teennagel behoorlijk in de weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

teennagel behoorlijk in de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 07:50

Mijn paard heeft een paar keer op min grote teennagel gestaan,nagel is verwijderd,een ontsteking, ingegeroeid enz.Nu zit er een hele rare nagel,ik kan alleen teenslippers aan omdat hij ook veel te lang is.Naar de pedicure gaat niet want hij zit weer los,vannacht bleef ik aan het laken hangen en nu zit hij weer losser.PPPffffff lekker hoor is dat,kan je zo maar zonder nagel door het leven? Is je teen dan niet te kwetsbaar en staat dat wel? Dit is ook niks.

zij

Re: teennagel behoorlijk in de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:52

bij mij hebben ze een keer de helft van mijn nagel weggehaald. toen hebben ze het nagelbed ook behandeld met iets zodat er geen nieuwe nagel kon groeien... mss even vragen bij de huisarts? (bij mij hebben ze het in het ziekenhuis gedaan trouwens, dus anders verwijzing vragen naar chirurg :)

succes

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:15

zou toch naar de pedicure gaan die kunne veel doen hoor.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:20

Ik heb er ook last van gehad nadat een paard op mijn teen gestaan heeft. Toen zat ie op een gegeven moment ook los. Kwist niet wat ik er mee moest doen, dus ik ben naar een pedicure geweest. Die heeft m toen gedeeltelijk weggehaald en alles heel netjes weggewerkt. Toen issie weer gewoon aangegroeid gelukkig.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:36

Heel kort knippen zou ik niet doen. Ik heb ook wat van die losse nagels (die lieve paardjes toch :D ) en dat hele korte stukje nagel dat je niet afgeknipt krijgt gaat dan giga in je vel prikken met als gevolg een dikke rode ontstoken teen. %) Bij mij groeit los van de teen (alleen het randje zit vast) en omhoog. -O-
Ik zou hem bij de pedicure even bij laten werken. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 12:18

Het is geen normale vorm,het is een boog zeg maar je kijkt er zo onder.maar als hij los zit groeid hij dan nog vast?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:33

Wat er nu los zit gaat niet meer vastgroeien. Als je nagelriem niet beschadigd is, groet er vandaaruit een nieuwe nagel. Dat kan een half jaartje duren, maar dan zou de nagel er weer normaal uit moeten zien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 12:36

Maar als nu naar de pedicure zou gaan met een iets losse nagel,en een nagel die ook nog eens kei hard is wat gebeurd er dan? Gaat hij dan nog losser zitten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:33

Ik denk eerder dat de nagel getrokken moet worden. Of zo kort afgeknipt dat je er geen last meer van hebt. Of een pedicure nagels kan trekken weet ik niet. Maar het lijkt mij in jouw geval de beste oplossing. Het zal daarna gevoelig blijven tot de nieuwe nagel is aangegroeid.

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:47

Mijn moeder is pedicure, Als je geen nagel meer hebt of gedeeltelijk mist kunnen pedicures er een gel nagel op zetten. dat is gewoon gel die aan je eigen nagel vast gezet word of aan je nagelriem.
Meestal word het verzekerd, maar dat zou je dan na moeten vragen.
Dus ik zou gewoon bij een pedicure gaan vragen of ze dat kunnen(Niet alle pedicures kunnen het ivm speciale curses)

Hopelijk heb je hier wat aan.