Klachten aan gewrichten, geen reuma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Klachten aan gewrichten, geen reuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 10:11

Ik loop nog steeds met forse pijnklachten aan beide handen. Ben 1,5 jaar onder behandeling geweest bij reumatoloog maar die heeft uiteindelijk na heel veel onderzoeken besloten dat dit chronische peesontstekingen zijn. Lastig, want chronisch betekent altijd en peesontstekingen kunnen alleen genezen met rust, nog lastiger want ja geef je handen maar eens rust!

Ik slaap met mijn handen in spalken (niet continu) om ze toch die rust te geven, echter ik blijf tobben. Tevens loop ik bij een haptonoom die mij heeft geleerd anders met bepaalde dingen om te gaan zodat ik de pijnklachten kan verminderen. Maar....ik wil meer! Ik wil geen dikke vingers meer, mijn trouwring gewoon passen, mijn vingers kunnen buigen en ga zo maar door.

Wie heeft er ervaring met andere genezers, alternatieven, homeopatie, acupunctuur, noem het maar op, ik sta overal voor open want ik wil graag minder last.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:15

Hier nog 1 .
Na allerlei diagnoses is mijn neuroloog nu blijven hangen op non-operabele CTS .
Heb ook spalken etc. die me overigens niet helpen.
Ik zal aan mijn moeder eens het nummer vragen van een alternatieve dokter die haar al erg goed geholpen heeft.
Ik weet namelijk zo niet hoe hij heet,hij heeft een website.

Edit: het gaat om neuraaltherapie : http://www.neuraaltherapie.nl/neuraaltherapie.htm

Tivoli

Re: Klachten aan gewrichten, geen reuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:21

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:29

Ook ik ben onder behandeling geweest bij een reumatoloog: voorlopige diagnose P.A., verschillende pillen geprobeerd zonder succes. Volgende stap zou MTX zijn. :n Ben naar een alternatieve arts gegaan omdat ik hoopte dat met een dieet of zo de klachten zouden verminderen. Die constateerde een glutenintolerantie. Na 6 weken glutenvrij eten volledig klachtenvrij. http://www.praktijkstarmans.nl Ik vind het allemaal nog steeds erg vaag, maar het heeft mij heel goed geholpen!

Goed dat je verder kijkt en succes met je zoektocht!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:33

Ok, dank jullie wel alvast. Carpaal tunnel lijkt mij van niet, want ik heb echt alleen last van mijn vingers en de gewrichtjes die vanaf de aanzet van mijn vingers zitten. Mijn vingers zijn dikker, op dit moment krijg ik mijn rechterhand als vuist niet gesloten, zo dik is het. Iets beetpakken en kracht zetten is onmogelijk, ik geef les en die kinderen vragen altijd of ik aan wil singelen, dat valt dus echt niet mee. Vooral iets kleins pakken is lastig.....

Ik ga eens even kijken op de websites die jullie aangeven.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:51

daffodil schreef:
ik geef les en die kinderen vragen altijd of ik aan wil singelen, dat valt dus echt niet mee.

Lost je probleem niet op, maar misschien is DIT een handig hulpmiddeltje voor de tussentijd?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:53

Ben je al eens gecheckt op diabetes?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 13:24

Wat een raar apparaatje, ik snap de werking nog niet helemaal maar zal vanavond nog eens goed kijken.

Ja diabetes ben ik inmiddels een keer of 3 op geprikt, laatste keer was vorig jaar. Dat was omdat ik ontzettend veel drink en altijd dorst heb...maar daar bleek niets mis mee te zijn gelukkig.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:43

daffodil schreef:
Ok, dank jullie wel alvast. Carpaal tunnel lijkt mij van niet, want ik heb echt alleen last van mijn vingers en de gewrichtjes die vanaf de aanzet van mijn vingers zitten. Mijn vingers zijn dikker, op dit moment krijg ik mijn rechterhand als vuist niet gesloten, zo dik is het. Iets beetpakken en kracht zetten is onmogelijk, ik geef les en die kinderen vragen altijd of ik aan wil singelen, dat valt dus echt niet mee. Vooral iets kleins pakken is lastig.....

Ik ga eens even kijken op de websites die jullie aangeven.

Ik zeg ook niet dat het dat is,sterker nog,ik geloof ook dat ik het zelf niet heb,want mijn symptomen zijn heel anders,maar daar wil de neuroloog niet aan.
Ik wilde alleen zeggen,dat ik met soortgelijke klachten naar een neuraaltherapeut wilde gaan,omdat het mijn moeder zo goed helpt. :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:58

Ik heb ook al enkele jaren gewrichtspijnen in handen maar ook andere gewrichten. Ik loop bij de rheumatoloog en die zegt dat het Fibromyalgie is. (Heb ook bijna alle Fibro symptomen) Maar heb geen gewrichtsrheuma. (waardes hangen er wel tegen aan en heb direkte familie die dit hebben).
Ik heb een tijd lang neuraltherapie gehad, het hielp bij mij ca. 2 dagen en dan was het weer net zo erg als voor die tijd.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:17

daffodil schreef:
Ja diabetes ben ik inmiddels een keer of 3 op geprikt, laatste keer was vorig jaar. Dat was omdat ik ontzettend veel drink en altijd dorst heb...maar daar bleek niets mis mee te zijn gelukkig.
Dat herken ik, ik ben ook heel vaak geprikt op diabetes omdat ik zo onwijs veel dronk, plaste en zo moe was.
daffodil schreef:
Mijn vingers zijn dikker, op dit moment krijg ik mijn rechterhand als vuist niet gesloten, zo dik is het. Iets beetpakken en kracht zetten is onmogelijk.
En dit herken ik dus ook, de gewrichten in mijn vingers waren 'stroef', maar mijn vingers waren ook zo dik door vocht dat ik geen vuisten kon maken.

Geen idee of er bij jou een onderliggend iets is, maar mijn klachten bleken te komen doordat ik niet tegen gluten kan. Dit heb ik eerder bij het coeliakie-topic gepost: "Ik heb geen RA, maar wel ernstige gewrichtsontstekingen en artrose. Onstekingsremmers geslikt en gespoten, (vreselijke) orthopedische laarzen gedragen en het voorstel gekregen om gewrichten 'gewoon' vast te zetten. MDL-arts dacht vanwege mijn gewrichtsklachten meteen aan een glutenlink en dat klopte. Glutenvrij kan ik zelfs weer op blote voeten lopen." Ik heb overigens net als jij ook hardnekkige peesontstekingen gehad.

Ik ben mijn 'niet tegen gluten kunnen' in het alternatieve circuit (orthomoleculair, acupunctuur, bioresonantie etc.) op het spoor gekomen. Toch zou ik het een tweede keer niet weer zo aanpakken, maar eerst regulier goed zoeken. Het alternatieve circuit heeft me klauwen vol geld gekost en uiteindelijk niet echt geholpen. Omdat ik een reguliere diagnose wilde heb ik bovendien opnieuw gluten moeten eten en dat was een ramp!