Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nouks schreef:Ik heb zelf jarenlang een rood lijntje onder mijn linkeroog gehad. Tot deze plotseling verdween... Nooit achter kunnen komen wat het was en waardoor het er kwam en ook weer verdween, maar jouw verhaal doet me er wel aan denken.

Moelie schreef:Nee het is geen wijnvlekje, het is niet knalrood/donkerrood. Het valt ook niet zo ontzettend goed op maar je ziet 'm wel als je me van dichtbij ziet zegmaar. Geen foto van helaas, sorry.
Als je 'm van echt dichtbij ziet zie je ook allemaal van die rode lijntjes lopen.
Wat is een couperosé?

ma_rie_tje schreef:probeer geen dingen te doen die de doorbloeding stimuleren. Couperose is de naam die in de volksmond wordt gebruikt voor het aanduideden van Teleangiëctasien (of wel tele's)
gewoon een paar verwijdde haarvaatjes vlak onder je huid.
Hier is inderdaad niks aan te doen. Je kan proberen of een schoonheidssalon die ook electrisch onthaard het weg wil/kan branden. Doet wel flink wat pijn!
En als het niet (echt) opvalt, gewoon lekker laten zitten!
maar peeling (chemische scrub met korreltjes) of Lysing (alleen chemisch, dus zonder korreltjes) en zelfs een scrub moet je niet gebruiken op dat plekje
daar kan het erger van worden