chiropractie...??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jytte

chiropractie...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:15

hallo!!

Tijdens de medische keuring voor mijn opleiding bleek dat ik door een ongeluk wat wervels vast heb zitten,
waardoor mijn ribben niet ver genoeg "open" gaan waardoor mijn longen niet "groot genoeg" kunnen worden,
waardoor ik maar de helft zuurstof krijg.
Het klinkt heel ingewikkeld maar het komt er dus op neer dat ik tijdens het sporten vrij snel (bijna) geen adem meer krijg.
Dat is best een beetje irritant.. Nu vertelde die arts ook dat ik daarvoor naar een chiropracticor moets gaan...
Ik heb even wat informatie opgezocht, maar die speken echt van rugpijn ed. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik er een verwijsbrief voor nodig ?(heb een hekel aan mijn huisarts :D :o )
gr's jytte

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:17

Nee, je hebt geen verwijsbrief nodig om naar een chiropractor te gaan. Je maakt daar gewoon een afspraak. Dan moet je (tenminste, dat was bij mij) een vragenlijst invullen etc. En dan stelt de chiropractor een behandelplan op.

Jytte

Re: chiropractie...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:23

ok, thanks!

benangelique

Re: chiropractie...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:24

een verwijsbrief is niet nodig. een chiropractor vind ik erg ruw werken, ik heb meer aan een manueel therapeut. de laatste is ook echt een arts met een opleiding, chiropractie mag feitelijk iedereen uitoefenen.
een manueel is zowel fysio als kraker