Prodimed dieet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Prodimed dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 22:26

Morgen is de eerste dag van mijn nieuwe leven!

Na rookstop 2 jaar geleden ben ik veranderd van een leuke slanke meid in een 'monster' (najaaa) met maat 44/46. Ik herken mijn eigen lichaam niet meer en schaam me voor mijn gebrek aan zelfbeheersing. Fanatiek sporten gecombineerd met een gezond voedingspatroon onder begeleiding van een dietiste, gaven helaas slechts heel moeizaam resultaat en te weinig motivatie om dit lang vol te houden.

Dus vandaag heb ik gesproken met een voedingsconsulente en in de keuken staat nu het zogenaamde starterspakket voor het Prodimed dieet. Ik heb de koelkast vol liggen met groenten en rauwkost. We gaan ervoor, ik hoop nu 20 kilo af te vallen om weer trots te zijn op mijzelf en mijn lichaam en me weer gezond en fit te voelen!

Zijn er hier meiden die ook Prodimed volgen of hebben gedaan? Ik hoor graag jullie ervaringen!

www.prodimed.nl

iefke

Re: Prodimed dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:29

LZP -> MW

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:32

Ik ben zelf niet zo van maaltijdvervangers, ik pas liever mijn maaltijd (gezond) aan.
Ik ben vaker afgevallen met vervangers maar ik vind het na het afvallen moeilijk om op gewicht te blijven met "normale" maaltijden.
Ook moet ik voor mijn gezin normaal koken en is het voor mij makkelijker dat aan te passen zodat ik mee kan eten.
bv door bv rijst/macaroni ed apart te serveren met de saus zodat ik minder saus kan nemen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 06:52

Brainless schreef:
bv door bv rijst/macaroni ed apart te serveren met de saus zodat ik minder saus kan nemen.

Maar saus is niet zo slecht toch, tenminste, rode pastasaus....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:27

Maar wel degene die mijn man en kinderen lekker vinden :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:35

Het jammere aan Prodimed is dat het je zo weinig houvast geeft na het afronden van het dieet. Je zit heel lang in de fase van 'weinig eten', en eigenlijk maar heel kort in de opbouwfase waarin je, naar mijn mening, nog steeds niet wordt geleerd om goed te eten. Consequentie; je valt veel af, je geeft je metabolisme een flinke opdoffer want het is ondanks hun mooie praatjes gewoon een hongerdieet (anders viel je niet zo snel zo veel af), en als je het helemaal afgerond hebt is het heel moeilijk om het jojo-effect te voorkomen. Zo heb ik het tenminste in mijn omgeving gezien :) Blijven afvallen is niet gelinkt aan een dieet, maar aan een verandering in je levensstijl, en met dit soort programma's bereik je dat maar heel minimaal.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 08:48

Hey meiden, thanks voor jullie berichtjes!

Ik ken jullie bezwaren wel hoor! Ik heb ook altijd geroepen dat afvallen een kwestie is van gezond eten en veel bewegen. Maar helaas heb ik dus gemerkt dat dat voor mij, nu, niet werkt.

Ik heb een gezonde levensstijl, weet heel goed hoe dat werkt, ben nu ook al een behoorlijke poos stabiel qua gewicht. Het gaat er mij nu om, om veel af te vallen en vanaf daar weer door te gaan met het gezonde eetpatroon. De opbouwende fase duurt 6 weken, waarbij je elke 2 weken een vervanger minder en dus een normale maaltijd meer eet.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:54

Mijn moeder heeft dit diet ook gevolgt. Na 100 andere dieten. Bij dit diet is ze zelfs meer afgevallen dan dat ze wilde. Nog steeds valt ze af. Ookal is ze alweer 2 maanden klaarmet het diet en zit ze weer op haar normale eet patroon. Wellicht gezonder dan eerst.

Of het diet op langere periode ook zo goed blijft moeten we nog afwachten. Maar wij zijn zeker positief over dit diet. Ze had ook nooit honger.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:00

Ik ben ook niet zo weg van maaltijdvervangers. Een vriendin van me heeft dat gedaan. De kilo's vlogen ervan af, maar toen ze gestopt was is ze meer aangekomen dan dat ze was afgevallen. Maar denk dat het bij jou voornamelijk kwam door het stoppen met roken. Bij haar is haar eetgedrag systematisch verkeerd (om op hetzelfde gewicht te blijven dan).

Ik ben nu ook bezig. Was 16 kg kwijt en heb het toen weer een beetje laten versloffen. Ben sinds twee weken weer bezig, en al weer 1kg afgevallen. Nu wil ik er eigelijk nog 8kg kwijt. Ik heb radicaal mijn eetpatroon omgegooid. Geen fris, koekjes, snoep, jus, saus etc. En ik laat de auto vaker staan (als het mooi weer is :o ).

Ik hoop voor je dat prodimed de manier voor jou is om jouw overtollige kilo's kwijt te raken. Hou je ons op de hoogte van je vorderingen?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:19

Natuurlijk moet je wel te eet patroon aanpassen!

Zo heeft mijn moeder geleerd om naast de maaltijd een salade erbij te nemen. Als extra en dat vult erg. Daarbij eet ze nou ´s avonds crackers als ze honger heeft ipv chips of een koekje. En in het weekend pakt ze zeker wel een wijntje en gaan we lekker uiteten. Maar dan zorgt ze er wel voor dat ze de dagen erna goed oplet. En daarbij goed sporten. Maar dat is bij elk dieet!

Ik vond trouwens de maaltijd vervangers wel heel lekker. Iig van fase 2 t/m 5 :D

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:42

Collega's van me hebben hun oren laten laseren. Daarnaast een streng dieet waarbij op caloriën wordt gelet en na een paar strenge weken moeten ze de caloriën opbouwen en dan kijken wanneer ze weer gaan groeien. Het laatste aantal caloriën voordat ze weer aankomen moeten ze blijven eten.

Wat wel goed is aan deze methode 'Pinneke' is dat ze wekelijks begeleiding hebben.

Veel succes met afvallen.