Zijn er meer mensen galblaasloos???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Zijn er meer mensen galblaasloos???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 08:23

Hallo medebokkers,

zit nu gezellig achter de pc niets te doen, omdat ik afgelopen maandag ben geopereerd aan mijn buik. Ze hebben mijn geliefde galblaas inclusief stenen verwijderd... :+
Heb nu dus wisselend spierpijn, jeuk aan alle vier de sneetjes en pijn aan alle vier de sneetjes... Pffff, niks aan. Vroeg me af of er nog meer mensen hetzelfde hebben gehad, of op het moment in hetzelfde schuitje zitten... :(:) Kunnen we elkaar opvrolijken.. :D

Moet volgende week ook nog de hele week thuisblijven en dan mag ik rustig het werk weer oppakken. Ik werk in de kinderopvang, dus zal even goed mijn hoofd er in het begin bij moeten houden, zodat ik niet teveel ga tillen. Op het moment valt het me redelijk mee, vandaag een minder goede dag dan gisteren (niet zo lekker geslapen vannacht. Ik vond dat ik perse wel op mijn buik kon slapen, buik vond dat ik perse niet op mijn buik kon slapen... zucht...) Maar ben wel pijnstillerloos, dus mag niet heel erg klagen, denk ik dan.

Mede galblaasloze bokkers, verenigt U!
:D

Mar_Nimbus

Re: Zijn er meer mensen galblaasloos???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:25

ik mis ook mijn galblaas maar al 20 jaar
ik heb dus nog een litteken van ongeveer 15 cm schuin over mijn lijf lopen
toen werd het nog niet met sneetjes gedaan

als je erg veel last hebt gehad lucht het wel op hoor dat hij eruit is
soms ineens dat heb ik toch nog last
als ik veel vet eet of veel koffie drink

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:32

ja hoor hier nog eentje
mijn galblaas is er nu zo,n 15 jaar uit en heb nergens last van.
Bij mij hebben ze het met van die sneetjes gedaan.
Heb er alleen een middenrifbreuk aan over gehouden!!! Teminste dat vermoeden ze. En die is behoorlijk pijnlijk, maar ja dan moet ik ook braaf me medicijnen innemen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:26

gijs schreef:
ik mis ook mijn galblaas maar al 20 jaar
ik heb dus nog een litteken van ongeveer 15 cm schuin over mijn lijf lopen
toen werd het nog niet met sneetjes gedaan

als je erg veel last hebt gehad lucht het wel op hoor dat hij eruit is
soms ineens dat heb ik toch nog last
als ik veel vet eet of veel koffie drink

Ik ben ook erg blij dat mijn galblaas eruit is hoor. Heb 1 heftige aanval gehad en een paar kleinere, en daar werd ik al niet blij van. De mensen die bij mij op de kamer lagen hadden het erger gehad dan ik, dus die zullen ook wel opgelucht zijn. Gelukkig wordt het nu met sneetjes gedaan, niet dat ik erg veel geef om een litteken of niet, maar hier heb ik relatief weinig last van en ik hoefde niet zolang te blijven, met een grote snee had ik langer in het ziekenhuis moeten blijven.

Esmeralda schreef:
ja hoor hier nog eentje
mijn galblaas is er nu zo,n 15 jaar uit en heb nergens last van.
Bij mij hebben ze het met van die sneetjes gedaan.
Heb er alleen een middenrifbreuk aan over gehouden!!! Teminste dat vermoeden ze. En die is behoorlijk pijnlijk, maar ja dan moet ik ook braaf me medicijnen innemen.

Oei, middenrifbreuk...? Is er iets mis gegaan dan met het weghalen? En hoe merkte je dat? Pffff, lijkt me toch erg vervelend. Halen ze je galblaas eruit en dan houdt je nog iets pijnlijks over.

Ikzelf mag niet klagen. Voelde me vanochtend niet echt goed (beetje ziekjes zeg maar, met een boel gerommel in de buik) maar dat is nu wel weer weggezakt. Ben weer wat wakkerder en voel me fitter dan vanochtend. Best lastig ook wel, want ik ben nu wel geneigd om te denken dat ik snel alles wel weer kan... :D En dat moet ook weer niet. Maar beetje bewegen kan weinig kwaad denk ik. Kan al wat meer rechtop lopen (gisteren trok dat heel erg bij mijn navel, waar het grootste sneetje zit) en dat is ook wel fijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:30

Ik heb ongeveer een jaar lang met pijn gelopen voordat de galblaas eruit mocht. Ik was toen bezig met mijn afstudeerscriptie en wilde dat perse afhebben voordat ik onder het mes ging. Op het eind kon ik geen glas water drinken zonder dat ik pijn had.
Ik ben proefkonijn geweest voor de eerste laparoscopische operatie van de chirurg, dat was 1991. Ik ben blij met maar 4 kleine littekens, maar de operatie duurde erg lang en ik heb heel veel last gehad van de narcose, had achteraf langere tijd concentratieproblemen en heel veel last van napijnen omdat er door dat jaar dat ik met de stenen liep de nodige verklevingen waren.
Het heeft echt een half jaar geduurt voordat ik weer op mijn rechterzij (favoriete kant) kon slapen.
Koffie viel in het begin ook niet goed, nu heb ik het alleen bij echt vette dingen.

gappiekabaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:33

Hoi,

Ik ben hem al 7 jaar kwijt maar ben er eerst goed ziek van geweest en heb ook ruim 2 weken in het ziekenhuis gelegen en had ook complicatie's ze hebben de gal(bak) er ook dmv een grote jaap eruit gehaald en helaas niet door de 4 sneetjes.
Ik heb met bepaalde dingen eten last, zoals zuurkool, spruiten en chinees eten.

Beterschap nog

Groetjes gabrielle

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:37

@cassidy: Poeh, dat is heftig. Ik moet zeggen dat ik geen jaar had kunnen doorlopen met de pijn die ik slechts 1 keer heb gehad. Als dat vaker was voorgekomen, had ik dat echt niet volgehouden. Wanneer het precies bij mij is begonnen is onduidelijk, maar ik had geen ontstekingen of pus en er waren ook geen rare dingen te ontdekken, dus ik vermoed dat het bij mij allemaal nog niet zo lang speelde.

Een proefkonijn spelen is ook wel dapper. Toch vreemd om te lezen dat de operatie zo lang duurde. Echt nog in het beginstadium. Nu duurt het allemaal niet meer zo lang. Ik werd om half 10 naar de OK gereden, waar ik om ongeveer 10 uur de narcose kreeg. Om 12 uur was ik wakker en alert terug op de kamer (maar wel verschrikkelijk moe). Ik heb ook geen last gehad van de narcose behalve dat ik moe was. Niet misselijk, suf of wat dan ook. Toch wel lastig als je daar zoveel aan over houdt, ook al is het gelukkig tijdelijk. (Niet dat een half jaar niet lang genoeg is zeg....)

Ik kan inmiddels weer op mijn zij liggen, al voelt het nog niet super aangenaam. (Slapen op mijn rug gaat echt niet, dat is me nog nooit gelukt). En vannacht heb ik zelfs op mijn buik gelegen, weliswaar met een been heel hoog opgetrokken, zodat mijn navel het matras niet raakte, want dat is nog niet te doen.

Ik mag mezelf duidelijk gelukkig prijzen dat het allemaal zo simpel en goed is verlopen...

@gappiekabaal: tot op heden nog geen last van bepaald voedsel. Voor de operatie wel flink last met gebakken eieren, maar die heb ik logischerwijs nu nog niet uitgeprobeerd, en sla ik ook nog wel even over. Waar jij last van had, heb ik nog niet gegeten, maar daar had ik met galstenen ook geen last van. Complicaties, brrrrr, gelukkig ook niet. Twee weken in het ziekenhuis is wel lang hoor...

edit: thanx! Gaat sneller dan ik had verwacht, me beter voelen...

Nog een edit: jullie hebben dus nog wel steeds last bij bepaalde vette dingen? Ik had verwacht dat je daar dan geen last meer van zou hebben, simpelweg omdat er geen galstenen meer dwars kunnen gaan liggen. Wat is het dan dat nu reageert op vette dingen? Je maag, darmen? Ben heel benieuwd. Op zich zou wat minder vet niet ongezond zijn voor me, ben toch al iets te zwaar, maar houdt wel van vet eten soms...

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:43

Ook ik ben galblaasloos sinds 1,5 jaar, na een behoorlijk heftige aanval. Ik heb 4 kleine sneetjes op mijn buik, maar je moet heel goed kijken wil je ze zien. Ik heb echt nergens last van, kan eten wat ik wil, ben helemaal blij. Vond het alleen vervelend dat ik een paar weken niet mocht paardrijden (paard vond het minder vervelend :D )

gappiekabaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:00

Waarom je last hebt van vet eten na het verwijderen van je galblaas is omdat normaal je galblaas, gal in je maag komt wat weer zorgt dat je vet wordt afgebroken, maar nu is je galblaas (reservior) weg dus moet je lever de gal aanmaken en zorgen dat het naar de maag gaat om het vet af te breken en dat duurt iets langer dan toen je nog een galblaas had want daar werd gal in opgeslagen. Daarom duurt nu wat langer voordat vetten worden afgebroken.
Zoiets is het ongeveer
Laatst bijgewerkt door gappiekabaal op 14-05-09 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:01

Ik wist niet dat ik proefkonijn zou zijn, niet alle ziekenhuizen deden dat laparoscopisch, en toen ik bij dat ziekenhuis aankwam riepen ze dat ze dat daar wel op die manier deden. Wist ik veel, heb ze gewoon geloofd! Ik ben uiteindelijk op de gynaecologie beland waar ze op dat moment wel met kijkoperaties werkten, en ben bijna 5 uur onder narcose geweest. De chirurg is later nog aan mijn bed geweest en gaf toe dat het hem niet was meegevallen.

Bij vette dingen heb ik geen last in die zin dat ik pijn krijg, maar ik raak wel heel snel aan de diarrhee. De kleur van mijn ontlasting is na de galblaasoperatie ook wat lichter geworden, en omdat ik een klysma had gehad duurde het wat langer voordat mijn darmen op gang kwamen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 11:25

gappiekabaal schreef:
Waarom je last hebt van vet eten na het verwijderen van je galblaas is omdat normaal je galblaas, gal in je maag komt wat weer zorgt dat je vet wordt afgebroken, maar nu is je galblaas (reservior) weg dus moet je lever de gal aanmaken en zorgen dat het naar de maag gaat om het vet af te breken en dat duurt iets langer dan toen je nog een galblaas had want daar werd gal in opgeslagen. Daarom duurt nu wat langer voordat vetten worden afgebroken.
Zoiets is het ongeveer

Klinkt logisch. We zullen zien in hoeverre ik er last van heb...

Cassidy schreef:
Ik wist niet dat ik proefkonijn zou zijn, niet alle ziekenhuizen deden dat laparoscopisch, en toen ik bij dat ziekenhuis aankwam riepen ze dat ze dat daar wel op die manier deden. Wist ik veel, heb ze gewoon geloofd! Ik ben uiteindelijk op de gynaecologie beland waar ze op dat moment wel met kijkoperaties werkten, en ben bijna 5 uur onder narcose geweest. De chirurg is later nog aan mijn bed geweest en gaf toe dat het hem niet was meegevallen.

Bij vette dingen heb ik geen last in die zin dat ik pijn krijg, maar ik raak wel heel snel aan de diarrhee. De kleur van mijn ontlasting is na de galblaasoperatie ook wat lichter geworden, en omdat ik een klysma had gehad duurde het wat langer voordat mijn darmen op gang kwamen.

Lekker dan. Ben je mooi klaar mee, dat je, zonder dat je het weet, als proefkonijn wordt gebruikt. Is toch wel vervelend als je er vervolgens zoveel last van hebt. En 5 uur onder narcose! Dat is lang zeg. Tegenwoordig duurt de operatie ongeveer anderhalf uur. Mijn ontlasting is nog niet wat het was, maar ik was vooral bang voor verstopping (daar ben ik nogal gevoelig voor) omdat ik dacht dat ik misschien niet snel genoeg naar het toilet zou kunenn, doordat alles gevoelig was of zo, en daar heb ik gelukkig nu geen last van. Het is juist wat dun. Nou ja, we zien wel waar dat uiteindelijk naar toe gaat. Het schijnt in ieder geval normaal te zijn dat je kleur wat veranderd omdat je lever nu constant gal gaat afscheiden en je dus meer gal in je ontlasting krijgt. En dat zorgt dan weer voor lichtere ontlasting.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:54

Ook ik ben galblaas loos sinds november 2006, heb geen laproscopische ingreep gehad. Heb een mooi litteken van 20 cm over men buik lopen en heb volgende week een afspraak bij de chirurg voor de uitslag van een CT scan omdat het vermoeden [99% zeker] er is dat ik een gecompliceerde littekenbreuk eraan heb overgehouden.

Ook bij mij is het in het ziekenhuis niet vlekkeloos gegaan.
Ik kreeg dan wel een spoedoperatie, omdat ze het vermoeden hadden dat ik een acute galblaas onsteking had. Maar er is alleen bloed afgenomen en toen besloten te opereren. Ik ging de OK in met het idee om wakker te worden met 4 kleine gaatjes, zoals ze me verteld hadden. Helaas had de chirurg andere ideeën en werd ik wakker met een jaap van 20 cm en 2 drains. De rest van de hel in het ziekenhuis bespaar ik jullie, want degene die eventueel nog geopereerd zouden moeten worden, worden daar niet vrolijker van.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:30

Mama_Suus schreef:
Ook ik ben galblaas loos sinds november 2006, heb geen laproscopische ingreep gehad. Heb een mooi litteken van 20 cm over men buik lopen en heb volgende week een afspraak bij de chirurg voor de uitslag van een CT scan omdat het vermoeden [99% zeker] er is dat ik een gecompliceerde littekenbreuk eraan heb overgehouden.

dat dachten ze eerst bij mij ook, herstl operatie er achteraan.
Maar uiteindelijk bleek het een middenrifbreuk te zijn
Nou en die pijnaanvallen voelen bijna hetzelfde als een gal aanval!
Maar ja dat heb ik zelf in de hand, moet gewoon opletten wat ik naar binnen douw.
Moet zeggen dat ik nu 8,5 kilo afgevallen ben en dat dat ook veel scheelt.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:33

Ik heb geen pijnaanvallen, bij mij is het gewoon altijd pijnlijk, waarschijnlijk zit er ook een stuk darm klem, maar goed dat hoor ik dinsdag als het goed is

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:02

Ik ben ook galblaasloos! En ik mis het ding totaal niet, heb er ook geen naklachten aan overgehouden. Ik heb een hele poos met pijn rondgelopen omdat mijn klachten niet typisch waren voor galstenen. Dat bleek uiteindelijk een chronische galblaasontsteking te zijn - dus werd ik iedere ochtend wakker met flink pijn onder mijn ribben, dat duurde tot ik een boterham gegeten had en dan zakte het langzaam weg. Heel vervelend. Pas toen ik echt twee keer zo'n aanval had gehad werd besloten om dan toch de galblaas maar eruit te halen en toen was ik ook van die akelige pijn in de ochtend af. Aan het littekenweefsel e.d. konden ze zien dat dat gare ding waarschijnlijk al die tijd al af en aan ontstoken was geweest.

Ben vrij snel opgeknapt, heb alleen nog lang last gehad van de narcose en van het feit dat ze me op de uitslaapkamer twee keer zoveel dipi (zeg maar morfine) hebben gegeven dan toegestaan - kleine miscommunicatie ;)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:22

ik heb er 2,5 jaar mee gelopen
ook tijdens mijn zwangerschap
ze kwamen er maar niet achter waar die pijnen vandaan kwamen
was giga afgevallen omdat ik niet kon eten

en helaas
na de operatie kreeg ik een longembolie
dus toen werd ik, met een dag thuis, weer met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gebracht

al met al mag ik dus blij zijn dat ik nog steeds op deze aardbol rondloop want dat had veel erger gekund

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:23

Zo dan, dat is dan ook niet niks!

Nu gaat het wel allemaal goed?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:34

Mijn moeder is ook gal-blaas-loos. Ze had ook galstenen en ze hebben toen meteen de keuze gemaakt om dus de galblaas te verwijderen. Mijn moeder heeft er alleen bij vet eten echt last van, dus als we wat vaker friet eten dan normaal etc. En in het begin eigenlijk met alle soorten eten, dat het gewoon flink verkeerd viel, dat heeft ze nu af en toe ook nog weleens, maar m'n moeder is blij dat ie weg is!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:35

Mama_Suus schreef:
Zo dan, dat is dan ook niet niks!

Nu gaat het wel allemaal goed?

ja het gaat echt goed
nergens verder last meer van gelukkig

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 15:25

Poeh zeg, wat een heftige verhalen. Gaat dus lang niet altijd goed, zo'n galblaas operatie. Veel mensen die toch last hadden van de operatie of de narcose, zo te lezen. En van die typische galsteen klachten daarvoor.

Bij mij dachten ze in eerste instantie dat het mijn maag was. Heb in mijn hele leven nog geen last gehad van mijn maag, wat dat betreft is die ijzersterk, maar goed, het zou teveel maagzuur kunnen zijn. De pijnen waren namelijk niet helemaal te plaatsen bij de galblaas, maar ook niet helemaal bij de maag. Vanwege mijn leeftijd (ben net 28 geworden) en omdat ik ook niet extreem afgevallen was in korte tijd en niet in mijn familie galstenen heeft, ging mijn huisarts daar niet vanuit. Bleek dus toch wel zo te zijn. Van de pillen voor het verminderen van maagzuur kreeg ik alleen maar meer pijn (wat niet zo gek is als je bedenkt dat er niks mis was met mijn maag, en dan ineens wel minder maagzuur moeten aanmaken). Die galsteen aanval was overigens wel verschrikkelijk, pffff. De afvoerbuis was ook wat vergroot, dus er heeft wel een steen zich naar buiten gewurmd. Twee weken voor de operatie nog een lichtere aanval gehad, maar dat was het ook wel grotendeels.

Opgeruimd staat netjes, in mijn geval.

@blue_eyes: wat vervelend dat het niet eerder is geconstateerd. Dat je toch een behoorlijke tijd met een ontstoken orgaan in je buikholte hebt rondgelopen is niet prettig, zeg!
@gijs: een longembolie! Dat is wel serieus. Het had zeker erger gekund, gelukkig maar dat het niet zo is gegaan.
@mama_suus: altijd pijnlijk. Dan schiet je met de hele operatie eigenlijk niets op. Zeker als er een stuk darm klem zit, dat moet wel pijnlijk zijn. Als je dat van te voren had geweten...brrrr... En dan nog een hele hel in het ziekenhuis en een groot litteken wat je niet was verteld... Verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:17

Oeh, das toevallig! Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd en mocht zondag weer naar huis.
Ook vier sneetjes, waarvan 1 ontstoken en open.
De pijn wordt wel elke dag wat minder.
De dokter zei dat ik 6 tot 8 weken niet mag paardrijden, maar dat hou ik nooit vol. :D
Ik vind het wel een raar idee dat ze zomaar een orgaan uit je lichaam hebben gehaald.
Ik mis het dus wel.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 08:05

KoudbloedKim schreef:
Oeh, das toevallig! Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd en mocht zondag weer naar huis.
Ook vier sneetjes, waarvan 1 ontstoken en open.
De pijn wordt wel elke dag wat minder.
De dokter zei dat ik 6 tot 8 weken niet mag paardrijden, maar dat hou ik nooit vol. :D
Ik vind het wel een raar idee dat ze zomaar een orgaan uit je lichaam hebben gehaald.
Ik mis het dus wel.

Ik heb niet gezegd dat ik paardrijd, dus daar hebben ze niets over gezegd :D Zit wel 'ziek' thuis, als in dat ik niet mag werken, dus volgende week ga ik nog niet paardrijden, maar daarna weer wel. Als ik kan werken, kan ik ook paardrijden... :D

Hier gelukkig niets ontstoken en de pijn is nauwelijks aanwezig. Vanochtend was het wondje bij mijn navel wat vochtig, dus heb ik daar wat betadine en een verbandje op gedaan, die er zo weer af mag. Even ontsmetten.
Ik sta verder maar niet te veel stil bij een orgaan minder. Hebben de andere organen wat meer ruimte, hahahahaa...
Gelukkig wordt bij jou ook de pijn iedere dag minder. Beterschap!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:11

Goedemorgen :)

Ik ben ook mijn galblaas kwijt (ja met de stenen haha) :P
Dit was 16 maart 2009 gebeurt.

Ik had een paar aanvallen gehad (nouja, in 1 week soms wel 6 pff word je moe van zeg) maar ik dacht eerst dat het mijn maagbandje was.. gelukkig niet! Ze denken dat ik dit heb gekregen omdat ik nu in 1 jaar 32,5 kilo ben afgevallen en daarvoor heb ik veel gejojoëd met mijn gewicht..

@Djinnie, hoe gaat het nu met je? Beterschap in elkgeval! :(:)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:27

Galblaas, praat me er niet meer van. Bij mij zit die er gelukkig nog, maar bij m'n moeder is die 9 week geleden verwijderd. Ook laporoscopisch. Na 1 dag zou ze weer naar huis mogen, maar dat is iets anders gelopen.
Nadat hij was verwijders had ze erg veel pijn, maar dat is op zich logisch, echter werd de pijn steeds erger. Na 4 dagen was het eigenlijk voor haar niet meer uit te houden en kreeg ze een morfinepomp. Voor de rest werd er geen onderzoek gedaan naar de oorzaak van de pijn. Toen na 6 dagen de vitale (?) functies op hol sloegen, hartslag, bloeddruk, ademhaling, werd ze over gebracht naar de IC. Daar bleek er gal de buikholte in te lekken. Toen hebben ze een stand geplaatst, zodat het lek meer weerstand zou geven voor het gal als de stand, zodat het gaal daarlangs zou gaan lopen. Ook kreeg ze een drain om het lekkende gal op te vangen. De stand hielp niet en het gal bleef lekken, en ze werd zieker en zieker, o.a. 40 graden koorts. Ze bleven het gal opvangen en weer terugpompen de maag in, maar naar de oorzaak werd niet gezocht. Nadat we totaal geen vertrouwen meer hadden in dit ziekenhuis, en we al enige keren hadden aangedrongen op een overplaatsing naar UMCG, werd ze na 12 dagen eindelijk overgeplaatst. Aangekomen in het UMCG hebben ze bloed afgenomen en de bloedwaarden waren zo afwijkend, dat ze haar direct geopereerd hebben, 1,5 uur na aankomst, en in het weekend. Het bleek een grote puinhoop in haar buik te zijn en in het andere ziekenhuis, hadden ze een galuitgang vergeten de hechten. Daardoor liep al het gal haar buik in. Veel van haar andere organen waren aangetast door het gal. De chirurg vertelde ons dat als ze dat weekend niet geopereerd was, ze het waarschijnlijk niet meer na zou kunnen vertellen. Hier heeft ze nog 2 week op de IC gelegen en daarna ging ze naar de afdeling. Inmiddels ligt ze 9 week in het ziekenhuis, en knapt ze nu eindelijk een beetje op. Eten gaat nog steeds slecht, maar sinds een paar dagen is ze van de sondevoeding af en krijgt ze nu van dat drinkvoeding. Het meest absurde aan dit verhaal is, dat ze nog steeds dezelfde klachten heeft als voor haar galblaasverwijdering. Uit de scan van gisteren bleek, dat de klachten van haar maag komen en niet van haar galblaas!

EDIT: Oké, dat feest gaat dus niet door.. Ze mag vandaag niet naar huis..:(

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:18

Madeira_ schreef:
Goedemorgen :)

Ik ben ook mijn galblaas kwijt (ja met de stenen haha) :P
Dit was 16 maart 2009 gebeurt.

Ik had een paar aanvallen gehad (nouja, in 1 week soms wel 6 pff word je moe van zeg) maar ik dacht eerst dat het mijn maagbandje was.. gelukkig niet! Ze denken dat ik dit heb gekregen omdat ik nu in 1 jaar 32,5 kilo ben afgevallen en daarvoor heb ik veel gejojoëd met mijn gewicht..

@Djinnie, hoe gaat het nu met je? Beterschap in elkgeval! :(:)

Met mij gaat het erg goed. Ik heb nauwelijks pijn. Alleen af en toe een beetje (broekrand langs navel bijvoorbeeld) en wat sneller moe dan anders. Bij mij is het nog een raadsel waar ik de stenen vandaan getoverd heb. Ik ben niet extreem afgevallen, heb vanuit familie gezien geen genetische aanleg (jippie, ben de eerste... een nieuwe genetische aanleg is geboren... :+ ) en ben ook niet erg veel te zwaar... Gelukkig heb ik het niet zo erg gehad als jij had. Ben jij al helemaal opgeknapt?

Uppojono schreef:
Galblaas, praat me er niet meer van. Bij mij zit die er gelukkig nog, maar bij m'n moeder is die 9 week geleden verwijderd. Ook laporoscopisch. Na 1 dag zou ze weer naar huis mogen, maar dat is iets anders gelopen.

EDIT: Oké, dat feest gaat dus niet door.. Ze mag vandaag niet naar huis..:(

Even de quote wat ingekort, anders is hij zo groot. Maar jemig! Wat erg zeg. Je moeder is dus zo ziek geworden door falen van het ziekenhuis. Slechte zaak! Jammer dat ze nog niet naar huis mag vandaag, maar gelukkig is ze wel aan het opknappen. Wat duurt het dan lang he. Kunnen haar andere aangetaste organen wel weer herstellen?
Vind het toch wel een kwalijke zaak dat ze een galgang niet goed hebben gehecht, en dan ook nog niet controleren wat er fout gaat als je moeder zo ziek wordt... :(
Ik hoop voor je moeder dat ze snel opknapt en lekker weer naar huis mag. Wens haar maar beterschap!