Lang ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Lang ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:47

Ik ben een tijdje geleden met de pil gestopt, netjes mijn strip afgemaakt en daarna gewoon ongesteld.
Toen zat er 2 weken tussen en werd ik weer ongesteld, 2 dagen bloed toen 3 dagen niks en toen weer 3 dagen bloed, daarna weer 2 weken ertussen en nu ben ik inmiddels al 11 dagen ongesteld :7

Ik ben eigenlijk van plan om nu toch wel een afspraak te maken bij de huisarts maar waar ik ook voor kom, zijn antwoord is standaard: als het over 2 weken niet over is kom je maar terug }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:50

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ouwe

Re: Lang ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:52

Toen ik net menstrueerde had ik het ook zo. Heel onregelmatig, soms heel lang en veel achter elkaar, en dan zo ineens weer een tijd niet. Geen pijl op te trekken. Sindsdien zit ik aan de anticonceptie, begonnen met de pil, inmiddels een spiraaltje. Puur voor cyclusregulatie. Misschien eens met je HA over hebben wat eraan te doen en wat dan voor jou de beste oplossing is... Succes!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:56

Als je net met de pil bent gestopt is je lichaam soms flink in de war. Toen ik tijdelijk was gestopt werd ik 3 maanden lang helemaal niet ongesteld... Dit kan zelfs een jaar duren vertelde de huisarts mij toen. Een vriendin van mij werd na het stoppen met de pil opeens heel hevig ongesteld en het duurde ook vrij lang. Kan per persoon verschillen dus.

Als je geen pijn hebt en niet abnormaal veel bloed verliest is het denk ik even een kwestie van aankijken. Als je je echt zorgen maakt kun je dat aangeven bij je huisarts een aandringen op een onderzoek bij de gyneacoloog.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:40

Ik heb het gehad maar niet van de pil.
Je kan voor de zekerheid even langs de huisarts gaan. Bij mij duurde het 2 weken toen bne ik naar de huisarts gegaan. Uiteindelijk zijn er testjes gedaan en onderzoeken en heeft de menstruatie/bloeding nog zo'n 3 maanden aangehouden en stopte toen weer.

Succes en schrik er niet teveel van, ;)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:43

bij mij ging ook niet goed heb ik een zwaardere pil aangevraagd en nu gaat het prima :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:04

Wrs is dit niet de goede pil voor jou dan, net zoals bij irise456

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:29

Als je stopt met de pil zijn dit soort cyclussen (cycli? Naja dattes :j ) wel normaal hoor. Je moet zeg maar weer even in het ritme komen.

Was je voordat je aan de pil ging wel normaal ongesteld dan?

Ik ben ook vaak ook lang ongesteld, (echt langer dan een week), maar als dat maar je regelmaat is, is daar niets mis mee.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 03:02

Na verloop van tijd, dit kan soms jaren duren, moet het vanzelf regelmatig worden. Don't Worry!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 05:53

Idd , het stoppen van de pil is hier zeer wss de veroorzaker van.
Je lichaam is zo gewend aan zijn hormonenshot elke dag, valt die ineens weg, dan is heel je cyclus en vaak ook je licham (misselijk, moe, duizelig vannalles kan voorkomen) helemaal ontregeld.

Hoe was je voor de pil ongesteld? Ook onregelmatig?

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:26

ik zou eventjes de dokter bellen en anders een andere dokter bellen die mischien niet hetzelfde standaard antwoord geeft.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:13

Toen ik net ongesteld was, was het bij mij ook zo onregelmatig dat ik soms wel een maand achter elkaar ongesteld was. Is gelukkig anders nu ik aan de pil zit. Maar toen ik hiermee begon, vertelde de dokter al dat wanneer je ermee stopt, dat het dan weer net zo onregelmatig kan worden. ;)

Waarschijnlijk ligt het dus gewoon aan het stoppen met de pil, maar de dokter zal je er vast meer over kunnen vertellen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:53

Veirl schreef:
Wrs is dit niet de goede pil voor jou dan, net zoals bij irise456

ze is gestopt met de pil.

Ik denk dat het bij iedereen anders is, ik was eerst ook onregelmatig en moest even wachten. geef je lichaam de tijd om te ontpillen zoals ze dat noemen. als je pijn hebt zou ik zeker een afspraak maken, en anders misschien nog even aankijken.... denk dat je lichaam wat in de war is.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:55

Ik weet niet wat de reden is dat je bent gestopt met de pil maar mocht je een ander anti conceptiemiddel zoeken waarbij je niet ongesteld wordt dan raad ik je een spiraaltje aan, ideaal!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:28

Houd er wel rekening mee dat niet altijd je menstruatie stopt met een spiraaltje :)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:11

Is dat zo? Nou dan heb ik geluk daarmee :D maar ik vind het spiraaltje ook vele andere voordelen hebben!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:17

Niet bij iedereen bedoelde ik sorry :D
Het heeft zeker voordelen, ik was er tot op zekere hoogte ook erg blij mee. Wat dat betreft vind ik het ook een aanrader.