Borsten welke maat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snowbunny

Borsten welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 21:41

Hallo,

Ik loop er al even mee rond, maar ik wordt er zo moe van een goede BH te zoeken.
Wie heeft hier ook problemen mee? en wie weet een site met kwalitatief goede BH's die ook goed ondersteunen.

Mandy

Re: Borsten welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:43

jah ik, voorgevormde bhs daar vallen ze uit, en mijn borsten hangen best hoog dus de bandjes zijn altijd te lang.
heb ook 70E

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:43

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:45

in het zaailand zit een lingerie winkel daar haal ik mijn bh's ook weg,
heb zelf ook moeilijke maat, die die hebben echt super veel en zijn echt super goed ;)

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 21:49

renee_navaro schreef:
in het zaailand zit een lingerie winkel daar haal ik mijn bh's ook weg,
heb zelf ook moeilijke maat, die die hebben echt super veel en zijn echt super goed ;)

Il famo zeker? zal daar idd eens even kijken... ben er wel beetje klaar mee eigenlijks..

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:24

nee ik ik bedoel charme :P

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:05

Oh dies nieuw nog nooit van gehoord (A)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:11

Geloof het of niet. De zeeman verkoopt zeer goede bh's. Met vulling, zonder vulling, en alle kleuren en varianten. En het kost bijna niets. :D

Ook ik had er altijd moeite mee om iets geschiktst te kopen. Niet omdat ze zooooooo groot zijn, maar omdat het altijd een net niet passend verhaal is. Ben door een vriendin de zeeman ingesleept, zij zit in de bijstand en kocht er al haar (toch leuke) kleding. Bij de zeeman loop ik tegenwoordig naar binnen, trek een 85c die me bevalt uit het rek, en ga naar huis. En hij past gegarandeerd, en zit gegarandeerd goed. Gaat ook lang mee, kun je van de dure merken niet zeggen.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:12

hij zat eerst boven in het zaailand, hij is verhuisd, t' zit tegen over de il famo

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:20

Drama...... :(

Ik heb 65DD, ga daar maar eens een BH voor zoeken. Wou een normale witte BH, zou je denken dat dat toch redelijk eenvoudig moet zijn, maar niet dus... Ben naar een speciaalzaak geweest en die konden een aantal kleuren bestellen, maar geen witte :n uiteindelijk hebben ze voor mij rond gebeld en er 1 uit frankrijk laten komen. Ik natuurlijk meteen gevraagd of ze er dan een aantal van konden bestellen, maar dat was de laatste :(

Alles begint bij 70, en daar heb je dan ook nog weinig keuze in. Maar 70 is voor mij echt te groot, de eerste paar keer gaat wel, maar na een paar keer wassen wordt ie wijder en is dus alsnog te groot en niet goed ondersteunend...

Pfff.... Lastig hoor, en dan heb ik nog niet eens over bikini's :roll:

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 18:13

Ik weet soms niet eens welke maat ik heb...
gebuik nu 75D 80D snap nooit wat van die maten... volgens mij zou ik ook wel in een E passen..

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:38

75 en 80 zijn toch de omtrek maten??

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:42

Waar woon je? In Hattem heb ik nu een hele goede lingeriezaak gevonden, had namelijk hetzelfde probleem.
Deze bh's zijn wel redelijk prijzig maar ook te bestellen via internet als je de maten weet.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 06-05-09 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:45

snowbunny schreef:
gebuik nu 75D 80D snap nooit wat van die maten... volgens mij zou ik ook wel in een E passen..

ik heb zelf ook allerlei maten, varierend van 90C tot 75F ligt in de kast...
Maten zijn eigenlijk heel simpel: Je hebt de omtrek, dat is recht onder je borsten gemeten, je borstkas dus eigenlijk. Dit is het cijfertje voor de cupmaat. De cupmaat bepaal je door het verschil tussen de omtrek onder en de omtrek bovenop je borsten (het breedste punt) te bepalen. Dus omtrek op borsten - omtrek onder borsten.
Daarom kan je dus verschillende maten hebben, alleen een cupmaat zegt echt helemaal niks zonder de omvang erbij! Beetje duidelijk zo?

Ik ken wel een aantal goede merken (geen winkels) maar die zijn ook aardig prijzig..

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:52

snowbunny schreef:

moet je echt even naar die winkel charme gaan die mensen helpen je echt heel goed :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:59

Op MW loopt een topic over vragen rondom problemen die je tegen komt met grotere borsten en oa tips over het zoeken van een goede bh:

[MW] Grotere borsten

Daarom plaats ik hier een slotje