Ik moet aan m'n conditie gaan werken omdat ik binnen 1 a 2 maanden voor de defensiekeuring moet. M'n conditie is opzich niet heel slecht, ik fiets best veel en wandel regelmatig een eind. Een tijdje geleden ben ik begonnen met hardlopen mbv het start to run programma op de MP3.
Maar ten eerste heb ik echt een hekel aan hardlopen, ik ga liever een uur fietsen dan 5 minuten hardlopen. Ten tweede wil het niet zo, qua conditie lukt het wel, maar na 5 minuten zak ik gewoon door m'n benen, die hebben dan geen kracht meer. Terwijl ik het heel langzaam heb opgebouwd. Als ik dan de volgende dag ga paardrijden voelen m'n benen nog steeds als vaatdoeken, terwijl ik geen spierpijn heb. Ik heb best wel flink gespierde benen, maar waarschijnlijk dus alleen korte spieren.
Ik weet dat ik voor de keuring een fietstest moet doen, maar zou het dan voldoende zijn om enkel te fietsen als training? Wie kan mij advies geven, want ik moet natuurlijk wel fit genoeg zijn.
Ik fiets wel flink door Als ik naar het station fiets moet ik zowiezo een fikse heuvel op (voorlopig de auto maar even laten staan) en met de stevige wind van de laatste dagen wil het ook wel. Naar het station ga ik met de vouwfiets, half uurtje fietsen op een fiets met kleine wieltjes. 's Avonds ga ik dan nog een uurtje fietsen op m'n gewone fiets.
Op de fiets zie je tenminste nog iets, dan kan ga je wat sneller. Hardlopen gaat me veel te langzaam