Altijd hyper.. wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Altijd hyper.. wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:47

Wie heeft er nog meer last van eeuwig achter jezelf aanrennen en nooit eens rustig kunnen zitten?

Ik ben altijd wel met iets bezig, kan maar heel zelden 'even zitten' en moet dan wel ondertussen nog wel wat te doen hebben. Opzich niet heel erg, maar ik heb ook vaak last van hyperventilatie en dus ook draaierig, misselijk, snel uitgeput etc. Ik kán gewoon niet rustig doen. Heb geprobeert erop te letten, maar als ik dan weer afgeleid ben is het zo weer raak.

Dus: Hebben meer mensen hier last van en wat helpt een beetje?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:49

Jaa ik ken het..
Muziek luisteren of in bad gaan liggen,
en dan nog ga je liggen denken en tobben..

Ik volg dit even.. ^^

Zwelgje

Re: Altijd hyper.. wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:41

Yep! Ik draai ook overuren. Als ik 'pauze' neem probeer ik die altijd in te vullen met iets nuttigs (naar mijn mening). Bijvoorbeeld tijdens het eten van een boterhammetje ondertussen de afwas doen ofzo ;-)

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:44

Zwelgje schreef:
Yep! Ik draai ook overuren. Als ik 'pauze' neem probeer ik die altijd in te vullen met iets nuttigs (naar mijn mening). Bijvoorbeeld tijdens het eten van een boterhammetje ondertussen de afwas doen ofzo ;-)

Dat heb ik ook! Zo doe ik dus ook heel veel dingen tegelijk door elkaar. Bijvoorbeeld brood smeren en ondertussen alweer vast wat spullen opruimen. Dat heb ik vooral heel erg met computeren, als een site lang moet laden ga ik m'n mail checken ofzo, ik kan iig nooit lang op zoiets wachten. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:46

Dat doe ik dus ook! :)) Als ik eet moet ik iets te bekijken of te lezen of te praten hebben en ik loop geregeld met m'n boterham door de kamer te ijsberen, en eet véél te snel. :+ Achter de pc blijf ik ook maar hyper klikken, pagina's verversen etc. etc. :D Ach ik blijf dr wel slank door. :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:49

Hier nog zo een. Kan dus gewoon niet stil zitten.

Strijken onder het eten koken is een bekend fenomeen bij ons thuis.

Verder ga ik dan na de afwas even de weide uitmesten. Dat loopt dus uit in gelijk ook de paarden poetsen, straat vegen. Ff het gras in de tuin maaien en als je dan toch bezig bent ook nog maar even het onkruid weg halen, loskrabben......
Mooi want dan is de buitenboel altijd netjes, heb alleen een broertje dood aan het binnen huishouden. Maar goed, als je eenmaal begint dan is het ook zo klaar.

Wordt soms gek van mezelf!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:51

Misschien heb ik een kleine tip:

Als je een bad hebt:
Steek voor die tijd waxinelichtjes aan met een lekker geurtje.
Neem lavendelbadolie
Smeer een lekker haarmaskertje in je haar
Smeer een maskertje op je toet
Ga in het bad liggen
Span al je spieren aan, zorg ook dat je gedachten bij je ledematen zijn.
Als je dan als een plankje in bad ligt, ga je langzaam vanaf je tenen naar boven ontspannen. Houdt je gedachten bij je ledematen.

Dus: denk aan je tenen en ontspan ze, dan je scheenbenen, denk aan je scheenbenen en zie ze voor je, dan je knieen, je bovenbenen, buik, borstspieren, schouders, bovenarmen, ellebogen, onderarmen, polsen, handen en vingers.

Het is de kunst om het heel langzaam te doen. Neem je tijd.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:56

Als je er echt last van hebt kun je eens naar je eten kijken.
Veel kleur-, geur- en smaakstoffen kunnen hyper maken.

Teveel suikergebruik heeft trouwens ook het hypereffect.
Laatst bijgewerkt door Neverhere op 08-05-09 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:56

Haha HBVisser: daar kan ik echt de tijd niet voor nemen. Ik ga nooit in bad, duurt me te lang. Douchen en met 5 minuten klaar is meer iets voor mij.
Ik moet echt fysiek heel moe zijn, wil ik blijven zitten ;-)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:00

Zwelgje: volgens mij had dat mijn tekst kunnen zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:07

ranna ik eet maar heel weinig 'pakjesdingen' en ook weinig suikers. :)

En we hebben geen bad. :+

Dat steeds meer doen herken ik ook. Als ik eenmaal aan iets begin moet alles eromheen ook gedaan worden. Ach, zo is het huis altijd schoon en m'n kamer altijd netjes. :))

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:16

Je moet jezelf er ook tot dwingen he. Ik heb me op deze manier leren ontspannen. Moest van mijn therapeute. Het is moeilijk maar als je het eenmaal onder de knie hebt kan je het bv ook voor het slapen gaan gebruiken. Ik ben er best wel goed in geworden al zeg ik het zelf :D .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:31

Nou daar heb ik dan weer geen moeite mee.
Voor het slapen gaan lees ik altijd een boek en dan ben ik echt binnen 10 minuten zo moe dat het licht uit gaat en ik in slaap val. Wat dat betreft kan ik wel ontspannen met een boek.
Ben verder gewoon druk van mezelf maar zou niet anders willen!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:53

Heerlijk lijkt me dat zeg! Willen jullie wat energie overstralen aan mij? Ik heb net 1.5 uur geslapen omdat ik zo moe was/ben :Z

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:54

Ik! Ik! Ik! :):)

Over het algemeen kan ik echt niet stilzitten en moet ik bij het huiswerk maken om het kwartier even drinken halen, de muziek harder of zachter zetten enz. enz.

Hoewel ik vroeger uren languit op de bank kon liggen. Vreemd. Ik mis mijn bank.. :')

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:35

Stuiterbal #zoveel :):) :)

HBVisser: jezelf ertoe moeten dwingen gaat met in bad gaan bij mij dus hoe dan ook niet helpen. En ik heb het geprobeerd ;)
Wat voor mij werkt, is afntoe op de bank naar buiten gaan zitten staren en hardop met mezelf praten. Of liever nog: dat tijdens het autorijden doen, maar dat doe ik niet meer zo vaak ;)
Overigens, voor was gewoon accepteren dat de chaos en drukte bij mij hoort, en dat ik daar ook hele gave dingen door meemaak, al een hele verbetering :) Het zoeken naar rust gaf ook een vorm van onrust, denk ik :)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:09

Haha hé er zijn dr dus meer met dit probleem :))
Ik kan ook niet zo goed stilzitten...heel slecht eigenlijk :o
Ik plan altijd alles helemaal vol...zodat ik me niet ga vervelen

Enigste wat indd helpt om even rustig te zijn is warm bad...film kijken (maar dat doe ik dan niet uit mezelf...dan moet iemand vragen of ik film ga kijken) en hoe je je voelt na het zwemmen!

Heel hyper zijn en toch snel uitgeput en moe heb ik ook gehad....dat is heel vervelend. Moest toen balans gaan zoeken...en dus ook dingen die ontspannend werken. Zie bovenstaande...dat werkte wel (een beetje dan!).
Stoppen met dingen die ik deed moest ik juist niet doen...daar zou ik alleen maar ongelukkiger van worden! Want wat ik doe vind ik dan wel weer superleuk..en dat is natuurlijk ook belangrijk.

Wat je misschien ook kunt doen is kijken naar je eetpatroon, daar heb ik zelf ervaring mee door dat aan te passen dat het beter gaat (geen tot weinig suiker, kleurstoffen etc.)

Succes!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:32

Ik ren mezelf ook altijd voorbij. En in bad ga ik niet. Daar heb ik absoluut het geduld niet voor :+

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:40

Goh, ik zou willen dat ik maar een fractie van de energie van jullie had zeg.
Ik heb net het tegenovergestelde, ben altijd moe, altijd is de accu leeg en ik kan me nergens toe zetten.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:48

Dat lijkt me heel naar Darwin, ik kan ook onwijs genieten van het enorm energieke gevoel dat bij mij hoort, eigenlijk.. Het is voor mij overigens wel een wisselwerking: als ik me heel, héél moe voel, doe ik minder, en neemt de vermoeidheid op de een of andere manier toe. Overigens het op die manier, dat ik eraan toe móest geven, maar een keer gehad, maar toch :)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:50

darwin schreef:
Goh, ik zou willen dat ik maar een fractie van de energie van jullie had zeg.
Ik heb net het tegenovergestelde, ben altijd moe, altijd is de accu leeg en ik kan me nergens toe zetten.

Ik wou net zeggen := Ik ben de laatste tijd ook zo.... helemaal geen energie.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:18

Ben de ene keer heel erg hyper en kan ik niet stil zitten, maar een andere keer kan ik weer erg lui zijn :P

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:25

Hier is de STUITERBALLLLLLLLLLLLLLLLLLLL aka tijgertje van Pooh bear...
Ja ja hyper de pieper, inpulsief, maar bijna altijd vrolijk!!!!
Maar ben ik sago dan moet je uit me buurt blijven...dan eet ik je op !!!! haha