Tattoo verwijderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Tattoo verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 16:44

Hallo,
Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van een tattoo, of ken je iemand die dit heeft laten doen?

Groetjes

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:51

Ik ken niemand die dit heeft laten doen, wel eens op tv gezien dat iemand haar tattoo liet verwijderen. Het schijnt ongelooflijk zeer te doen en niet fijn te zijn voor je huid. :\

Je moet in ieder geval 5 tot 10 keer terug komen. (hangt van de kleur af) Kan je er niet iets overheen laten zetten? :)

Tanya

Re: Tattoo verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:05

Nee, ik wil hem gewoon helemaal weg hebben haha..
Naja ik ga binnenkort maar eens langs de huisarts om info te winnen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:06

Waarom ga je niet gewoon even naar een shop die ze verwijderd, voor informatie?
Ik denk niet dat de huisarts hier veel van af zal weten.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:10

Vraag me af of een huisarts daar aan mee werkt... Of dat ie je door verwijst naar de tattoo shop...

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 18:44

Nouja ik had op internet gevonden dat er ook mogelijkheden van wegsnijden waren, en dat je daarvoor het beste even langs je huisarts kon gaan.. Niemand verder ervaringen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:47

wegsnijden? dan houd je toch een lelijk litteken over
een vriendin van mij heeft het laten laseren aantal keren, maar deed erg veel pijn zei ze, meer dat het plaatsen ervan
uieindelijk heeft ze toen die al vervaagd was er een andere overheen laten zetten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:10

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:09

Na overleg achter de schermen is besloten dat deze open mag blijven, aangezien het HK topic meer een kletstopic geworden is.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:37

Ok :)
Nouja ik denk dat ik binnekort bij een paar klinieken een consult ga doen, kijken wat zij erover zeggen. Als iemand nog ervaringen heeft, laat maar horen!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:39

mijn zus heeft er 1 weg laten halen

die heeft hem weg laten laseren ofzo

pijnlijk en helemaal niet mooi , en ook nog erg duur

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:41

1 ding wat ik ervan weet en dat is dat je huid er zo ontezettend lelijk van wordt..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:45

dat is niet zo vreemd, want ze laseren het weg (wegbranden dus), je huid vormt zich een soort van litteken, en blijft ook lichter dan je normale huid, het wordt een sort brandwond.
het is enorm duur, en inderdaad heb je meerdere behandlingen nodig.
Denk er goed over na dus en win veel informatie in.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:48

Gaapje, heb je foto's? En met welke laser heeft ze dat laten doen?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:52

nee heb geen foto's

en ja welke laser , weet ik niet alleen dat het pijnlijk is

kan je er niks overheen laten zetten ?
mijn zus moest zeker 15 keer erheen , en was tattoo van ik denk 15 bij 15 cm

zoals als gezegt je krijgt een soort brandwond liteken , echt niet mooi

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:52

Bij het laseren wordt de inkt opgenomen in je lichaam, het is nog niet duidelijk of en hoe schadelijk dit voor je is. Gedacht wordt dat het wordt opgeslagen in de lymfeknopen. Lijkt mij afgezien van de pijn en een lelijke plek die achterblijft ook niet echt een lekker idee.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:53

Ik wil er niks overheen laten zetten, het gaat mij er om dat mijn been weer 'blanco' is ;)
Mijne is ook veel kleiner, ik denk 4 bij 3 cm oid.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:58

dan word het toch een liteken ben ik bang .

en meerdere keren erheen

succes alvast

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:07

Dankje..
Ik vind een litteken minder erg dan een tattoo eigenlijk, best raar maargoed. Heb het even nagevraagd over de inkt aan iemand die ook geneeskunde studeert, maar zij denkt dat de inkt tot zulke kleine bolletjes wordt 'geschoten' dat het makkelijk door macrofagen kan worden verwijderd. Ben nu veel info aan het inwinnen overal

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:15

Is het zo een erge tattoo dan haha?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:16

Haha nee dat valt wel mee.. Maar ik wil gewoon weer blanco benen zegmaar :P Ik erger me er gewoon aan haha! Het is gewoon een tribal iets dus niet zo heel erg

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:21

Haha oke, vind het altijd zo zonde als ik dan hoor dat mensen hun tattoo weg willen halen..

voor mij is een tattoo toch altijd iets persoonlijks :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:42

Ik heb een tatoo laten verwijderen. Ook via laseren. Ik ben in het totaal 5 keer geweest en de tatoo is nu zo goed als weg. Degene die het bij mij heeft gedaan adviseerde mij om een paar keer te komen, dan weer een hele tijd te wachten en dan weer een paar keer te komen net zolang tot ik tevreden was met het resultaat.
Ik moet zeggen dat ik graag nog een aantal keren wil gaan, maar ik ben ondertussen verhuisd naar Frankrijk en het is er nu nog niet van gekomen. Het doet inderdaad pijn, maar er is via de huisarts een zalf te krijgen die de huid verdoofd. Die smeer je er kort van te voren op en dat scheelt echt een stuk.

Je kunt de tatoo bij mij nog wel een beetje zien, maar ik kan indien nodig met camouflage make-up het heel goed verbergen. Bij mij is het ook geen lelijke plek geworden. Je moet wel heel erg uit kijken in de zomer met het verbranden van de huid. Hele hoge factor gebruiken. Of het in het najaar laten doen zodat de huid voldoende rust krijgt om goed te helen.
Ik moet wel zeggen dat ik geen kleur had in mijn tattoo en dat het alleen bestond uit fijne lijntjes, niet van die tribals waar veel donkere grote plekken inzitten.
Ik weet ook niet meer hoe het bedrijf heet waar ik ben geweest. Ze zaten aan de rijnkade in Arnhem.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:50

Een stuk van 4 bij 3 weg laten snijden zou eventueel nog wel op je buik kunnen, al zal dat wel een flink litteken geven, maar op je been niet. Daar rekt de huid gewoon niet genoeg voor. Die twee stukken groeien gewoon niet naar elkaar toe. Wat ze wel eens doen is een stuk wegsnijden, huid naar elkaar toe laten groeien en weer opnieuw een stuk wegsnijden.

Maar of het daar beter van wordt?
Lees maar eens reacties van mensen waarbij dat gedaan is:

Citaat:
15 jaar geleden tattoo’s laten verwijderen, gewoon op de operatietafel.
stukje wegsnijden, hechten, stukje wegsnijden, hechten en dat een keer of 4 tot alles weg is.
resultaat, een gigantisch lelijk litteken.
ik schaam me er niet echt voor, maar het is lelijk wanneer je in een hemdje loopt.
als ik het toen had geweten, dan had ik ze laten coveren maar dat is nu te laat.

Citaat:
Ik heb zelf mijn tattoos laten verwijderen in het Academisch ziekenhuis Utrecht. Dat was geen lasertechniek, maar gewoon letterlijk met de botte bijl je vel wegsnijden… Resultaat: pijn, pijn, en enorme littekens, die bijna nog erger zijn.. Als ik op vakantie ben en ik met blote armen loop, vragen mensen mij of ik door een enorme witte haai ben aangevallen…

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:42

Ik zit er ook over na te denken om mijn tatoeage weg te laten halen, maar ik ben ook overal op internet aan het kijken voor goede klinieken. En wat k lees is dat je meestal eerst een keer op afspraak komt en dan kun je dan bekijken of je er een goed gevoel enzo bij hebt :)

maar het kost wel wat en het duurt erg lang maar ik zit er wel over na te denken, ik had volgens mij ook bij die kliniek in Arnhem gekeken waar abbeltje het over had.