Blaren in de mond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poekiemansss

Blaren in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:55

Hallo,
sinds een halfjaar heb ik echt periodes (weken) met blaren in mijn mond,
dan kan ik eigenlijk niets eten (behalve yoghurt, verdunt met melk en dan met een rietje opzuigen)
gevolg; veel afvallen omdat ik simpelweg niets kan eten..
Hier zit ik dus helemaal niet op te wachten..
Ik heb geen idee hoe ik aan deze blaren kom, mijn eetpatroon is gewoon hetzelfde.
Heeft iemand een goeie tip wat helpt want ik word er echt gek van..

Rosmoov

Re: Blaren in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:58

even langs de dokter dan krijg je mondspoeling en nog wat andere medicijnen mee heb het zelf ook omdat ik allergisch ben voor tomaten en aardbeien als ik dit eet krijg ik ook een mond vol blaren ..bij de winkel kun je ook listerine halen werkt ook ...maar spul van de dokter is het beste gewoon even langs gaan !

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:58

Misschien zijn er mensen met soortgelijke ervaringen, maar verder betwijfel ik of Dokter Bokt je hier verder mee kan helpen...

Je zou eens een bezoekje kunnen wagen aan een mondhygiënist, zo mogelijk juist als je die blaren hebt, om te zien of deze praktische tips voor je heeft...

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:01

Ik dacht eigenlijk gelijk aan afte's..( geen idee of je dat zo schrijft)
hier is een spulletje voor ( kan je bij de apotheek halen?!) het is een flesje, met daarin een kwastje en met dat kwastje kan je de blaren aanstippen. een vriendin van mij gebruikt dit ook en volgens haar helpt het goed.

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:02

Weet je ook hoe het heet :) ?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:03

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:05

Thanks voor de link :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:05

Er is een soort blaar die veroorzaakt wordt door enzymen tekort. Ik had daar namelijk een hele tijd last van. Ook heel pijnlijk, en eten was praktisch onmogelijk. Precies zoals TS zegt, in periodes komt het. Ik weet helaas niet meer hoe de tandarts dat noemde, maar het advies was om te poetsen met zendium. Daar zitten namelijk enzymen in. En ik was er heel snel vanaf toen ik daarmee ging poetsen! Je kunt altijd proberen of het bij jou ook helpt.

Uiteraard kan ik niet vanuit hier beoordelen of het om hetzelfde gaat. Wellicht dat een tandarts of mondhygieniste je verder kan helpen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:06

Kan ook komen door vitaminegebrek, dan heb je ook vaak van die periode's dat het minder is. Als dat zo is zal het over gaan als je elke dag een paar sinaasappels eet, al dan niet geperst.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:11

Ik heb ook vaak aften, heb daar een middeltje voor gekocht wat erg goed werkt. Het heet aftamed geloof ik... ;) Ik zou zo even boven kijken hoe het precies heet.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:46

anneliesdj schreef:
Kan ook komen door vitaminegebrek, dan heb je ook vaak van die periode's dat het minder is. Als dat zo is zal het over gaan als je elke dag een paar sinaasappels eet, al dan niet geperst.

Dit is allang achterhaalt. Ze komen wel voor bij een verminderde weerstand maar heeft niet direct iets te maken met vitaminetekort.

Als ik het zo hoor klinkt het inderdaad als een aft. Welkom bij de club, ik heb net 2 weken nagenoeg niet kunnen eten door 1 die op het puntje van mijn tong zat. Bij mij is het ook zo dat ik ze soms niet heb, en dan opeens meerdere. Zitten op de gekste plekken en doen vreselijk veel zeer! Ik poets ook met zendium maar doet voor mij eigenlijk niets.

Ik heb een mondspray bij de drogist gehaald, van het merk Aromed. Echina Mondspray. Is wel wat vies maar je bent even van de pijn af :j Ik heb er op het moment nog 1, gelukkig op een plaats waar ik er niet vreselijk veel last van heb...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:18

Je kunt via de huisarts 'Lidocaine orale gel' halen. Dit doe je met een kwast op de blaar, dat verdooft dan 10 min ong en dan kun je net een broodje eten. Evt herhalen voor het volgende broodje.
En zendium poetsen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:29

Als het aften zijn: poetsen met zendium tandpasta.. dan krijg je veeeeeel minder snel last ervan :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:45

als het aften zeijn ff pyralflex halen bij de drogist.
ben je er binnen 2 dagen vanaf