help hoe kan ik afvallen ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Reanlm

help hoe kan ik afvallen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 11:48

hee.

ik ben een meisje van 13 en heb wel een buikje .. ;(
en als ik minder eet val ik wel af maar
dan eet ik uiteindelijk toch weer.

ik wil best gaan hard rennen ofzo, maar dat kan ik niet echt ..
dan krijg ik heel last van mn rug en benen ..
dus ik mag dus niet teveel doen .

hoe moet ik dat dan doen ? ;(

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:12

Afvallen is iets wat je eigenlijk beter niet alleen kan doen, en dat is met jou leeftijd ook nog niet verstandig.
Je zit nog in de groei, en je lichaam is veel stoffen nog nodig.

Om je toch een beetje te helpen, je moet gezond, regelmatig eten. Dus dan gewoon ontbijten, 3 gezonde tussendoortjes,en bij het middag eten gewoon 2/3 broodjes met kaas/ham er op en 1x opscheppen met avondeten.(200 ons groente en wat aardappelen/rijst en vlees)
Het zijn vaak de ongezonde tussendoortjes, waarvan je veel aankomt. Als je regelmatig en gezond gaat eten, scheelt dat ook al een stuk. En regelmatig bewegen/sporten helpt ook :j

Om van je 'buikje' af te komen, moet je buikspierenoefeningen doen en sporten :j

Maar ik zou niet extreem gaan afvallen, doe het dan in overleg met je ouders/ dietiste.

sharonalover

Re: help hoe kan ik afvallen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:21

En als je te weinig eet, krijg je honger en ga je snoepen ;) je kunt dus beter van de gezonde dingen genoeg eten. Dat moet je eigenlijk sowieso doen, want zoals Marije al zegt heb je best veel stoffen gewoon hard nodig :)

Verder zoveel mogelijk de trap nemen, op de fiets gaan etc.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:53

Blijf minstens 5 x per dag kleine porties eten :)
Daarbij is het belangrijk om veel te bewegen, dus zorg ervoor dat je minstens 3x per week minstens een half uur sport.
Op jonge leeftijd afvallen is trouwens niet goed, je lichaam is nog in de groei en je hebt gewoon je bouwstoffen echt nodig!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:57

Niet doen, tenzij je dokter het aanraad. Op die leeftijd is het heel normaal dat niet alles is zoals je wenst dat het is, maar als je er mee bezig gaat zijn om alles maar perfect te willen krijgen (zoals jij tenminste denkt dat perfect is), doe je niets dan kwaad aan je lichaam.
Als je iets wilt doen, zorg dan gewoon dat je een gezond eet en ook gezond sport (je kan bv aan een diëtist vragen hoeveel van wat je eigenlijk moet eten om gezond te krijgen, en hoeveel keer hoe hard je moet sporten). Dat is zelfs iets wat zeer sterk aan te raden is voor mensen die niet moeten afvallen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:33

xKatleentjex schreef:
Niet doen, tenzij je dokter het aanraad. Op die leeftijd is het heel normaal dat niet alles is zoals je wenst dat het is, maar als je er mee bezig gaat zijn om alles maar perfect te willen krijgen (zoals jij tenminste denkt dat perfect is), doe je niets dan kwaad aan je lichaam.
Als je iets wilt doen, zorg dan gewoon dat je een gezond eet en ook gezond sport (je kan bv aan een diëtist vragen hoeveel van wat je eigenlijk moet eten om gezond te krijgen, en hoeveel keer hoe hard je moet sporten). Dat is zelfs iets wat zeer sterk aan te raden is voor mensen die niet moeten afvallen.

Hier kan ik het wel mee eens zijn, was vorig jaar 13, en ben toen ook gaan dieeten, ben toen flauwgevallen en weer normaal gaan eten. Tijdje later begon ik er weer mee en weer viel ik flauw. Nou ga ik meer sporten en minder snoepen

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:52

Hardlopen is heel erg slecht voor je knieën, dan kan je beter rustig gaan joggen.
Verder zou ik ook helemaal niet gaan dieëten eet gewoon 3 keer per dag gezond, en neem 1 of 2 tussendoortjes.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:12

ja wel , maar bev joggen hou ik ook niet lang vol ,
en ik vind toch wel dat ik moet afvallen,want ik ben 1,59m en weeg 60 kg ..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:05

Als ik je foto's in je profiel zie zou ik echt niet zeggen dat jij een dieet nodig hebt. Maar nogmaals mijn raad, en neem ze echt ter harte. Als je echt gericht wilt gaan afvallen, raadpleeg een dieetist. Je kan ook bv je vetpercentage laten meten. En nooit, maar dan ook nooit denken te dieeten door gewoon te weinig te eten en extreem te sporten(meer dan je lichaam aankan), ookal ben je echt te dik. Eet voldoende, maar eet gewoon gezond. Anders ga je hetzelfde krijgen als domix, en zeker als je nog maar 13 bent is dat helemaal geen goed idee.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:52

okee..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:05

[JH]->[MW]

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:29

Rean_Pony schreef:

Tja dat heeft met je conditie te maken, dus daar moet je ook aan gaan trainen.
Het gaat allemaal niet zo gemakkelijk als je wat berijken wilt.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:35

Ik vind niet dat je echt te zwaar bent.
Ben zelf op het moment ook aan de lijn. Ben zelf 1.60 en wil ongeveer 60kilo wegen. Dat is een gezond gewicht. Dus als ik jou was zou ik niet te veel afvallen.
Het is niet gezond en kan gevaarlijk worden. Toen ik 14 was heb ik nog maar 45kilo gewogen, en kreeg allerlei klachten er van.
Maar als je iets kwijt wil is het belangrijk regelmatig en gezond te eten. En gezonde tussendoortjes.
Ik probeer iedere 3uur iets te eten, en heel veel water/limonade (heel licht gemengd) te drinken. Ook voordat ik de dag begin drink ik een glas lauw water met een eetlepel citroensap erdoor. Het helpt je stofwisseling op gang, ontkalkt je lichaam en is nog lekker ook!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:43

AdelineL schreef:
Rean_Pony schreef:

Tja dat heeft met je conditie te maken, dus daar moet je ook aan gaan trainen.
Het gaat allemaal niet zo gemakkelijk als je wat berijken wilt.

Rean heeft ook therapie voor haar rug en benen, dus met conditie heeft het wel wat te maken, maar ook met haar rug+benen ;)

Rean, doe het nou niet, je bent echt niet te dik, ik zie je elke week en je groeit nog ! ;)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:45

Daarom zeg ik ook joggen, want hardlopen dat is waar je je knieën mee vernielt voor al op zo'n jonge leeftijd.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:51

Ik weet niet hoe groot dat buikje is maar probeer nu maar gewoon de komende 5 jaar bv max. 5 kg aan te komen.
Dit door bv een aantal dagen per week niet te snoepen of wat minder te eten.

Ik zou willen dat ik mijn gewicht nog had van toen ik 18 was.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:50

Je kan een sportschool zoeken waar je begeleid wordt door een fysiotherapeut. Dan kan je gericht trainen én wordt er gewaakt voor overbelasting.