Drinken er meerdere mensen zo weinig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joosie

Drinken er meerdere mensen zo weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:38

Hooi!

Drinken er meer van jullie zo weinig? Zelfs met dit weer?

Ik drink ongeveer maar 1 glaasje op een dag, ´sochtends drink ik nooit, ´smiddags ook vrij weinig en ´savonds een paar slokken om de pil door te slikken... Zelfs met dit weer ga ik echt niet meer drinken, alleen als ik voetbal training heb gehad drink ik een glaasje meer.
Ik merk zelf dat ik wel veel last heb van droge handen.

Nou zeggen ze dat je minimaal 2 liter water moet drinken, maar ik krijg dat echt niet door me keel heb het wel al een paar keer geprobeerd. Ik word er gewoon echt misselijk van als ik teveel drink en om kleine beetjes tegelijk te proberen kan, maar vergeet het altijd, omdat ik gewoon geen dorst heb.

Wie hebben het nog meer en misschien ook tips? :) Want nu heb ik er niet veel last van, maar wie weet hoe ik er later uit zie als me huid te weinig vocht heb gehad :+

Anoniem

Re: Drinken er meerdere mensen zo weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:39

Zo extreem weinig drink ik ook weer niet, maar ook ik drink te weinig, kan de hele middag en avond op een glas drinken teren, sochtends bij het ontbijt / onderweg een kop koffie.. heb wel altijd een flesje drinken bij me, maar dat drink ik nooit leeg..

Tip is gewoon geleidelijk aan meer te willen gaan drinken, probeer desnoods elk uur een paar slokjes te nemen, wel iets wat je echt lekker vindt :j

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:40

Ik heb het ook hoor. Met 1 a 2 glazen per dag heb ik meer dan genoeg. Of iig, dat gevoel heb ik. Vergeet het gewoon. :')

Cup a soup tussen de middag werkt bij mij wel. :)

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:41

ik drink ook veel te weinig een glas of drie per dag meestal water,
maar dit is wel erg weinig ook niet goed voor je nieren.
ik probeer bij iedere maaltijd een glas te drinken, mischien een idee?

hiboune

je moet wel meer gaan drinken is beter voor je hele lijf (vooral de nieren)

probeer eens iets lekkers te drinken te vinden!
limonade?

WilmaW

Als je zo weinig drinkt is dat heel slecht voor je nieren.
Deze hebben gewoon vocht nodig om afval stoffen af te voeren.

Om meer te gaan drinken is het een idee om een bidon met water of iets anders bij je te houden en hier elke keer een slok van te nemen.

Het zal eerst wennen zijn maar wel veel beter voor je lichaam.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:46

Ook ik drink te weinig over de hele dag zeker wel een flesje omdat ik dat gewoon altijd bij me heb. Maar de ene dag drink ik wel genoeg maar het moet elke dag. Gewoon omdat je 't vergeet. :j

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:48

Ik drink misschien 3 glazen op een dag, ook niet genoeg. Ik houd er niet van, drinken is niet echt mijn ding. Ik vind water niet vies, maar het trekt me niet zo.

Ik doe wel mijn best om meer te drinken, en probeer er op te letten. Als ik af en toe met een glas in ,mijn hand in de keuken ga staan drink ik hem wel leeg, en ieder glas is er 1 :) Dit doe ik sinds ik elke keer blaasontsteking kreeg. Meer drinken heeft me zeker geholpen om hier vanaf te komen en het te voorkomen.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:54

Ik vergeet ook altijd te drinken, bij het ontbijt drink ik niet, bij de lunch zelden, als ik dan drink is het wel een halve liter, maar dit vergeet ik ook vrijwel altijd. Bij het avondeten niet maar soms 's avonds een glas en wel een kop koffie. Ik moet echt veel meer drinken, maar het gevolg is dat ik als ik een halve liter water drink, dat ik dan 3 keer naar het toilet moet... :(

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:55

Ik vergeet het ook vaak hoor. Wat wel helpt is bijvoorbeeld te ontbijten met cornflakes ofzo dan heb je al wat melk binnen.
Op mijn werk krijgen we om het uur zowat thee dus daar drink ik wel genoeg.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:57

haha dat heb ik ook, als ik 1 keer wat meer drink dan normaal blijf ik lopen naar de wc...
Naar school had ik wel altijd een flesje water bij, maar die kwam nog niet eens voor de helft op. Bij de paarden als ik dorst heb drink ik wat ui te slang :P

Drinken jullie wel altijd water of gewoon ook andere dingen: Koffie, cola?

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:58

hiboune schreef:
je moet wel meer gaan drinken is beter voor je hele lijf (vooral de nieren)

probeer eens iets lekkers te drinken te vinden!
limonade?

limonade is vloeibaar voedsel en door de suikers zeer ongezond, dan drink je misschien nog beter niet
de enige zuiverende vloeistoffen:
water, thee en ook nog soep

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:59

Volgens mij is 2 liter water per dag zelfs te veel. Dat heb ik ergens gelezen. Ik ken ook niemand die zo veel drinkt per dag (en dan ook nog 2 stuks fruit per dag, want dat moet natuurlijk ook, als je jezelf precies aan de regels wilt houden hoort dat er ook bij :Y) )
Ik drink ook niet extreem veel, misschien 2 pakjes per dag en dan nog 2 glazen water...dat is het gemiddeld wel. Alleen als ik bij warm weer veel doe iets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:00

Goed drinken is een gewoonte. Desnoods maar even een paar weken met remindertjes werken. Dan zit je gewoonte er in en zul je het ook missen als je een dag minder drinkt.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:04

Ik drink ook te weinig, vooral als ik druk ben. Maar bij mij werkt het om gewoon een pak drinken naast de computer neer te zetten. Als ik dan even pauze neem schenk ik snel even een half glaasje in :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:32

Ik drink meestal bij het avondeten voor het eerst :o

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:33

Ik heb wel eens dagen dat ik denk: ik ga genoeg drinken! En dat houd ik dan 1 dag vol. Ook vooral omdat ik helemaal kierewiet wordt van het naar het toilet gaan, ik kan dan bij wijze van spreken beter blijven zitten :')
Gisteren had ik bij het ontbijt (half 8) wel een glas gedronken, gevolg op school 3 keer naar het toilet moeten gaan (tot 12 uur). Vind ik was teveel van het goede eigenlijk :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:38

Sonja schreef:
Goed drinken is een gewoonte. Desnoods maar even een paar weken met remindertjes werken. Dan zit je gewoonte er in en zul je het ook missen als je een dag minder drinkt.

Precies.
Mijn lijf geeft het tegenwoordig gewoon aan. Pijn bij het plassen, donkere urine, soms ook hoofdpijn door te weinig vocht.

Ik dronk eerder ook niet genoeg, maar sinds een paar fikse blaasontstekingen wel. En ik voel me er erg goed bij eigenlijk :)

zo weinig drinken als ik hier af en toe voorbij zie komen is echt niet gezond :n

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:40

Ik heb mezelf aangewend om oa veel water te drinken. :9k
Buiten de koffie en thee die ik elke dag drink,drink ik minstens twee liter water. (water junkie??) :9
Als je het eenmaal gewend ben,dan klok je het makkelijk naar binnen hoor...ik kan niet meer zonder veel water drinken.
Blokjes ijs,of een schijfje limoen of citroen erdoor maakt het iets makkelijker merkte ik in het begin.
Het schijnt zelfs overal goed voor te zijn,maar of dát waar is???
P.S. Ik merkte na gewenning dat je dán niet meer zo vaak naar het toilet hoeft. ;) :D

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:41

Ik drink ook veelste weinig. Ik drink totaal maar 3 kleine bekers op een dag.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:47

Ik drink ook veelste weinig. En dat terwijl ik eigenlijk elke dag intensief sport. :o Ik probeer het mezelf aan te leren, maar het lukt me niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:50

Bandos schreef:
P.S. Ik merkte na gewenning dat je dán niet meer zo vaak naar het toilet hoeft. ;) :D

Is je blaas gegroeid of begin je zelf een beetje op te zwellen nu dan? :D
Wat erin gaat moet er toch ook weer uit zou je denken...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:56

Ik drink zelf ook het liefst veel te weinig.
Alleen dan voel ik mijn blaas of krijg ik hoofdpijn en dan denk ik oja..
Dan giet ik er weer een halve liter limo in om de boel door te spoelen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:59

Ik probeer 1.5 liter water per dag te drinken maar meestal stop het qua water bij 0,75-1 liter. Verder nog 3 glazen thee, 2koppen koffie en 1-2 glazen cola light.
Als ik te weinig (wter) drink krijg ik hoofdpijn

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:05

Nou, mijn blaas is er nooit aan gewend geraakt, met alle koppen thee die ik op mijn werk drink kan ik mijn PC ook eigenlijk beter op het toilet zetten :+ . Of mezelf een comfortabele postoel cadeau doen := .

Op mijn werk drink ik dus genoeg, dan zit ik stil met mijn beker onder handbereik en de pleepot om de hoek. Ik heb weliswaar de neging mijn beker altijd maar half leeg te drinken, maar 8 halve bekers maken toch ook weer 4 hele zal ik maar zeggen. Als ik vrij ben heb ik een heel ander dagritme, dan vergeet ik wel heel vaak genoeg te drinken.

Als ik ga sporten, wandelen of paardrijden drink ik van tevoren zo min mogelijk, omdat er op de één of andere manier een rechtstreekse verbining tussen mijn keel en mijn blaas lijkt te zijn := . Niks zo irritant als ergens midden in de bossen te zijn en dan van je paard af moeten stappen om er met je broek op je knieën naast te gaan zitten. Paardlief is er zo eentje die dan gezellig mee gaat staan plassen, dat spettert zo lekker in je gezicht als je pech hebt :+ en het hopt niet makkelijk aan de kant als je zelf gehurkt zit.

Overigens is het niet zo dat je per se minstens twee liter water moet drinken op een dag, er zit ook veel vocht in groente en fruit en niet ieder lichaam heeft een even grote behoefte aan vocht. Ik zie een collega wel eens tegen heug en meug glazen water naar binnen klokken om maar genoeg binnen te krijgen, dat hoeft nou ook weer niet, maar je lichaam heeft wel genoeg vocht nodig om afvalstoffen te kunnen laten afvloeien :j .