Veel drinken, om de haverklap plassen Zie topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseylove

Veel drinken, om de haverklap plassen Zie topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:47

Nou even in het kort.

Ik drink best wel veel vocht op het werk.
Zoals vandaag
3 Grote mokken chocolade melk
1,5 bronwater uit de bubbelmachine
en zit nu aan een glas cola.

Verder eet ik brood.
maar ik blijf om de haverklap plassen.

Ik heb zelf een zitbaan dus me beweging is naar de wc lopen en dan weer terug.
verder niks.

is de hoeveelheid wel goed wat ik drink

ik sport sins een week wel erbij en wil vanavond ook een uur gaan.

komen in verhoudingen mijn vocht dat ik binnen krijg wel goed od drink ik teveel.
Ik heb geen last van een blaasontsteking maar ik voel wel wanneer ik nodig moet plassen en het is ongeveer 1 keer per uur :S

_janet_

Re: Veel drinken, om de haverklap plassen Zie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:48

Ik plas ook veel, bijna elk uur.
Maar sinds dat ik zoveel plas, heb ik geen blaasonsteking meer gahad

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:50

Heb je je wel laten controleren op een blaasontsteking? Want niet iedereen heeft altijd pijn met plassen erbij.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:51

Ik vind niet dat je te veel drinkt hoor. Ik heb vandaag al ruim een liter water op, 2 glazen melk en 2 glazen cola en ik schenk net nog een glas water in haha. En ja bij meer drinken moet ik ook meer plassen :D . Zolang je niet ineens veel meer dan normaal moet plassen en je geen pijn er bij hebt zal ik me er niet druk om maken.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:21

Heb je zo'n dorst, dat je zoveel drinkt? Of drink je het 'zomaar' (ik kan me voorstellen dat je het je aanwent om zo veel te drinken als je achter de computer zit).

Dat lijstje wat je opnoemt aan drinken, is dat wat je vandaag al hebt gedronken of wat je in totaal op een dag drinkt? En is dat meer of minder dan vroeger?

Bij veel dorst en veel plassen past diabetes, maar dan hangt het er echt van af of het echt dorst is of drinken uit gewoonte. Bij diabetes past verder plakkerige, lichte urine en gewichtsverlies terwijl je toch voldoende eet.

Als het echt om een onstilbare dorst gaat zou je even naar de dokter kunnen gaan voor een bloedtestje, maar uit jouw verhaal maak ik dat niet direct op, dus maak je nog geen zorgen :)

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 15:43

Zwartwitje schreef:
Heb je zo'n dorst, dat je zoveel drinkt? Of drink je het 'zomaar' (ik kan me voorstellen dat je het je aanwent om zo veel te drinken als je achter de computer zit).

Dat lijstje wat je opnoemt aan drinken, is dat wat je vandaag al hebt gedronken of wat je in totaal op een dag drinkt? En is dat meer of minder dan vroeger?

Bij veel dorst en veel plassen past diabetes, maar dan hangt het er echt van af of het echt dorst is of drinken uit gewoonte. Bij diabetes past verder plakkerige, lichte urine en gewichtsverlies terwijl je toch voldoende eet.

Als het echt om een onstilbare dorst gaat zou je even naar de dokter kunnen gaan voor een bloedtestje, maar uit jouw verhaal maak ik dat niet direct op, dus maak je nog geen zorgen :)

Laten testen op een blaasontsteking doe ik niet want dan kan ik elke week langs de HA :D

De lucht is hier bij droog ivm met onze grandioze arico :S daardoor krijg je een vrij droge mond.
Ik heb ook een babbel baan dus ik praat veel.

De lijst is van wat ik al vanaf 9 uur tot nu op heb!
Diabetus heb ik niet ik ben recentelijk nog helemaal onderzocht.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:55

Dan zou mijn advies zijn om toch even je urine te laten controlen. Mensen kunnen ook een blaasontsteking hebben terwijl ze alleen vaak plassen of bijv een sterk ruikende urine hebben.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 16:35

ik weet hoe en wat een blaasontsteking is.
Het is het niet!

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:50

Als je veel dingen drinkt die vocht afdrijven (koffie, energydrankjes, alcohol) dan moet je ook veel naar de wc.

Ik ken het probleem namelijk. Als ik veel drink, dan moet ik om de haverklap naar de wc. Daarom drink ik 's avonds voordat ik naar bed ga ook echt niet meer, want dan kan ik er midden in de nacht uit. Waar het door komt weet ik eigenlijk niet goed, ik ben wel héél gevoelig voor blaasontsteking, maar dat is het niet :).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:34

cola en chocolademelk zou ik zelf niet snel drinken want daar krijg je ook dorst van.

En mijn ervaring met water uit zo'n apparaat is dat ik nog sneller droge bek krijg.. Misschien een flesje vullen met kraanwater?