Mijn eerste klachten begonnen in november met een fikse griep. Niks geks op zich, aangezien half Nederland griep had.
Helaas ben ik te snel weer begonnen, wat resulteerde in kwakkelen en een fikse longontsteking in de kerstvakantie. Ik ben ruim 2 weken thuis geweest met koorts, hoesten, benauwd, enz. 2 peniciline kuren gehad en toen ging het beter.
Na die 2 weken heb ik alles rustig opgebouwd. Af en toe had ik nog een dag koorts tussendoor (temp tussen 38.0 en 38.5). Helaas waarschijnlijk toch te snel gedaan en eind januari/begin februari had ik weer een longontsteking te pakken. Niet zo heftig als de eerste keer gelukkig. Maar wel weer aan een zware antibiotica en zelfs prednison. Dat hielp op zich wel.
Sinds die tijd ben ik echter heel vatbaar. Nou is een verkoudheid niet zo raar. Maar ik heb al een paar keer gewoon spontaan koorts gehad. En dan zo dat er 's middags nog niets aan de hand hoeft te zijn en ik 's avonds ineens 39.0-39.5 koorts heb.
Zo ook dit weekend. Zaterdagmiddag nog heerlijk muziek gerepeteerd. 's Avonds kreeg ik een beetje een raar hoofd en koude rillengen koorts opgenomen en ja hoor, ruim 39. Zondag tegen de 40 graden, gisteravond 39.5. Vanochtend was het gelukkig gezakt naar 37.5 en net had ik 38.0.
Alle keren was de koorts net zo snel verdwenen als dat het kwam.
Behalve koorts heb ik eigenlijk geen andere klachten. Ja, zondag had ik wat hoofdpijn. Vorige keer was ik wat verkouden. En ik heb echt een dizzy koortshoofd. Maar geen pijntjes, dingetjes of wat dan ook. Zelfs niet benauwd, terwijl het normaal als eerste op mijn longen slaat.
Vanochtend heb ik de huisarts (nou ja, assistente) gebeld. Die zei dat mijn lichaam mijn afweersysteem aan het opbouwen is en ik daardoor soms koorts kan hebben. Ik vind het een raar verhaal. Vanmiddag is de arbo-arts geweest en volgens mij vond hij me maar een aansteller. Maar ja, ik ga met 39.5 koorts toch echt niet werken. Morgen ga ik de huisarts weer bellen. Ik ben echt klaar met die vage verklaringen en kuurtjes of pufjes. Had ik eigenlijk de vorige keer al moeten doen, maar de nieuwe medicijnen werkten goed.
Waarom ik dit topic op bokt plaats? Herkent iemand zich in dit kwakkelen? Ik ben het namelijk goed zat om op mijn 27e hele periodes aan het kwakkelen te zijn en niet te kunnen doen wat ik wil.
Ik wil genieten van mijn leven! En momenteel heb ik zelfs een bijrijdster moeten nemen omdat ik gewoon de energie en puf niet heb om elke dag naar mijn paard te kunnen. Muziek spelen is ook niet wat het geweest is, terwijl dat echt mijn lust en mijn leven is. En zelfs mijn werk baal ik van dat het er bij in schiet! Ik heb juist zo'n leuke baan.
Wie herkent het?
) en dan komt er weer zo'n koortsaanval. Het gekke is dat ik na die paar dagen koorts gewoon weer verder kan waar ik gebleven ben. Ik ben er niet moeier van ofzo.
.