Spierpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mariskaa

Spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 21:55

Ik weet niet of het hier goed staat hoor, maar ik zit echt met een probleem.

Ik heb altijd les op zaterdag, (vandaag toevallig een keer meegereden) en telkens als ik terug kom van paardrijden heb ik s'avonds hardstikke kramp in me benen. Echt alleen ná paardrijden. Het doet me echt zeer en ik ben er zat van. Weet iemand toevallig wat dit is of wat ik hier tegen kan doen? Ik rijd gewoon wel telkens op dezelfde pony, dus ik vind het heel raar.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Mariska.

liiisette

Re: Spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:53

uhmm mischien een warm bad nemen? en er bestaat ook wel van die zalf (weet alleen zo nie tmeer hoe het heeet) die smeer je erop en ho uden je spieren warm... in een rood doosje zit dat

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:06

liiisette schreef:
uhmm mischien een warm bad nemen? en er bestaat ook wel van die zalf (weet alleen zo nie tmeer hoe het heeet) die smeer je erop en ho uden je spieren warm... in een rood doosje zit dat

Bedoel je tijgerbalsem? Heel goed spul is dat, werkt ook gelijk.. Dus na het paardrijden daar waar jij spierpijn hebt insmeren met tijgerbalsem, en dan heb je er weinig/geen last meer van :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:12

nee dat bedoel ik niet
ik kijk later vandaag wel even hoe het heet heb hetnamelijk nog wel thuis liggen ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:14

Zitten je laarzen te krap?

Overleg anders eens met je instructie.

Vaak ligt het aan je houding als je later kramp krijgt, dan gebruik je je spieren verkeerd.
Misschien knijp je teveel met je onderbenen ofzo.

Na een cross of crosstraining pijn in de kuiten hebben is normaal, omdat je dan vrijwel de gehele tijd in de verlichte zit hebt gezeten,waarbij er meer spanning op de kuitspieren komt te staan.
Bij gewoon dressuurrijden moet die spier niet zoveel belast worden, drijven dien je niet een uur aan een stuk te doen :+

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:22

Kijk inderdaad even naar je laarzen want als die te krap zitten is het ook niet super.

Misschien voordat je gaat rijden zorgen voor genoeg vocht in je lichaam waardoor je spieren dat gewoon kunnen gebruiken. En omdat je na het rijden pas 's avonds last krijgt ook even daarna goed drinken.

En na het rijden al een beetje masseren van je kuiten. (Moet je naar boven wrijven richting het hart) zodat je doorbloeding in je benen weer goed gaat.