ervaring gezocht met hernia operatie (herstel en arts)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

ervaring gezocht met hernia operatie (herstel en arts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 10:37

Mijn moeder loopt nu bijna 2 jaar met een hernia wat oorzaak is van een val.

Alles geprobeerd, operatie lijkt nu de laatste mogelijkheid.

Echter is ze hier erg bang voor, bang dat het verkeerd gaat, bang dat het niet helpt. Bang dat het nog erger word (in hoeverre dat kan want ze kan niks meer)

Ik ben al voor haar op zoek geweest op het internet maar ben toch benieuwd of er bokkers zijn met ervaring (goede en slechte)

Haar hernia zit onder in haar rug met uitstraling naar haar been. Ze heeft goede periode's en hele slechte zoals nu. Ze kan amper lopen door de pijn in haar been. Zitten lukt maar is niet goed natuurlijk. Liggen doet zeer, slapen gaat moeizaam.

Het is dus echt tijd dat er wat aan gedaan word.

Ze is vanmorgen bij de huisarts geweest die haar een verwijzing kan geven.

Ik ben benieuwd hoe snel jullie geholpen zijn.
Hoe de operatie is verlopen.
En hoe het herstel gegaan is en hoe lang dat geduurd heeft.

Bij de 1 lees je na 3 maanden weer helemaal op de been en bij een ander pas na een jaar.

alle info is welkom!

Volgens de arts moet ze trouwens doormiddel van microchirurgie geopereerd worden omdat dat de minste liteken weefsel geeft. (bij haar herstellen littekens erg slecht)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:58

Als je moeder zo'n pijn heeft ... dan kan zo'n operatie echt verlichting bieden. De druk gaat namelijk van die zenuw af.

littekenweefsel is wel iets wat het resultaat kan beïnvloeden, maar lang niet iedereen heeft daar last van. En als ze nu bijna niet kan lopen / liggen door de pijn dan is er denk ik al snel heel wat winst behaald. Want met rust wordt het blijkbaar niet beter.

__Nathalie__

Re: ervaring gezocht met hernia operatie (herstel en arts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:03

Klopt maar littekenweefsel geneest bij haar niet dus volgens de huisarts was microchirurgie voor haar dan de enige oplossing.

Haar littekens worden heel groot en genezen heel slecht en blijven pijnlijk.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:47

Tsja, laat ik het zo zeggen, nu heeft ze in principe niets...ze kan niet lopen zonder pijn, dat lijkt mij een enorme beperking.

Sowieso is het handig om een orthopeed mee te laten kijken, hij gaat uiteindelijk opereren.

Mijn vader heeft ook een hernia operatie gehad met littekenweefsel uiteindelijk. Zijn rug is niet geweldig nee...maar hij kan wel lopen, fiets heel veel en kan wel zijn ding doen.

Het kan juist ook harstikke goed gaan...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 15:05

littekenweefsel is geen optie zoals ik zei. Ik zoek echt specifiek ervaring met microchirurgie omdat het littekenweefsel dan heel niehiel is.
Beperking heeft ze zeker want ze kan op het moment niks meer. Daarom is microchirurgie de enige oplossing. Ze zal het ook gewoon moeten doen.
Maar willen toch eerst kijken wat nu echt een goed ziekenhuis is en hoe de ervaring is zodat ze zich daar op voor kan bereiden

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:08

Zoek eens op bokt op hernia... Zijn een aantal topics over! Ik heb zelf 2 operaties gehad in 2003 en vorig jaar. Ook al wordt er middels microchirurgie geopereerd, kans op littekenweefsel op de plek waar de hernia zat blijft aanwezig... Bij mij was vooral de 2e operatie echt een verlichting, ik was meteen van de pijn af daarna en kan nu eindelijk na 8 jaar weer pijnvrij paardrijden, fietsen, sporten etc! Risico blijf je altijd houden bij een dergelijke operatie. Ik ben bij de 1e operatie 8 maanden aan het revalideren geweest, na de 2e een maand of 6.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 17:11

ze is vooral heel bang dat het mis gaat. Dus een aantal positieve ervaringen zal haar gerust doen denk ik.