Ik heb 2 jaar geleden zo'n 30 daglenzen gekocht bij onze opticien voor op vakantie. Nu zijn er nog een aantal over(ik draag ze alleen als het heel zonnig is om een zonnebril op te kunnen zetten) en heb ik ze laatst met dat prachtige weer weer eens ingedaan. Nu kreeg ik alleen nogal branderige ogen van die dingen. Zou het kunnen zijn dat ze nu over de datum zijn ofzo? Of moeten mijn ogen gewoon weer even wennen aan de lenzen?
Alvast bedankt!!
Paola33
Geplaatst: 14-05-09 19:52
Als het goed is staat er een houdsbaarheidsdatum op. Bij branderigheid lenzen niet inhouden, dit kan je hoornvlies verder beschadigen. Ik heb hier hellaas veel ervaring mee, in de praktijk dan, ik ben namelijk opticien in opleiding
heb je ze goed afgespoeld toen je ze hebt ingezet?
Kwanyin
Geplaatst: 14-05-09 20:29
Ik weet niet hoe het met daglenzen zit, maar met mijn maandlenzen mocht ik de eerste dag mijn lenzen slechts een paar uur inhebben en de tweede dag ook helemaal niet lang...dus ik weet niet als je met daglenzen na zo lange tijd gewoon maar eventjes een halve dag kan rondlopen met lenzen?
En anders nog eens goed zoeken op het doosje, mijn zijn dan wel maandlenzen maar daar staat toch een vervaldatum op(al is hij moeilijk te zien). Of je kan misschien niet tegen het product waar de lenzen in bewaard zijn(kan ook plots gebeuren), of je hebt toevallig wat vuil meegehad...
Idd daglenzen kun je gewoon in een keer indoen. Afspoelen schijnt ook niet goed te zijn(hebben ze iig niet gezegd oid en ben echt bij een goede opticien geweest).
Ik kan echt op het doosje geen datum vinden, ga vanmiddag wel even langs de opticien
Op mijn daglenzen staan de datum op het lensendoosje zelf.. en op de verpakking! Mijn lenzen branden ook soms als ik ze uit de vloeistof haal en na een uurtje zitten ze weer perfect! Maar ik zou het risico niet nemen als je niet weet op ze nog goed zijn.