Vaak stemmingsverwisselingen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Vaak stemmingsverwisselingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:27

Hallo allemaal,

Ik ben vast niet de enigste met dit probleem, denk namelijk wel dat meerdere vrouwen dit hebben.
Ik heb namelijk vaak last van stemmingsverwisselingen...
Het ene moment ben ik best vrolijk en dan krijg ik ook wel eens kriebeltjes in mijn buik omdat ik zo vrolijk ben (haha misschien een beetje raar).
En dan kan ik goed na 5/10 minuten weer minder vrolijk zijn door geen reden.
Als ik dan niet zo vrolijk ben ben ik gewoon wat minder spraakzaam en als ik echt wat chaggerijniger ben kan ik ook best chaggerijnig zijn.
Het wisselt best wel vaak af, en zonder reden ben ik ineens vrolijk. En zonder reden ben ik soms ineens weer wat chaggerijniger.

Zelf denk ik dat het komt door de pil.. Alhoewel ik hier vroeger ook al last van had (toen ik dus niet de pil slikte). Als kind was ik vaker chaggerijniger dan vrolijk. Nu is dat chaggerijnige wel al een heel eind weg.. Ik ben echt nog maar héél af en toe echt chaggerijnig dat ik ook echt ga snauwen o.i.d. tegen me vriend.

Wie heeft hier nog meer last van, en weet daarvan ook de reden??
Ik denk zelf dat het bij mij met name komt door de pil (ik heb teminste gehoort dat je stemmingsverwisselingen kan krijgen door de pil).
Opzich heb ik hier niet zo'n last van maar ik wil me eigenlijk gewoon altijd vrolijk voelen!!
Tuurlijk heb je wel eens momenten van minder vrolijk zijn maar het wisselt bij mij gewoon constant over de hele dag.

Groetjes Milou

P.s. Sorry als dit hier verkeerd staat..

Meraki

Re: Vaak stemmingsverwisselingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:29

Ja ik ook hoor.. ben ook vrij prikkelbaar..
maar het is met vlagen.. momenteel gaat het niet lekker met m'n boyfriend, en ben chagerijnig om alles.
Daarnaast ben ik vrij gestressed vanwege school..

Maar ik had met m'n andere pil, er een stuk meer last van.. nu heb ik een lichtere en gaat het beter..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:33

Ik heb er van kinds af aan al last van. Als ik mijn moeder mag geloven kon mijn humeur om helemaal niets in 2 minuten totaal omslaan. Alleen maar omdat ze mij b.v had gezegd dat ik niet 10 minuten voor het eten een ijsje mag. En dan was ik de rest van de avond bloed chagarijnig. Altijd van die kleine dingen.

En dat heb ik nu nog steeds. Word niet meer sjaggie van een ijsje :D. Maar als iemand kritiek geeft waar ik op dat moment toevallig niet tegen kan (ook al is het terecht) sla ik gelijk helemaal om. En dat kan ook om andere kleine dingen gebeuren.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:34

Ik heb 2 verschillende pillen gehad (Diana35 en Yasmin).
Ik heb nu Yasmin al een hele tijd maar als ik er zo overna denk is het inderdaad wel wat minder dan toen ik Diana35 had.

Hmm ja maar dat vind ik ook wel normaal.. Ik zou dan precies hetzelfde hebben, bij mij scheelt het dan altijd om even lekker afgeleid te zijn. Even bij een vriendin langs o.i.d. scheelt bij mij dan altijd al een hoop.
Hopelijk word het bij jou snel minder maar dat zal vast goedkomen!
Iig succes met alles! :) En bedankt voor je berichtje.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:37

femke27 schreef:
Ik heb er van kinds af aan al last van. Als ik mijn moeder mag geloven kon mijn humeur om helemaal niets in 2 minuten totaal omslaan. Alleen maar omdat ze mij b.v had gezegd dat ik niet 10 minuten voor het eten een ijsje mag. En dan was ik de rest van de avond bloed chagarijnig. Altijd van die kleine dingen.

En dat heb ik nu nog steeds. Word niet meer sjaggie van een ijsje :D. Maar als iemand kritiek geeft waar ik op dat moment toevallig niet tegen kan (ook al is het terecht) sla ik gelijk helemaal om. En dat kan ook om andere kleine dingen gebeuren.

Ik heb dus precies hetzelfde ja, ook al van kinds af aan. Ik kan me niet zo goed herrinderen waar ik vroeger als kind zo chaggerijnig om werd maar dat zullen ook wel allemaal van die kleine dingen zijn.
Ik kan ook goed chaggerijnig worden door kritiek, ondanks dat het terechte kritiek zou zijn.. dan zou ook mijn hele mood omslaan.
Gelukkig is het nu wel stukken minder geworden sinds ik samenwoon met me vriend. Sowieso sinds ik iets met hem had.. bij me ex was ik altijd véél chaggerijnig dus het hangt ook aan de personen af.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:40

Ik heb dit ook al van kinds af aan. Ik kan om hele kleine dingetjes heel chagerijnig, maar ook heel gelukkig worden. Nu ik wat ouder wordt kan ik op chagerijnige momenten wel mezelf tot orde roepen en bedenken dat ik eigenlijk helemaal niks heb om chagerijnig over te zijn. Maar soms is het ook wel eens lekker om gewoon even slechte zin te hebben! En ik probeer ook te genieten van momenten waarop ik me heel gelukkig voel.

cocolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:49

ik heb hier ook last van heel erg zelfs!
ik slik zelf de pil!
ik kan om wat kleins al heeel boos worden!
het hangt er ook vanaf met wie ik ben!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:52

Hmm ja, als ik weer zo'n moment heb dan gaat het bij mij de laatste tijd ook wel sneller weg, (zou wel zijn omdat ik steeds wat ouder word natuurlijk).
Soms als ik wat chaggerijnig ben, bedenk ik me waarom ik chaggerijnig zou kunnen zijn maar dan kan ik geen één reden bedenken.. dan heb ik gewoon even zo'n moment.
Maar als ik zoals zaterdag iets heb te doen (heb zaterdag een feest), en ik ben even wat chaggerijniger dan denk ik aan dat feest en dan word ik alweer wat vrolijker.. Zoiets helpt bij mij meestal wel (voor ff iig).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:26

@ moelie: kijk eens naar wat voor pil je precies slikt en vraag eens aan je apotheek of dit misschien een goedkopere variant is van de pil die je voorgeschreven hebt gekregen van je arts.

ik heb een periode echt extreem last gehad van stemmingswisselingen..
zo erg ook dat ik bijv savonds op bed lag en mn ogen uit mn kop aan t janken was terwijl ik op t zelfde moment gewoon geen idee had wat er aan de hand was en toch kon ik niet stoppen met huilen.

heb toen eigenlijk perongeluk op internet iets gelezen over de pil.
ik heb oorspronkelijk van de huisarts de microgynon 30 voorgeschreven gekregen maar na een tijdje (half jaar) ging mijn apotheek over op een goedkoper merk dat 'helemaal hetzelfde was'.. na ongeveer een jaar kreeg ik opeens nog een goedkoper merk dat volgens de apotheek "helemaal hetzelfde'' was. toen ik die pil gebruikte had ik dus die enorme stemmingswisselingen maar ik besefte niet dat dit door die goedkope pil kwam totdat ik dus iets op internet tegen kwam.
ik ben accuut terug naar mn apotheek gegaan, heb mn strips die ik overhad ingeleverd (worden gewoon weg gegooid maargoed) en heb weer mijn oorspronkelijke microgynon geeist. (de 'echte' dus, en niet die neppe namaaksels).

Vanaf dat moment verdwenen die extreme stemmingswisselingen ook helemaal. ik heb er nu echt zelden meer last van. tuurlijk af en toe nog wel eens chagrijnig maar dat heeft iedereen wel eens.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:28

Hoe oud ben je ?

Klinkt namelijk als pubertijd :D :))

:(:) groei je vanzelf overheen.

Pil kan idd ook meespelen, je zou eens een andere kunnen proberen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:36

dit hoort trouwens wel op MW, geloof ik..
ik heb alleen geen idee hoe je t moet melden aan een modje (nog nooit gedaan ^^).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:37

Ik heb er ook last van maar komt hoogstwaarschijnlijk doordat ik hoogsensitief ben.

Als het echt erg is, zou ik toch eens naar de huisarts gaan.
Ik loop bij de GGZ en eens in de paar dagen wat stemmingswisselingen vinden ze 'normaal' maar ik heb het zon 5 tot 10 x op een dag (incl energiedips) en dat breekt je echt op.
Ik slik trouwens al 3,5 jaar de pil niet meer dus bij mij komt het echt niet van de pil, en de puberteit ben ik al voorbij. ;)

Maargoed als je er echt last van hebt, zou ik echt eens naar de huisarts gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:29

Heel extreem heb ik dat. Ik baal er goed van, maar weet niet what to do..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:30

Ik heb er een periode ook last van gehad, dat kwam toen door de diane35... met de MG30 gaat alles super, maar het de goedkope versie ervan ging het weer mis helaas... dus nu maar de dure...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:52

Zwitsal schreef:
@ moelie: kijk eens naar wat voor pil je precies slikt en vraag eens aan je apotheek of dit misschien een goedkopere variant is van de pil die je voorgeschreven hebt gekregen van je arts.

ik heb een periode echt extreem last gehad van stemmingswisselingen..
zo erg ook dat ik bijv savonds op bed lag en mn ogen uit mn kop aan t janken was terwijl ik op t zelfde moment gewoon geen idee had wat er aan de hand was en toch kon ik niet stoppen met huilen.

heb toen eigenlijk perongeluk op internet iets gelezen over de pil.
ik heb oorspronkelijk van de huisarts de microgynon 30 voorgeschreven gekregen maar na een tijdje (half jaar) ging mijn apotheek over op een goedkoper merk dat 'helemaal hetzelfde was'.. na ongeveer een jaar kreeg ik opeens nog een goedkoper merk dat volgens de apotheek "helemaal hetzelfde'' was. toen ik die pil gebruikte had ik dus die enorme stemmingswisselingen maar ik besefte niet dat dit door die goedkope pil kwam totdat ik dus iets op internet tegen kwam.
ik ben accuut terug naar mn apotheek gegaan, heb mn strips die ik overhad ingeleverd (worden gewoon weg gegooid maargoed) en heb weer mijn oorspronkelijke microgynon geeist. (de 'echte' dus, en niet die neppe namaaksels).

Vanaf dat moment verdwenen die extreme stemmingswisselingen ook helemaal. ik heb er nu echt zelden meer last van. tuurlijk af en toe nog wel eens chagrijnig maar dat heeft iedereen wel eens.

Nee geloof niet dat ik het neppe merk heb, en ik zou ook niet weten hoe ik daarachter zou moeten kopen?
Bij de apotheek hebben ze daar ook niks van gezegt en ik betaal der gewoon voor dus ik zou het behoorlijk banketstaaf vinden als dit een of ander nepmerk zou zijn.
Maar ik heb het niet zo erg als jou, ik heb het opzich wel vaak maar niet erg. Dan is het gewoon dat ik me wat minder vrolijk voel en af en toe ben ik echt chaggerijnig.. dus opzich valt het wel mee.
Maar ik zal het de volgende keer iig navragen voor de zekerheid bij de apotheek!
Bedankt voor je tip.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:55

Nathalie schreef:
Ik heb er ook last van maar komt hoogstwaarschijnlijk doordat ik hoogsensitief ben.

Als het echt erg is, zou ik toch eens naar de huisarts gaan.
Ik loop bij de GGZ en eens in de paar dagen wat stemmingswisselingen vinden ze 'normaal' maar ik heb het zon 5 tot 10 x op een dag (incl energiedips) en dat breekt je echt op.
Ik slik trouwens al 3,5 jaar de pil niet meer dus bij mij komt het echt niet van de pil, en de puberteit ben ik al voorbij. ;)

Maargoed als je er echt last van hebt, zou ik echt eens naar de huisarts gaan.

Hmm nee, ik heb het niet zo extreem.. Ik heb gewoon af en toe van die momenten dat ik me welles echt niet vrolijk voel.. Eerder wat down, en dan heb ik soms dat ik echt chaggerijnig ben.
Ik heb soms inderdaad ook wel dat ik een energiedip heb. Ik werk in de thuiszorg en dat breekt soms echt op.. Het is best zwaar werk en als ik dan ook nog bij zeurende mensen moet werken heb ik het helemaal gehad.
Dan ben ik eindelijk thuis en dan heb ik nergens meer zin in, terwijl ik van tevoren al vanalles geplant had staan..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:57

crossmonster schreef:
Hoe oud ben je ?

Klinkt namelijk als pubertijd :D :))

:(:) groei je vanzelf overheen.

Pil kan idd ook meespelen, je zou eens een andere kunnen proberen?

Ik ben 20 dus het is niet de puberteit.. die heb ik wel achter de rug en daar ben ik zeker van.
En zoals ik al zei heb ik dit al van kinds af aan dus had waarsch sowieso niks met de puberteit temaken.
Ik zou niet weten, ben der eigenlijk niet zo'n fan van om een andere pil te proberen.. waarom weet ik niet maar ik zou het idd eens kunnen voorleggen bij de huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:06

Ik heb mijn puberteit aardig gehad geloof ik (tenminste, redelijk vroeg gekomen en nooit heftig gepuberd), maar dit heb ik al zooo lang.
En hoop ook voor 'andere pubers' dat zij het niet zo extreem hebben, mocht dit toch bij de puberteit horen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:35

Ik heb het ook gehad. Ook van de pil (Microgynon25), ben overgestapt naar Yasmin en nu is het maar zelden dat ik er last an heb.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:37

Mijn vriend zegt wel eens: ben je weer chagrijnig? Ik denk wacht nou even voordat je dat zegt, misschien ben ik het maar 10 min.
Vaak is er ook geen reden voor. Ik heb er dus ook last van, wat het voor een man soms lastig maakt.

Maar ik ben erachter, mijn mannetje heeft ook stemmingswisselingen dus we wisselen elkaar lekker af haha! :D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:54

ik heb het ook vaak, lijk soms wel een klein kind
ik slik trouwens yasmin en het is sinds de pil erger geworden,
kan helemaal upset worden van de kleinste dingen, heel vervelend

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:50

[LZP] > [MW]

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:24

Citaat:
Nee geloof niet dat ik het neppe merk heb, en ik zou ook niet weten hoe ik daarachter zou moeten kopen?
Bij de apotheek hebben ze daar ook niks van gezegt en ik betaal der gewoon voor dus ik zou het behoorlijk banketstaaf vinden als dit een of ander nepmerk zou zijn.
Maar ik heb het niet zo erg als jou, ik heb het opzich wel vaak maar niet erg. Dan is het gewoon dat ik me wat minder vrolijk voel en af en toe ben ik echt chaggerijnig.. dus opzich valt het wel mee.
Maar ik zal het de volgende keer iig navragen voor de zekerheid bij de apotheek!
Bedankt voor je tip.

mijn apotheek meldde dat ook niet hoor..
die gaf het gewoon mee, en omdat die doosjes van de goedkopere varianten er bijna precies t zelfde uitzien als die van de normale zie je t verschil ook niet zo op t eerste gezicht. (vriendin van mij zei laatst ook dat ze ineens allemaal stemmingswisselingen had enz, ik vroeg of ze een goedkopere pil had gekregen, nee zei ze, het doosje zag er nog precies hetzelfde uit. later op de middag waren we toch nog bij haar thuis en gelijk even naar der pil gekeken. doosjes waren inderdaad bijna exact hetzelfde.. maar 3 maal raden.. haar oorspronkelijke pil die door de HA was voorgeschreven kostte 16 euro.. de pil die ze nu had...8 euro...weldegelijk een goedkopere variant dus!)
bij mijn apotheek is het zo dat de computer bij iedereen die voor een herhalingsrecept komt automatisch checkt of er nog een goedkopere variant is, en die dan automatisch uitschrijft.
Hierdoor had ik bijv eindelijk weer de microgynon 30. een half jaar later kwam ik weer, had een beetje haast, computer checkte automatisch voor goedkopere varianten, en ik kreeg een goedkopere mee. dit had ik echter niet door omdat het doosje er zo op t eerste gezicht er t zelfde uit zag. pas toen ik 2 weken later oid aan een nieuwe strip begon haalde ik die doosjes weer uit t zakje en zag ik ineens dat ik WEER die goedkope troep had mee gekregen.
Kon ik weer terug, maar die 2 doosjes die ze me meegegeven hadden konden ze niet meer terugnemen.
Nu heb ik een 'block' laten zetten in de computer op die goedkope varianten zodat ie daar niet meer naar gaat kijken elke keer als ik weer kom maar gewoon standaard de goede pil mee geeft.

Op internet heb ik ook een hele hoop verhalen gelezen van mensen die precies het zelfde hadden. met de 'normale' pil nergens last van, kregen ze van de apotheek die goedkopere mee en daar begon het gedonder.
Dat die goedkopere varianten precies hetzelfde zijn is ook niet altijd waar. bij sommige (misschien niet bij alle, maar wel bij die van mij) zitten van die vervangende hormonen in die wel hetzelfde doen, maar die gewoon goedkoper zijn. (en dus allemaal bijwerkingen veroorzaken bij een hele hoop vrouwen).

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:24

Anne. schreef:
Ik heb het ook gehad. Ook van de pil (Microgynon25), ben overgestapt naar Yasmin en nu is het maar zelden dat ik er last an heb.

Ik heb ook Yasmin, eerst had ik Diana35 en ik merk inderdaad wel veel verschil tussen die twee.
Maar toch heb ik er soms nog last van en het is logische dat je het soms hebt natuurlijk..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:29

Zwitsal:
Ik had hiervoor nog nooit over de nepvariant van de pil gehoort maar ik zal het de volgende keer zeker navragen bij de apotheek of ik wel de goede heb!
Ik had zelf ook helemaal niet bedacht dat het miss daaraan kon liggen... Ik slik Yasmin en ik moest er de vorige keer ik geloof 13 euro voor betalen.. Ik weet niet of dat dan de neppe is maar voor 2009 werd deze pil geloof ik gewoon verzekerd en hoefde ik er niks voor te betalen.
Daarvoor had ik Diane35 en ik merk wel degelijk verschil tussen die twee (bij Diane35 had ik het iig wel erger) maar dat is dan ook een zwaardere pil.

Bedankt voor al jullie tips en de volgende keer bij de apotheek weet ik wat ik ga vragen!