stekende pijn in de rug; problemen met ademhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

stekende pijn in de rug; problemen met ademhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:32

Hoi Bokkers,

Ik loop er al een tijdje mee rond, en heb weinig behoefte aan een tripje naar mijn HA. Ik denk namelijk niet dat het wat is en ik heb nog geen HA hier in Zwolle. Gezien een geplande verhuizing naar Groningen in juli/augustus ben ik nu ook niet meer aan het zoeken. Maar goed.

Ik heb met toenemende regelmaat onwijze stekend pijn in mijn rug ter hoogte van mijn middenrif (ongeveer dan). Eerst was de pijn niet zo erg en dan was het van, goh, gewoon negeren. Nu neemt de regelmaat en intensiteit van de pijn toe. Zo erg zelf dat ik er moeilijk door kan ademhalen. Ook trekt de pijn wat meer naar boven (het begint onderin en "klimt" dan als het ware omhoog). Ik weet niet wat het is, maar ik denk niets ernstigs. Ik denk aan stress-gerelateerd, maar nu helpt ontspannen/ff niets doen ook niet echt. Het is trouwens meestal aan mijn rechter kant. Maar ook soms links.

Zijn er mensen die dit herkennen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:16

Kunnen je nieren zijn die wat klagen. Nierstenen of simpelweg te weinig vocht. Drink je voldoende?

Kunnen ook je longen zijn, maar meestal heb je dan ook wel hoest en ophoesten van rommel.

Het vreemde met organen is dat je niet altijd voelt waar het zit. Ik bedoel je kunt pijn op een andere plek voelen dan waar het veroorzaakt wordt.

Kunnen trouwens ook gewoon je tussenribspieren zijn (zeker bij stress).

Wel is het belangrijk dat je goed kunt blijven diep ademhalen anders loop je weer meer kans op een ontsteking, dus wel wat nemen tegen de pijn als je merkt dat die de ademhaling beinvloed.

Wiesje

Re: stekende pijn in de rug; problemen met ademhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:25

Nee, ik herken het niet.
Maar blijkbaar is de pijn niet zo heel erg, anders ging je wel naar een huisarts.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:53

ik heb het idee dat het misschien wel een klaplong is, zou toch wel echt even naar de huisarts gaan hoor! Ik heb net coschap gelopen op de SEH en veel mensen presenteerde zich met deze klachten bij een klaplong.. Komt ook vaak voor, en kan spontaan optreden!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:58

ik heb daar last van als ik 'snachts niet goed gelegen heb. probeer voor de grap eens zonder kussen te slapen ofzoiets..