hele dikke enkel door een beest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

hele dikke enkel door een beest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:15

Hallo

vraagje ik ben eergisteren tijdens rijden door iets gestoken geen idee wat ik zelf denk een daas.. ben net boven mijn enkel gestoken en nu loop ik serieus al 2 dagen met een dikke keiharde enkel :S het jeukt als een gek :S dat is toch niet normaal door alleen een daas :S... iemand hier ervaring mee?

xxx

Anoniem

Re: hele dikke enkel door een beest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:15

Klinkt in mijn oren als een allergische reactie, ben je ooit eens op een allergie getest of heb je ooit al eens eerder zo op een insectenbeet gereageerd?

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:16

Het kan zijn dat je overgevoelig bent. Miss even aan je huisarts laten zien? Dan kun je er iets voor krijgen als dat nodig is.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:18

Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, ook bij mijn enkel. Wij hebben toen de huisarts gebeld en ik moest toen een bepaalde zalf gaan halen (kon ook bij de drogist). Ik ben alleen de naam kwijt. Zal vanavond thuis eens kijken/vragen.
Het was blijkbaar een soort allergische reactie op een daas/wesp o.i.d. Het jeukt inderdaad verschrikkelijk: niet fijn.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:23

jeuken als een gek! niet lief :S
heb vroger heel vroeger wel eens gehad dat ik op me been werd gestoken en ook mijn hele been kei dik was... zo maar eens even bellen dan he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:34

En anders kun je de dokter ook vragen om Hydrocortizon zalf, dat heb ik ooit van mijn dokter tegen de insectenbeten gehad (ben flink allergisch), en dat helpt enorm tegen de jeuk en zwelling :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:28

Herkenbaar!

Ik ben ook gister door iets gestoken, waarschijnlijk een daas, en loop nu rond met een gezwollen en harde rechterarm en hand. Ik doe er zelf niks aan, omdat ik het vaker heb als ik door een daas gestoken word en het vanzelf weer over gaat. Maar irritant is het wel ja!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:42

Ja ik dus ook!
Gisteren, er zit een wit klein bultje en daarom heen een gigantische opgezwollen enkel!
heb er niks mee gedaan en nu gaat het vanzelf weg, het jeukt nog wel ontzettend!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:47

Ik ben overgevoelig voor insectenbeten en zo te horen ben jij het ook :(:) Als het bij mij echt extreem is, ga ik wel altijd even naar de HA :j Advies wat ik krijg komt meestal neer op koelen en smeren (Azaron, prikweg, azijn etc. Even uitvogelen wat bij jou goed helpt) Verder kan de HA er verder niks aan doen, maar je moet je wel met spoed melden als je richting keel begint op te zwellen of als je je gewoon niet lekker voelt worden..
Succes ermee!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:59

Hoe is het nu?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:03

ja zwelling is minder jeukt vooral snachts als een gek niet normaal! kan me laars in ieder geval weer aan :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:48

Ah dat is mooi :)