Weight watchers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Weight watchers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:53

Ik weet dat er al 2 topics lopen over afvallen maar deze wil ik specifiek over de weight watchers hebben :)

Vandaag naar de allereerste bijeenkomst geweest. Ik heb het al eens eerder gedaan maar dan alleen via internet en zonder de bijeenkomsten. elke keer mislukte het weer maar nu heb ik zoiets van als je daar elke week op die weegschaal moet gaan staan dan heb je toch een stok achter de deur zeg maar..

Weeg nu 83.3 kilo en mijn voorlopige streefgewicht is 70 kilo. Uiteindelijk wil ik naar de 65.

Meer ervaringen van mensen die er mee bezig zijn of het ooit hebben gedaan of willen gaan doen..?

xingridx

Re: Weight watchers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 06:20

Ik doe nu een soort van semi de weight watchers :j
Hou bij wat ik eet op een dag en bereken daar de punten van.

En zo probeer k het voorlopig zelf te doen, heb een stok achter de deur in de vorm van een beloofd vliegreisje met vriendlief als ik 15 kilo kwijt ben :D
Maar voorlopig (nja, ben al 2 dagen bezig _O- ) gaat het goed, heb ik geen honger en ben ik enorm gemotiveerd :j

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 06:50

Ik ben vanaf ongeveer augustus bezig met de WW en ben inmiddels 36 kg afgevallen. Nog 13 kilo en dan ben ik op mijn streef.

Sporten jullie er ook bij?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:02

Ja, 3x per week :)
Spinnen en fitness!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:40

xingridx schreef:
En zo probeer k het voorlopig zelf te doen, heb een stok achter de deur in de vorm van een beloofd vliegreisje met vriendlief als ik 15 kilo kwijt ben :D

Ik vertrek volgende week donderdag voor 11 dagen naar Kreta. Cadeautje van vriendlief omdat ik zoveel ben afgevallen *D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:43

Mijn zus is inmiddels zo'n 10 kilo afgevallen in zo'n 9 weken tijd.
Ik probeer ook een beetje via WW m'n punten te tellen elke dag maar merk dat de cursus toch een betere stok achter de deur is :o ..dus wellicht ga ik voortaan ook maar weer wekelijks wegen..
vind van de WW wel fijn dat je gewoon alles mag eten, en je je dus niet aan een bepaald menu hoeft te houden :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:44

Zoiets heb ik ook :D
Maar goed, dit is nog een soort weddenschap, er zit wel een tijdslimiet aan :=
Weddenschap loopt tot 1 oktober, dus heb 4,5 maand...wat op zich te doen zou moeten zijn :)

Maar goed, wil gewoon voor mezelf weer in mn oude broeken maat 40 passen, dan ben ik ook tevreden :j

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:48

Dat vind ik dus ook een pluspunt, Kytha :j
Al vind ik het dan weer af en toe beetje dubieus dat groente en fruit 0 punten is, terwijl het wel gewoon kcal bevat natuurlijk, dus je kan wel alleen maar fruit eten, maar dat is dan ook niet goed :n

Beetje balans zoeken dus :j

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:26

Ik doe het zelf niet (heb geen overgewicht) maar mijn moeder wel. Zij is vorig jaar begonnen en inmiddels ruim 30 kg kwijt. Zij deed/doet het vooral om haar (slechte) eetpatroon te doorbreken, en op het goede pad te komen. Ik studeer zelf Voeding & Gezondheid dus vind het heel erg leuk om met haar mee te kijken/denken. Wat wij inderdaad ook erg fijn vinden is dat je in prinipe alles mag eten. We eten dus 's avonds ook gewoon allemaal hetzelfde (over het algemeen). Geen gekke dieeten, of pilletjes, iedereen eet gewoon met m'n moeder mee. Dus over het algemeen eten we allemaal zo iets gezonder :j

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:34

Ik ben ook net begonnen. Het is inderdaad fijn dat je alles mag eten. Als ik bijv zin heb in friet dan kan ik dat eten. Alleen heb je dan voor de rest van de dag minder punten. Maar het kan. Dat maakt het ook minder moeilijk als bijv een Sonja Bakker dieet. En je mag best veel eten. Hoe zwaarder je bent hoe meer je mag eten in het begin.(meer punten).
En ik kan gewoon van dag tot dag kijken waar ik zin in heb. En je gaat automatisch meer groenten en fruit eten omdat dat 0 punten zijn. Dus je gaat echt gezonder eten. Meer water drinken enz. En punten sparen voor een feestje of bbq. Ik doe het gewoon online.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:28

Ik wil er verder geen geld aan uitgeven :+
Weet anmelijk dat ik het zelf ook prima kan, dus dan vind ik het zonde van mn centjes :=
Heb alleen de uitdaging nodig die ik nu heb en dan is mn motivatie prima :j

Heb ook mn ouders thuis al meegekregen wbt afvallen, niet speciaal weight watchers maar dan wordt iig het avondeten gewoon gezonder :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:40

Ik wilde me hier eigenlijk ook bij aansluiten!
Over 3 maanden ga ik op vakantie en dan wil ik er ook wel goed uitzien!

Alleen wat ik me afvroeg, is dat online nou een beetje leuk en goed vol te houden?

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:26

Als je doorzsettingsvermogen hebt wel. Het is niet echt een dieet weet je meer een verandering van eetpatroon en dat vind ik wel fijn.. Je kan best een keer een big mac eten of een wijntje nemen of gezellig barbequeen, alleen moet je dan wel even een paar punten sparen bijvoorbeeld.. dat is zo lekker, dat je gewoon vrij bent. Eigelijk mag je gewoon hetzelfde eten als normaal alleen dan alles met mate.
En als jij gewoon op de pc elke keer invult wat je gegeten en gedronken hebt en je wil het echt dan lukt dat best hoor..!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:29

Dat vind ik dus ook echt ideaal he, dat je gewoon mee kan BBQ-en en op zondag best een frietje mag eten, maar alles met mate. En daarnaast is het imo geen honger dieet omdat je behoorlijk wat mag eten, zolang je maar gezonde keuzes maakt :)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:37

Na mijn zwangerschap wil ik ook gaan kijken of de weight watchers wat voor mij is. Heb hiervoor een tijdje Sonja gedaan, maar ik hou dat niet vol.

Eigenlijk wil ik alvast de boodschappengids van hun hebben, maar dan moet je eerst lid worden. Dus als iemand een boekje over heeft hou ik me aanbevolen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:39

Ik kan wel even vragen of mijn moeder er eentje voor je wil meenemen en opsturen?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:39

je kan ook gewoon zoeken op internet hoor :j

Puntenlijst weight watchers, dan krijg je hem zo :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:44

Hoe verdelen jullie je points over de dag?
Ik eet vaak 's ochtends te weinig (3,5/ 4 points ontbijt), en dan verval ik óf in vreetbuien in de avond, of ik zit met veel te veel points over... maar durf 's ochtends vaak niet teveel te eten omdat ik bang ben om dan niet genoeg over te houden, heel stom.. want een goed ontbijt is ook belangrijk :+

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:45

Ik had mij 2 weken geleden ook aangemeldt bij WW maar tot nu toe nog geen poging gedaan :+ Toch maar weer oppakken en met deze topic heb je gelijk een stok achter de deur.
Heb eigenlijk geen zin om naar zo'n club toe te gaan.
Ik wil eerst 10 kg eraf en ik doe 1x per week spinning en cardio en natuurlijk ook nog paardrijden :D
Dus ik doe mee :D

Ik kan online trouwens die boodschappenlijst niet vinden hoor???

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:47

dit is een fijne site, goede tip ingrid :j

http://www.wijvallenaf.nl/Weight-Watchers/

Ik ga morgen ook écht écht weer beginnen :o over 10 weken moet ik in bikini, en er moeten zo'n 8 a 10 kilo's af, kweet niet of dat lukt maar momenteel eet ik echt veel te veel en veel te slecht :( ben echt zo'n emo-eter, en laatste tijd behoorlijk wat stress...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:51

Ik eet smorgens een flinke bak yoghurt met muesli (6 punten) en dan halverwege de ochtend 1 boterham of een eierkoek (2/3 punten).
Vervolgens lunchen (3 boterhammen met mager beleg) is ongeveer 7 punten dus dan zit ik op 16 en dan heb ik er nog 9 over voor het avondeten en tussendoortjes.
Maar tussendoor eet ik meestal fruit of tomaatjes of komkommer enzo, dus ik kom royaal uit met mn punten en heb geen honger :n

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:53

Leuke tip trouwens, je hebt 'Solight' van Linesse, die met bieslook & ui, 30 gram is maar 1/2 punt ;)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:54

slankie 20+ smeerkaas ook :j
Kipfilet is er ook maar 1, gekookte ham ook :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:56

xingridx schreef:
Ik eet smorgens een flinke bak yoghurt met muesli (6 punten) en dan halverwege de ochtend 1 boterham of een eierkoek (2/3 punten).
Vervolgens lunchen (3 boterhammen met mager beleg) is ongeveer 7 punten dus dan zit ik op 16 en dan heb ik er nog 9 over voor het avondeten en tussendoortjes.
Maar tussendoor eet ik meestal fruit of tomaatjes of komkommer enzo, dus ik kom royaal uit met mn punten en heb geen honger :n

dat is idd veel netter; ik eet meestal zo'n 3,5 punt ontbijt (2 volkoren crackers met slankie + 200 ml optimel yoghurt), tussendoor een appeltje. "s middags 3 boterhammen (met kipfilet, soms een banaan in plakjes op de boterham), en ;'s middags een kleine eierkoek.
Dan heb ik voor het diner pas 10 points op, en 's avonds heb ik enorme honger (vreetbui) dan dan gaan er dus veel te veel points doorheen. Komt dat door het magere ontbijt?

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:56

Wat een fijne site Kytha