvoor. Scheelt miss ook wel dat ik niet alléén maar zwitsalcreme gebruikt maar ook andere.
Ik weet eigenlijk ook niet of het goed is om je gezicht met meerdere cremes in te smeren, of ofdat het beter is om maar 1 soort creme te gebruiken.
Ik weet wel dat mijn gezicht nu nog een beetje vettig aanvoelt terwijl ik al anderhalf uur geleden Natusan creme op mijn gezicht heb gedaan. Bij zwitsal had ik dat niet.. Dus die Natusan lijkt mij sowieso niet heel goed, teminste omdat me gezicht nu nog vettig is, lijkt me niet de bedoeling?

Bedankt voor al jullie berichtjes! :) En grappig om te horen dat ik niet de enigste ben die baby zalfjes enz gebruikt! haha :o

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:34

tja, ik heb zoiets van als je er geen reactie van je huid op krijgt en je vindt het prettig spul, wat let je dan?!
Als je maar smeert, dat is het belangrijkste!
Je huid verandert wel merk ik, als ik vroeger vettige creme smeerde: pukkels!
Daarna ben ik alle dure cremes gaan smeren, Lancome en zelfs La Prairie, a ruim 100 euro per potje, maar weet je wat ik nu smeer? Nivea!! Gewoon dat ordinaire blauwe blik a 2 euro..
En krijg van iedereen te horen dat ik zo'n mooie huid heb..
Nadeel is wel dat het idd vrij vet is, maar dat los ik op door 's avonds lekker dik op te smeren (na het douchen) en 's ochtends gewoon wat minder dik laagje.
Zwitsal ruikt idd lekker, maar daar zit in de gewone variant natuurlijk wel veel parfum in, maar nogmaals, als jij het lekker vindt smeren.., super toch!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:38

LZP -> MW

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:39

jesito schreef:
Daar krijg je wangetjes van als billetjes :D
Wat zou daar mis mee zijn, voor een baby mag er niet teveel troep en parfum in zitten voor de overgevoeligheid.
Dus waarom zou dat voor ons niet meer goed zijn.

Tjah, zo dacht ik er idd ook over! :D Me gezicht is echt superzacht.. dat was altijd al wel zo maar sinds Zwitsal zijn ze nog veel zachter geworden :)
Omdat er idd geen parfum inzit leek het me ook beter omdat ik een beetje een gevoelige huid heb.
Achja, zolang ik geen monster gezicht krijg zal het wel geen kwaad kunnen! :)
En opzich is die Zwitsalcreme die ik gebruik helemaal niet vettig, trekt heel snel me huid in.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:42

Ik heb vaak het idee dat het een en al verkoopgedoe is met al die cremes.
En zeker creme van 100 euro per potje, daar begin ik echt niet aan.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:47

jesito schreef:
Ik heb vaak het idee dat het een en al verkoopgedoe is met al die cremes.
En zeker creme van 100 euro per potje, daar begin ik echt niet aan.

€100,- voor een creme!? Daar zal ik ook zeker nooit aan beginnen!!
Ik trap ook nooit in die verkooppraatjes, koop daarom ook altijd cremes waarvan ik zelf denk dat ze goed zijn.
Die zwitsalcreme waar het overgaat was maar 2/3 euro ongeveer.. en hoelang kan je welniet met zo'n pot doen, ik iig heel erg lang!
Je moet gewoon de juiste creme vinden waar niet teveel troep inzit, en ik dacht; Zwitsalcreme word gebruikt bij baby's dus die zal wel niet slecht zijn. Ik heb ook de witte Niveau, en wat kruidvatmerken.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:47

Ik ben verslaafd aan nivea. Ik smeer het overal, vooral na het douchen als mijn huid droog is. Mijn gezicht smeer ik ook zeker één of twee keer per dag. Verder heb ik ook niks aan creme'tjes enzo. Ik heb wel tien aangebroken blikken nivea, ik wordt zelfs zenuwachtig als ik er geen bij me heb, nog erger dan wanneer ik mijn telefoon ben vergeten!