Waar concentratiestoornis laten testen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Waar concentratiestoornis laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:06

Ik hoor af en toe wat van mensen die zichzelf of hun kind(eren) laten testen op een concentratiestoornis. Ik worstel al jaren met een enorm focusprobleem en leer zo traag omdat ik alles tien keer moet lezen en vaak is m'n hoofd dan nog steeds blanco als je mij vraagt wat ik heb gelezen. Ik zou me graag willen laten testen op een concentratiestoornis, al is het maar om het uit te sluiten. Waar laat je zoiets eigenlijk doen en bij wat voor soort arts?

Hermelijn

Re: Waar concentratiestoornis laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:14

Bij een psycholoog ;) Dus dan ga je even langs je huisarts voor een doorverwijzing of je neemt zelf contact op met een praktijk.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:55

Bij de neuropsycholoog toch?
Tenminste, mijn neuroloog heeft het altijd over de neuropsycholoog zodra we het over concentratie hebben.

Weet je waardoor het focusprobleem is ontstaan? Een gebeurtenis, ongeluk of was het er ineens?

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:03

none schreef:
Tenminste, mijn neuroloog heeft het altijd over de neuropsycholoog zodra we het over concentratie hebben.

Weet je waardoor het focusprobleem is ontstaan? Een gebeurtenis, ongeluk of was het er ineens?

Ik heb er eigenlijk altijd al last van gehad, maar het wordt met de jaren moeilijker. Je krijgt ook met de jaren moeilijkere leerstof te verwerken, dus hoe ouder ik word, hoe bezorgder ik ben om mijn concentratieproblemen en hoe meer ze tot uiting komen. Ik heb wel al een jaar de diagnose Borderline, dus misschien ligt het probleem enkel daarbij. Toch wil ik andere stoornissen kunnen uitsluiten, gewoon met zekerheid weten dat het het ene of het andere is. Ik zal eens zoeken naar neuropsychologen. :)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:05

Sowieso even langs je huisarts? Die weet wel waar je dan terecht moet en kan je zo doorverwijzen toch? Ben je voor de Borderline nog ergens dan? Daar kan je het ook voorleggen toch?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:35

none schreef:

Een neuropsycholoog kan dezelfde testen doen als een gewoon psycholoog. Een neuropsycholoog wordt alleen meer ingeschakeld als een concentratieprobleem ontstaat door een plotseling trauma, niet als iets al een tijdlang aanwezig is.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:58

bij mij is het idd gedaan door een neuropsycholoog in het revalidatiecentrum.
het kan ookbij een gewone psycholoog.
succes