Sinds de afgelopen 5 jaar heb ik last van mijn knieën. Op het begin niet zo heel erg, en toen besteedden we er ook niet veel aandacht aan, omdat vermoed werd dat het groeipijn was. Ook had ik dezelfde pijn in mijn enkels. 2 jaar later was het eigenlijk erger geworden. De pijn is te beschrijven als een stekende pijn, die begon als ik rende, hurkte of er op een andere manier druk op zette.
Vanaf toen kreeg ik speciale steunzolen omdat mijn voeten altijd een beetje naar binnen stonden gedraaid, en daar zou het aan kunnen liggen.
Nou, dankzij de steunzolen ging ik wel weer rechter lopen. Maar een jaar later had ik er nog steeds last van. De afgelopen 2 jaar heb ik zo'n 6 x bloed laten prikken, vooral omdat er andere dingen mis waren in mijn lichaam maar er is niets gevonden. Vorig jaar heb ik een hele tijd lang fysiotherapie gehad, ook dit heeft niets geholpen.
Nu merk ik dat sinds dit jaar de pijn is doorgetrokken naar mijn bovenbenen en schenen, en soms ook heupen, en met paardrijden moet ik de beugels na een tijd al snel uitgooien omdat ik dan weer erg veel last krijg van mijn knieën.
Eigenlijk wende het wel een beetje, en maakte ik me niet veel zorgen omdat het voor mij normaal is om weinig tot niet meer te rennen, de pijntjes horen er onderhand gewoon bij. Daarbij ben ik pas 16, dus het zou nog steeds groeipijn kunnen zijn.
Alleen nu heb ik sinds ongeveer een week dat ik ook steken krijg in plaatsen zoals mijn arm. Ik krijg dan pijnlijke steken van binnen waar ik toch wel echt last van heb. Net, een halfuurtje geleden, had ik deze steken ook in mijn duim, een kwartiertje lang schat ik. Toch wel erg pijnlijk, ik heb er zelfs even op zitten slaan omdat ik die steken even niet uithield
.Deze pijn is anders dan de pijn in mijn knieën (die krijg ik meestal alleen als ik er druk op zet) maar komt toch wel erg overeen met de pijn in mijn bovenbenen en schenen.
Op dit moment heb ik weer lichtelijk steken in mijn pols.
Is er iets waar ik verder op moet doorzoeken of hoef ik me geen zorgen te maken?
Wat ik eigenlijk moet doen en vragen om me door te verwijzen. Hij heeft wel de vorige keer fysio voorgesteld als de klachten bleven, maar goed dan denk ik... kan wel leuk dat gaan doen, maar is het niet handig om eerst te weten wat er ECHT met mn knie aan de hand is.
Ik denk dan altijd, ach zo zit ik in elkaar. Die knie (tegenwoordig begint links ook leuk mee te doen) ben ik gewend aan geraakt, klinkt stom maar na 10 jaar ermee te lopen en dat het langzaam erger wordt ga je het negeren. Ookal moet je met allerlei sporten stoppen erdoor. Alleen is het nu zo erg telkens dat ik het niet meer kan negeren, nu nog moed verzamelen om nogmaals naar de dokter te gaan ermee. Overigens geloof ik niet dat fysio gaat helpen, aangezien mijn knieen ook gewoon gigantisch scheef naar binnen staan, dat los je met wat oefeningen niet op. 
) en ik ben als de dood dat ik dan een operatie moet, ook niet mijn ideale beeld van de zomervakantie en buiten de vakantie om heb ik helemaal geen tijd.
Bij mij in de familie komt heel veel reuma voor en hun eten allemaal geen varkensvlees meer op advies van dieetistes... En met succes