arbo-stress, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

arbo-stress, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 11:43

Ik maak me druk om niks, maar vraag me af of meer mensen daar last van hebben :)
Gister hebben we sportdag gehad en ben ik onderuit gegaan op een kiezelpad.
Kiezel in mijn knie (redelijk diep) met als gevolgd dat ik vannacht niet meer kon lopen of liggen van de pijn (echt van binnen, niet het wondje zelf) Vanmorgen ging het al iets beter, maar wel ziekgemeld op het werk en naar de huisarts gegaan.
Advies meegekregen om 4 dagen rustig aan te doen, zo min mogelijk lopen, maar wel fietsen met een hoog zadel zodat mijn knie niet te ver gebogen hoeft te worden. (steentje is precies op het onderste randje van mijn knieschijf gekomen, en heeft ook de overliggende spier meegepakt waarschijnlijk).
Dit doorgegeven aan het werk, allemaal geen probleem.
Maar nu ben ik gewoon bang voor de arbo. Slaat helemaal nergens op, maar ben bang dat ze langskomen en denken dat ik me aanstel of de boel besodemieter. Wie heeft hier nog meer last van?

benangelique

Re: arbo-stress, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:20

de arbo komt niet zo heel snel langs; alleen wanneer het vermoeden er is dat je de boel aan het flessen bent.
heb je aan je werk aangegeven dat je wel moet en mag fietsen en daardoor dus niet altijd thuis bent? is wel belangrijk voor een eventuele controle.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:23

Niet te druk maken! De arbodienst is er ook voor jou hoor, en niet alleen voor je werkgever. Dat vergeten mensen soms wel eens.
Gewoon advies van je arts opvolgen en dat ook even op je werk doorgeven. Voorkomt een hoop gezeur en geroddel mocht je niet thuis zijn als de arbo of je werkgever belt, of een collega je ineens ergens ziet fietsen. ;)

Druif_01

Re: arbo-stress, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:15

Ik heb het inderdaad doorgegeven aan mijn direct leidinggevenden en aan de afdeling P&O dat ik op doktersadvies moet fietsen :) Ik heb er gewoon een hekel aan om me niet ziek te voelen maar evengoed niet kunnen gaan werken.