Lijnen als 16 jarige, het lukt me niet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Lijnen als 16 jarige, het lukt me niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:48

Hallo bokkers.

Vroeger kon ik altijd zo veel eten als ik wilde en er kwam gewoon geen gram aan. Helaas zijn die tijden sinds een jaar veranderd.
Ik begin mezelf echt steeds dikker te vinden en ook die kilo's blijven eraan komen! Mijn moeder en ik hadden besloten samen te gaan lijnen maar het wil bij mij echt niet lukken! Het is niet dat ik honger heb,maar gewoon zin om te eten!
ik heb mijn BMI gemeten op internet en daar kwam dit uit: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WA8CPTYH.jpg
Gezond gewicht geeft het aan maar toch heb ik echt een (voor mijn gevoel te groot) buikje.

Mijn moeder en ik zijn het er over eens dat er best zo'n 10 kg af mag. (dan zit ik weer op een mooi gewicht,vind ik zelf)
Het probleem is dat ik het lijnen niet volhoud! al mijn vrienden eten hele pizza's voor mijn neus weg en als ik me dan de hele dag weet in te houden,en ik kom dan thuis. Dan duik ik meteen weet de koelkast of de snoepkast in!

Ik weet dat er al meerdere topic over zijn maar daar zitten meer de bokkers met echt overgewicht. Die vinden het natuurlijk onzin dat ik wil lijnen. Dus vandaar dat ik zelf een nieuw topic begin!

Ik hoop dat er meer mensen zijn met ervaringen of goede tips!

Reanlm

Re: Lijnen als 16 jarige, het lukt me niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:13

sorry ik heb geen ervaring ,
maar ik heb ook dat zelfde probleem ..
ik ben 13 , en ben ook dik ''vind ik, ik zeg trouwens niet jij jij dik bent ;) ''
en als ik dat een x 1 week volhoud, beginnen ze allemaal lekkere dingen te eten , en dan kan ik me ook niet beheersen ..
ik vind het ook zo verveelend.. :(

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:47

Ik vind mezelf te dik..
Maar als ik dan wil gaan lijnen houd ik het een paar weken vol om niks te snoepen.. en dan begint het weer en wil ik weer snoepen.. en dan kan ik me niet meer beheersen...
Echt niet leuk. :(

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:54

Ik snap wat je bedoelt.
Ik ben ongeveer gelijk aan jou aan je BMI te zien.
Ik heb paar weken geleden tegen mezelf gezecht dat ik er gewoon beetje goed uit wil zien van de zomer. Hoeft geen 10 tallen kilo's maar gewoon een paar kilo. Misschien is het voor jou ook een goed idee om niet meteen 10 kilo te zeggen maar 4 kilo kan soms al voldoende zijn.

Ondertussen gaat het al de goeie kant op.
Ik ben ongeveer 5 weken bezig en ben nu rond de 3/4 kilo afgevallen. :)
Ik zeg niet tegen mezelf dat ik niks mag eten ofzo wand dat hou ik tog niet vol. Eet gewoon 3 maaltijden op een dag en ik zorg dat ik genoeg heb. Maar gewoon die kleine dingen 1 koekje s'avonds en niet meer. En genoeg bewegen.

Misschien is het een optie om alles op te schrijven in een schrift van wat je eet, dan word je er ook een stuk bewuster van. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:19

BMI is bedoeld voor volwassenen (mensen vanaf 18 jaar) dus het klopt sowieso al niet.

En verantwoord en verstandig dieeten kun je beter naar dietist gaan, die kan je ook adviezen geven wat te doen bij snaaien enz :)

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:22

als ik 5 kilo afval krijg ik een rim :D (een rim is een piercing boven in je oor)

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:07

Ik ga denk ik ook naar dietist. Ik ben wel overgewicht in BMI. En ben zelf 16. Ik probeer het zo vaak zelf, maar het heeft gewoon geen nut.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:13

MoonChloe schreef:
BMI is bedoeld voor volwassenen (mensen vanaf 18 jaar) dus het klopt sowieso al niet.

En verantwoord en verstandig dieeten kun je beter naar dietist gaan, die kan je ook adviezen geven wat te doen bij snaaien enz :)

Als je bij voedingswijzer.nl kijkt kun je je leeftijd invullen als je onder de 19 jaar bent. En je BMI kun je zelf tog ook uitrekenen?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 07:46

Lennek schreef:
MoonChloe schreef:

Als je bij voedingswijzer.nl kijkt kun je je leeftijd invullen als je onder de 19 jaar bent. En je BMI kun je zelf tog ook uitrekenen?

ja zo heb ik het ook gedaan!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:08

Heel herkenbaar!

ik neem tegenwoordig eerst wat te drinken als k trek heb bv water,
en meestal al iets minder trek dan.. Of gewoon een appel pakken ;)

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:34

Je kan nog zo veel lijnen, word je wel dun van, maar je krijgt er geen strakke buik van. Als jij goed op gewicht bent en toch een buikje hebt zou ik als ik jou was gaan sporten ipv dieten.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:04

Nou als ik ga afvallen (is niet nodig vind ik) dan val ik gelijk 2 kilo af binnen een dag!! :) Dus dat moet je ook niet hebben, haha ..

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:48

Als je een strakke buik wilt, kun je beter gaan sporten. Met alleen lijnen redt je dat niet.
Nou snap ik helemaal niet dat je 10 kg moet afvallen, want volgens mij is dat wel erg veel. ;)

Het slimste afvallen is een schema maken. Daarvan heb je 3 vaste maaltijden: ontbijt, lunch & diner. Ontbijt is het belangrijkst want daar teer je het meest op, ga daar ook niet te veel mee knoeien. Ik geloof dat 3 boterhamen gezond is om 's ochtends te eten. Vroeger at ik altijd maar 1 boterham maar dan kreeg ik na een paar uur alweer honger dat ik ging snoepen. Nu ik er twee eet 's ochtends heb ik dit niet meer. Het is het slimst om tijdens het avond eten niet te veel te eten want dat verbrand je daarna niet meer, tenzij jij 's avonds nog actief gaat sporten maar de meeste beweging krijg je overdag. Het slimst is ook om na 8 uur 's avonds niet meer te eten.
Daarnaast heb je ook nog 3 tussendoortjes. Het ene tussendoortje is tussen je ontbijt en je lunch. Je andere tussendoortje tussen je lunch en je diner en het laatste tussendoortje is na je diner. Denk hierbij aan iets zonder veel calorieën. Denk aan eierkoeken (wel zonder boter natuurlijk :D), kaakje, appel etc.

Bedenk wel dat je nog maar 16 ben en dat je in verhouding veel eten nodig hebt :)

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:10

Rean_Pony schreef:
sorry ik heb geen ervaring ,
maar ik heb ook dat zelfde probleem ..
ik ben 13 , en ben ook dik ''vind ik, ik zeg trouwens niet jij jij dik bent ;) ''
en als ik dat een x 1 week volhoud, beginnen ze allemaal lekkere dingen te eten , en dan kan ik me ook niet beheersen ..
ik vind het ook zo verveelend.. :(

Als je 13 jaar bent dan is het heel normaal dat je iets 'breder' bent. Je krijgt op een gegeven moment een groeispurt, dan zul je zien dat het wel weer een beetje 'bijtrekt'.Misschien heb je die nog niet gehad. Natuurlijk kun je wel wat meer groente+fruit eten en meer water gaan drinken. Maar met een keertje snoepen op zijn tijd is niets mis :)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:35

Ik heb ook een goed gewicht, maar zou er ook wel graag nog wat afwillen. Soms ben je gewoon breder gebouwd.
Maar als je iets van je lichaam "strakker" wilt, moet je eigenlijk niet minder gaan eten, maar gewoon blijven eten en gaan sporten en oefeningen doen.
Ik vind mezelf niet dik, maar ik zou best wat dunner willen zijn,
ik snoep niet veel, maar het probleem is dat ik alles lekker vind ( behalve vlees ).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:36

JH --> MW

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:07

Hier hetzelfde :)
Ik ben niet te zwaar, heb volgens BMI een gezond gewicht :) Wel heb ik echt enorm brede heupen en een buikje. Waar mensen het vet op hun buik hebben zitten heb ik een beetje op mijn buik en het meeste op m'n heupen

Ik ga dus ook niet minder eten, wel minder snoepen maar vooral veel bewegen :j

Iemand tips om vrij snel af te slanken?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:12

Ik zou nooit lijnen, maar wat meer letten op wat ik eet en iets meer bewegen kan nooit kwaat.
Dat betekend dus een appel ipv een mars enzo..

Ik vind jou er ook absoluut niet dik uitzien..

Eve geheel offtopic:
Ik zit ook op PCK- Eersel:P

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:13

Je bent lang en mag dus wat zwaarder zijn. Maar je hoeft niet af te vallen om je buikje eraf te krijgen. Je kan ook fanatiek gaan sporten, buikspieroefeningen voordat je gaat slapen of als je wakker wordt. En dan krijg je een strak buikje met spieren!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:18

TS, als jij slanker wil zijn en wel een gezond gewicht hebt zal je waarschijnlijk niet moeten afvallen, maar meer bewegen,
ik vind 10 kilo eraf wel erg extreem(en eerlijkgezegt naar mijn idee redelijk onhaalbaar)
en wie zegt jou dat je "buikje" er dan af is?
als je pech hebt verdwijnt de zone boven het buikje!

zelf heb ik dezelfde "score" als wat jij hebt, maar moet toch zeggen dat ik echt niet dik ben, of eigenlijk echt niet, iedereen zegt, kind wat ben je mager! en vervolgens zijn ze in shock als ik zeg dat ik bijna 70 kilo weeg en maat 40/42 heb
(wel lekker vrouwlijk gebouwd, waardoor ik heupen maat 40/42 heb, en een mooie cupmaat vind ikzelf)

ik ga er voor mezelf geen kilotjes afhalen, maar mijn doel is ze verruilen voor spieren!

maar wat doe jij verder aan sport e.d. met name richting buikspieren.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 21:36

Ik rijd eigenlijk alleen paard. Ik ben nu begonnen op de Wii fit met een programme van 10 minuuten joggen met dag en dan in combinatie met buik en beenspier oefeningen.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:39

mag ik je een tip geven?
van alles wat je nu eet de helft!
dus als jij normaal gewend bent om 4 koekjes te eten als je thuis komt doe je er nu 2!
Je hoeft er niks voor te laten en geloof me het helpt echt :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:49

dit tip niet toepassen bij ontbijt, middageten, avondeten.. tenzij je elke keer 10 boterhammen eet en 2 keer opschept.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:00

Haha ik heb precies het zelfde! 16 jaar, heb gewoon normaal gewicht bij mijn lengte .. en toch vind ik dat er makkelijk 10 kg af mag.. nu ben ik niet super dik ofzo .. maar ik heb egt een buik, en dikke benen en nog best wat vet aan mijn armen en dat mag er van mij gewoon af.. voel ik me gewoon een stuk beter in mijn vel

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:58

Ik was altijd iets aan de dikker kant,
en ben ik goed op gewicht, maar zelf zou ik nog wel iets kwijt willen.

Ik eet op een dag;
- balans ontbijt, 30 gram + half bekertje half volle melk.
- kop thee
- 2 tot 3 botterhammen
- 2 stukken fruit
- 3/4 bekers drinken (pakjes, vaak met het ik kies bewust logo. )
- 1 beker melk ( die probeer ik weg te krijgen de laatste tijd, maar je moet je zelf ook wel eens wat gunnen )
- 1 klein yogurtje
- 1 bord warm eten ( ik eet geen vlees, ong. 2/3 aardappelen, een valess of groentenburgen en aan half bord vol groenten. )

En ik heb ook van die dagen dat ik eventjes iets te veel eet,
maar dan doe ik de volgende dag gewoon wat rustiger aan.

Ik ben 8,5 kilo afgevallen in ong. 1 jaar,
maar ik ben ook van helemaal niks doen naar weer een actief leven gegaan i.v.m ziekte.

Deze site is veder super, om je zelf niet uit te hongeren maar wel af tevallen en bewust met je eten om te gaan.
http://www.voedingscentrum.nl/home.htm

Daar heb je ook een kinder BMI meter,
en daar zit ik tussen de 19 & 20.

Tegenwoordig zijn trouwens heel erg veel meisjes te licht,
45% van de meisjes uit mijn klas zijn te licht, en 15% mega te licht.