Rontgen rug + mogelijke zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosmoov

Rontgen rug + mogelijke zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 15:37

ik stel deze vraag even voor een vriendin van me die even geen internet heeft , ze moet een afspraak maken voor een rontgen foto van haar rug , ze is nu een tijdje bezig om zwanger te worden ...de kans bestaat dat ze zwanger is , dit weet ze nog niet zeker en heeft nog geen test gedaan , ze heeft vorige week voor het laatst sex gehad dus kan ze nu al een test doen of is dat te vroeg ? ( heb er ook geen verstand van haha :o )
mocht ze dus zwanger zijn hoe schadelijk is een rontgen foto van je rug dan ? ze hoorde namelijk dat een rontgen schadelijk kan zijn voor je ongeboren kindje ?

nou bedankt alvast ook namens mijn vriendin natuurlijk ! :D

Zwartwitje

Re: Rontgen rug + mogelijke zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:41

Röntgenstralen kunnen inderdaad schadelijk zijn voor je ongeboren kindje. Als je zwanger bent mag je in principe geen röntgenstralen opvangen.
Hoe dat zit als je een foto moet laten maken, dat kan je vriendin volgens mij het beste aan de arts zelf vragen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:28

Hoi,

dat is inderdaad schadelijk! Voor je een foto laat maken horen ze te vragen of je mogelijk zwanger kunt zijn. En als ze dat niet doen moet ze het er echt bij vermelden!!!

Of beter nog er bij vermelden als ze belt voor de afspraak! Dan zullen hun beoordelen of ze foto door kan gaan en wat voor voorzorgsmaatregelen ze moeten treffen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:12

Lijkt mij ook schadelijk ja. Het is sowieso slim als ze zich laat testen voor der zwangerschap voordat ze die scan heeft.
En anders moet ze het even aangeven bij de mensen in het ziekenhuis.. Die hebben er sowieso alle verstand van!!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:14

Moelie schreef:
Lijkt mij ook schadelijk ja. Het is sowieso slim als ze zich laat testen voor der zwangerschap voordat ze die scan heeft.
En anders moet ze het even aangeven bij de mensen in het ziekenhuis.. Die hebben er sowieso alle verstand van!!

Somd zet ik mijn vraagtekens daarbij maar TS je vriendin kan idd gewoon het beste met der arts overleggen hoe of wat.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 13:44

oke ik zal het in ieder geval doorgeven ....:)

dan moet ze het maar even met de desbetreffende arts overleggen