Dat heb ik ook wel eens, maar na ongeveer 10 seconden is het bij mij weg. Ik stop altijd even met ademhalen, vind het nogal pijnlijk... Ben benieuwd wat het is!
siskeh
Geplaatst: 18-05-09 11:06
heb je toevallig maagproblemen? of toevallig asparine oid geslikt de laatste tijd?
Anoniem
Geplaatst: 18-05-09 11:23
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Je had geen last van je linkerarm? Alleen die steken?
Anoniem
Geplaatst: 18-05-09 11:29
A
Thioro
Geplaatst: 18-05-09 11:34
Als het alleen maar die steken zijn tijdens het ademen, dan is het gewoon een spierkramp.
Ik had dat vroeger ook regelmatig, kon dan alleen nog maar heel voorzichtig en oppervlakkig ademen. Vond het eerst doodeng maar ging altijd vanzelf over. Als je het krijgt, moet je je eerst goed recht zetten (of gaan staan) en rustig blijven doorademen. Heb er nu al jaren geen last meer van.
Ik heb het nog steeds wel eens, bij mij komt het vaak als ik me heb laten verkleumen, en daardoor een soort kramp in mijn tussenribspieren krijg... Ik weet dat het niet lekker voelt maar het gaat wel weer over. Jezelf goed warm aankleden!
Anoniem
Geplaatst: 18-05-09 11:37
A
Ik heb er ook vaak last van. Ik zelf vind t ook altijd eng. Ben blij dat ik dit nu even gelezen heb
Tivoli
Geplaatst: 18-05-09 12:06
Het is een zenuw die soms aan de voor of achterkant van je ribbenkast klem komt. (Ischias ; het klemzitten van een zenuw) Dit kan soms zelfs weken aanhouden,of tot ontsteking van je zenuw leiden.
Maar over het algemeen is het opgelost met een diepe zucht -die wel even zeer doet-. Bij aanhoudende klachten helpt het om je armen zo hoog mogelijk boven je hoofd te strekken en ineens in te ademen of te hoesten. Het is niks ergs
Edit: Dit weet ik inmiddels omdat ik een paar keer naar de huisarts ben gestuurd wegens steken rond de hartstreek. Als het niet weggaat met bovenstaande trucjes en langer aanhoud van een paar uur,wel naar de dokter gaan natuurlijk!
Ik heb het ook geregeld Idd een spierkramp bij je ribben of borstbeen of iets dergelijks. Soms helpt het om oppervlakkig te ademen en soms helpt het om juist heel diep in te ademen.
Ik heb het een keer zo erg gehad, dat ik een hele dag oppervlakkig moest ademen door de pijn. Oppervlakkig ademen, diep ademen, haalde allemaal niks uit. De volgende dag was het ineens weer verdwenen
Trucjes hielpen allemaal niet Ik ben sowieso gewend om gelijk te gaan staan en handen boven me te strekken, als ik moeilijk ademhaal (astma). Het is gewoon vanzelf weggegaan
050206051012
Geplaatst: 18-05-09 12:39
_Tivoli_ schreef:
Bij aanhoudende klachten helpt het om je armen zo hoog mogelijk boven je hoofd te strekken en ineens in te ademen of te hoesten.
Die tip wilde ik ook geven. Je gaat wel even door de grond, maar daarna is het over