Zonneallergie of heb ik iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Zonneallergie of heb ik iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 13:32

Hee bokkers,

Ik wordt er een beetje gek van en maak dit topic dus 1 om te kijken of iemand dit herkent 2 iemand een tip heeft wat ik er tegen kan doen.

Het is namelijk zo dat ik sinds 3 dagen weer gek wordt als ik buiten ben geweest. Ik breng smorgens de kranten rond en dan begint het al, ik krijg jeuk bij mijn knieholtes, nek en armen. Daarbij zwellen mijn vingers op. Als ik na een klein uurtje thuis kom zit ik ondertussen helemaal onder de rode bultjes die gruwelijk jeuken, op mijn billen en achterkant van mijn bovenbenen is het het ergst daar zitten ook echt grote bulten. Ook zwellen dan mijn tenen op.

Als ik dan een uurtje binnen zit trekt het weer weg. Maar als ik de paarden zet krijg ik het weer. Daarna trekt het ook weer weg als ik evengoed buiten ben. Soms krijg ik het eind van de middag zomaar weer ( ik ben de hele dag buiten want werk in de paarden) en ik krijg het sowieso weer als ik buiten ben tijdens zonsondergang.

Eerst dacht ik altijd dat ik zonneallergie zou hebben, ik heb het namelijk al een paar jaar een aantal weken rond deze tijd. Maar vandaag scheen de zon niet vanmorgen (geen kranten gedaan maar wel paarden) en ik was met een half uurtje weer binnen. Toen ik binnen was kreeg ik evengoed weer alle tekenen. Mijn vingers en tenen zwollen erger op de gister maar de uitslag was minder heftig. Alleen trekt het nu niet weg.

Heb ik toch zonneallergie of iets anders? Is het handig naar de huisarts te gaan of gewoon die paar weken uitzitten? En weet iemand iets tegen die vreselijke jeuk?

Overigens heb ik smorgens mijn pyjama broek onder mijn gewone broek en lange mouwen en een jas aan het is dus niet zo dat mijn huid blootgesteld wordt aan het zonlicht ofzo. Dat is het gekke eraan.

Alle tips zijn welkom!

Groeten,

Yvon
Laatst bijgewerkt door Theeglas op 03-05-09 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Zonneallergie of heb ik iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:33

Ik zou even naar je huisarts gaan en een allergietest laten doen.
Vooral omdat de lichamelijke klachten imo al veel en groot zijn.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:01

Oke bedankt. Ik zat er idd ook al over te denken om toch van de week eens langs te gaan. Maar moeders vind dat vaak alweer onzin :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:05

Zulke erge klachten vind ik geen onzin, zou dus morgen meteen bellen voor een afspraak!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:20

Morgen gaat niet lukken dinsdag zal ik de eerst zijn die aan de telefoon hangt ;) Bedankt!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:24

Graag gedaan, hopelijk onderzoeken ze het snel!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:28

nou, dat lijkt me absoluut geen zonne-allergie!
succes bij de dokter!