Stemmingswisselingen, iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wanuu

Stemmingswisselingen, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 11:27

Sinds 4 jaar ofzo heb ik al best wel last van een depressie, wat het precies allemaal inhoud weet ik niet.
Maar ik heb wel heel erg last van stemmingswisselingen waar ik helemaal gestoord van word, en vaak wil ik daarom dus gewoon niet naar me paard toe omdat ik me verrot voel.
Is er misschien iemand die tips heeft om stemmingswisselingen een beetje onder controle te houden enzo?
En ook zijn er een aantal mensen die denken dat ik een 'borderline' stoornis heb. Maar ik vind het niet makkelijk om naar de dokter te gaan, misschien weet iemand ook een manier dat ik wél gewoon naar de dokter durf?

Het is ook vaak als ik een foute stemming heb zegmaar dat ik denk aan zelfmoord, heb ook ooit wel een poging gedaan..
Zit ook bij een psycholoog maar dat werkt gewoon niet

Alvast bedankt :o

Marchador

Re: Stemmingswisselingen, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:51

Als de psycholoog niet werkt zou ik toch terug gaan naar de huisarts.
Een huisarts zal echt niet raar staan te kijken als je hem of haar jouw probleem voorlegt. Probeer je over je angst heen te zetten, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Je moet maar zo denken, een huisarts zou jou verder kunnen helpen met je probleem, het is toch fijn dat je eraan kan werken en met een goed gevoel door het leven kan gaan ;)

Succes en sterkte!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:58

Er wordt tegenwoordig naar mijn mening veel te snel met borderline gegooid, zonder dat er enige zekerheid is, of een goed beeld van de persoon/client. Maar als je zekerheid wil zou ik eens een aantal persoonlijkheids testen aanvragen bij je psycholoog. Zit je bij een onafhankelijke psycholoog of bij een ggz instelling, als ik vragen mag? En ben je al eens getest?

Snelle stemmingswisselingen zijn wel een indicator voor borderline, maar ook impulsiviteit, en sterk zwart/wit denken hoort erbij. Ik heb natuurlijk geen inzicht in jou situatie, dus laat me er niet over uit. Er zijn wel sites die een volledig overzicht van de DSM-IV criteria geven. Maar pas op, jijzelf kan niet helemaal objectief oordelen! Voor uitsluitsel moet je toch bij een (klinisch) psycholoog terecht.

Je zit er wel mee, dat blijkt, dus als de psycholoog je niets kan bieden zou ik terug gaan naar de HA, anders kunnen je emoties uit de hand lopen (dus ook uiten in suïcidale neigingen), en dat is voor jou en je omgeving erg vervelend.

Hoe reageert je omgeving eigenlijk op je? Heb je een goede stabiele relatie/persoon waarop je kan terugvallen als het minder gaat?

Als je er verder over wil praten, mijn PB box staat altijd open :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:11

oh, misschien kan het trouwens helpen om iemand mee te nemen naar de HA? En kan je een beetje opschieten met je HA? (ik heb ook nog wat aan mijn vorige post toegevoegd)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 12:11

Ik had contact met iemand die vroeger psycholoog was geweest, die heeft me wel een aantal vragen gesteld en heb ik serieuze gesprekken mee gehad, en die zei met bijna zekerheid dat ik het wel had. Want ik denk echt alleen maar zwart-wit (alles of niets), automultilatie, stemmingswisselingen en nog wel meer. :\
Bij mijn psycholoog zit ik bij de GGZ, maar ik had het eerst met haar over iets en ik had het gevoel dat ze me niet begreep, daarom heb ik er gewoon niks aan. Zit nu ook in zo'n praatgroep, maarja je krijgt daar bijna geen aandacht op jezelf gericht, en dat werkt gewoon niet bij mij. :\
Mijn omgeving reageert echt k*t op me, als ik het zo mag zeggen.. Ik word zelfs gepest met hoe ik me voel, en dat maakt het echt niet beter! Ook dagen da ik echt op het randje zit zijn er mensen die roepen dat ik het gewoon moet doen, straks doe ik het, en dan is iedereen gebroken.. Maarja ik denk niet na bij andere mensen als ik écht depressief ben.
En nee ik heb niet echt iemand waarmee ik er echt mee over durf te praten. :(

Ja als je iemand mee wil nemen heb ik vaak het probleem dat je zoveel afspraken moet maken en ik vergeet dat gewoon ik ben zo erg in de weer met andere dingen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:18

Ik kan je niet helpen met de situatie, maar het lijkt me niet
normaal dat mensen zeggen dat je zelfmoord zou moeten plegen
(dat maak ik op uit je verhaal, correct me if I'm wrong).
Heeft het pesten het niet zover doen komen..?
Ik wens je sowieso veel beterschap en je mag altijd pben ik
heb zelf ook wel wat ervaring met psychologen en psychiaters
en ben van dezelfde leeftijd. :)
Kan je er met je ouders goed over praten?
Naar mijn weten wordt de diagnose borderline niet snel gesteld
bij jongeren..
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 10-05-09 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

wanuu

Re: Stemmingswisselingen, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 12:19

Nee, ik heb echt geen goede band met mijn ouders en praat niet zo graag met ze

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:22

Begint daar al niet het probleem, niet goed met je ouders
overweg kunnen en gepest worden? Heb je het daar ook over
gehad met de psycholoog of in de praatgroep?
Ik ben natuurlijk geen dokter oid maar ik kan me voorstellen
dat je je daardoor al minder op je plaats voelt. :\

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:22

als het niet klikt met je psych mag je dat ook aangeven he, dan krijg je iemand anders, heb het zelf laatst ook gehad.

lijkt me belangrijk dat je goede hulp krijgt en begeleiding (misschien korte tijd med.)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 12:23

trustHim schreef:
als het niet klikt met je psych mag je dat ook aangeven he, dan krijg je iemand anders, heb het zelf laatst ook gehad.

lijkt me belangrijk dat je goede hulp krijgt en begeleiding (misschien korte tijd med.)

Het probleem is het een beetje dat ik nu in die groep zit,
Je krijgt echt geen persoonlijke aandacht enzo, en daarom kan ik ook niet zomaar wat aangeven..
In ieder geval, ik heb het lef niet dat met die anderen erbij te doen