Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sinds toen ben ik juist helemaal gek van achtbanen!
Tot ik toen ik een jaar of 14 was met twee neefjes naar drievliet ging en de kleinste niet alleen in dat ene over de kop ding mocht en daar wel in wilde. Tja, dan kan je neefje niet laten gaan en z'n dag verpesten of er ook maar in stappen. Ik koos voor de laatste optie en ben in het bakje gaan zitten.
Denise schreef:@dudieforever: ik zou juist het tegenovergestelde aanraden. Meteen in de engste achtbaan die er is, weet je meteen dat je al het andere minder enge ook durft. De eerste achtbaan waar ik in ben gegaan was die Space Mountain in Disneyland. Ik kwam er huilend uit maar was wel meteen helemaal gek van achtbanen

) gevallen (lees, 1 meter boven het stoeltje zweven en me net kunnen vathouden.
?

De oplossing voor mezelf is ook simpel, ik ga er gewoon niet meer in
Is alleen maar zonde van je geld!Consort schreef:Ik heb dit ook en het is niet te vergelijken met een "gewone" fobie. Het "kermisgevoel" in je maag dat veel mensen zo leuk vinden, vind ik ook vreselijk. Loopings, kurkentrekkers, maakt me allemaal niets uit, maar die eerste versnelling naar beneden trek ik niet. Het is geen fobie, het zit dus ook niet tussen de oren, het is een vorm van bewegingsziekte (net als bijvoorbeeld wagenziekte). Ik had het als klein peutertje al, als mijn vader mij op zijn nek zette.. Vreselijk dat vliegensvlug de lucht in en naar beneden was nog erger). Ook met vliegen heb ik het altijd zwaar bij het opstijgen (vaart maken op de startbaan). Als je lichaam hier heel gevoelig voor is, is het iets waarmee je moet leren leven (wat klinkt dat zwaar, haha), maar er zijn wel wat dingen die kunnen helpen. Jezelf veel blootstellen aan versnellingen maakt dat je lichaam er een beetje aan went. Focussen op een vast punt is ook een goede tip, maar de beste tip vond ik in een anti-vliegangstboekje; zodra je dat rotgevoel in je maag krijgt een beetje voorover gaan zitten. Je hebt namelijk snel de neiging om een beetje onderuit te kruipen door dat gevoel, maar dat maakt het erger. Voorover zitten helpt echt meteen.
Nathalie schreef:Wat wel appart is, is dat je wel in de vogelrock durft maar niet in de bob of de vliegende hollander. Die gaan veel langzamer en zijn veel minder eng.
Waar kan dat door komen? De pegasus durf je wel dus het ligt er ook niet aan dat het buiten is.