haar blauw verfen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

haar blauw verfen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:28

Ik had vroeger blauwe plukken in mijn haar, bij de kapper laten doen.. En dat vond ik eigenlijk wel grappig... :P

Nou heb ik vrij donkerbruin haar, is er een manier om dit zelf te doen? Dus eerst bleken en dan verfen, en waar is goede (blauwe :') ) verf en bleek te halen?

lor1_1984

Re: haar blauw verfen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:18

Uhm, de kapper?

En blauwzwart dan?
Das nl gewoon te verkrijgen bij de drogist. ;)
Ik verf m'n haar meestal in die kleur, erg gaaf. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:21

Ik denk niet dat blauwzwart het blauw is dat ze bedoelt. Daar hoef je nl niet voor te ontkleuren met donkerbruin haar.

Er bestaan speciale dingen voor je haar zelf te bleken maar IMO laat je dat beter aan de kapper over :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:24

Ontkleuren is niet zomaar iets waar je zelf mee kan prutsen, dat moet je echt aan een prof over laten.
Dus ik zou het gewoon bij de kapper laten doen. Betaal je wel iets meer, maar weet je zeker dat het goed gebeurt zonder dat je straks met allemaal narigheden zit. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:30

donkerblauw vind ik opzich ook wel leuk, het hoeft ook niet felblauw of lichtblauw.. Maar ik vind blauw altijd wel mooi staan bij bruin :j En semi permanente verf pakt niet heel goed op mijn haar.. Mijn haar is best vrij donker (zie profiel), en een half jaar geleden geverfd ofzo. Dus dan moet ik wel verf hebben die nóg iets donkerder is, en als het echt zwart is vind ik het ook weer niet leuk :P :)

ik wil het wel echt zelf doen, want altijd als ik naar de kapper ga en zeg wat ik wil zeggen ze van 'ja is goed' en vervolgens doen ze iets totaal anders (of ze doen het gewoon helemaal niet!)... Ik heb inmiddels alle kappers in de buurt gehad, en heb het nu ook gewoon een beetje gehad :') . De vorige keer dat ik het had blauw geverfd is dan ook al een hele poos geleden..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:33

Toch zou ik dan niet zelf gaan ontkleuren. Want dat is best heftig en gevaarlijk spul. Ook thuiskapper geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:42

geen idee, ik heb inmiddels een beetje kappersangst aangezien sommige kappers echt dus gewoon doen wat ze zelf mooi vinden :'). Ben dan ook al heel lang niet meer bij de kapper geweest.

Maar voor donkerblauw zou je je haar dus niet per sé hoeven te bleken?

Zoraida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:47

verVen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:24

Manic Panic oid heeft volgens mij die kleurtjes wel. En voor donkerblauw hoef je je haar niet te bleken, dat heb ik ook wel eens gehad, maar dat was ECHT donkerblauw. Viel bijna niet te zien dat het blauw was. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:49

hmm nou ik heb net 3 potjes van La riche oid besteld, midnight blue, lagoon blue en alpine green... Mid blue en Alp. green zijn wel vrij donker, dus ik kijk wel gewoon even hoe het pakt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:50

Die Directions potjes? Die zijn ook goed! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:50

ja die idd ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:52

Heel toevallig heb ik daar ook een blauw potje van staan, nog nooit gebruikt.. Mischien volgend weekend eens uitproberen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:55

oké! En bleek jij het dan van te voren of gebruik je het ook zo op je haar? (ik zie in je profiel dat je ook best donker haar hebt namelijk :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:59

Ik heb ook donker haar ja. :j
Op het potje staat neon blue geloof ik, dus ga het maar zo zonder bleekzooi proberen, want anders kost me dat ook weer 15 euro. :+

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:52

haarverf kun je oa bij www.attitudeholland.nl kopen.
Je haar eerst bleken of heel erg licht blonderen.
En daarna de in dit geval blauwe verf er overheen.

Wanneer je dit zelf verft moet je er wel rekening mee houden dat de kleuren erg snel vervagen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:58

Toen ik nog in mijn experimenteerfase zat, heb ik diverse kleuren in mijn haar gehad, waaronder blauw. Ik ben zelf lichtblond en ik moet zeggen dat blauw de kleur was die het slechtst pakte. Het werd erg snel vaag en een soort grijs-blauwe kleur. Roze en paars pakten veel beter. Ik denk dat jij jouw donkere haar wel eerst moet ontkleuren voordat je haar echt blauw wordt, aangezien het op lichtblond haar al niet heel goed pakt. Hou er rekening mee dat je iedere week de plukken opnieuw moet verfen als je ze echt blauw wil houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:16

Toen ik het bij de kapper had laten doen vervaagde het ook aardig snel, ik denk dat ik het eerst maar eens zonder bleek zooi probeer... Want dat is sowieso minder mooi als het vervaagd :+ Als het niet lukt, dat ik het dan is mét bleek probeer :) (wat hebben mensen met blond haar het weer makkelijk!.)

Ik ben benieuwd hoe het bij jouw uitpakt anthea :P ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:53

Ik zal het wel eens proberen, heb nu toch geen school of werk dus kan makkelijk, haha. :+

Bij de Attitude Holland zou ik niks bestellen, ze zijn daar heel langzaam met leveren en aardig duur. :o

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:54

Ik zou geen Stargazer van de London halen iig ;)

Bij de kapper gaat het er ook snel uit, ik had het laten bleken en blauw laten verfen en na 10 dagen was het al niet mooi meer.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:00

Ik had een jaar of 8 geleden van die verf die een heel mooie blauwe gloed in je haar maakte, en op zich vrij goed bleef zitten. Die had ik gegarandeerd bij het Kruidvat gehaald, zeker weten. Ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken Renske, laat je een foto zien?

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:15

Ik zou eerder voor een andere kleur kiezen, heb het zelf ook ooit gehad, en toen dat eruit ging werd het grijs..

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:21

Wordt sowieso grijs daarna ja, je moet wel wat ''gewone'' haarverfkleur achter de hand hebben of meteen weer bijverfen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:12

_karin_ schreef:
Ik zou geen Stargazer van de London halen iig ;)

Bij de kapper gaat het er ook snel uit, ik had het laten bleken en blauw laten verfen en na 10 dagen was het al niet mooi meer.

Inderdaad. :') Stargazer is er na 2 wasbeurten uit. :Y)
*mist haar paarse haartjes nog steeds... :7

Excuses als deze opmerking vrij laat is.