Erge last van m'n kaakgewrichten. Wat zou het kunnen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Erge last van m'n kaakgewrichten. Wat zou het kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 10:10

Sinds 5 a 6 dagen heb ik erge last van mijn kaakgewricht aan de rechtkant. Ook een heel warm en dik gevoel. Ik dacht van het gaat van zelf over, maar het word alleen maar erger. Kan amper mijn mond nog open doen. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Heb dit nog nooit eerder gehad en heb niks geks daarvoor gegeten enz.

Qimm

Re: Erge last van m'n kaakgewrichten. Wat zou het kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:13

ontstoken misschien? Probeer je kaakgewricht te te veel te belasten met praten/kauwen en morgen naar ome dokter :)

het kan natuurlijk geen kwaad om een ibuprofennetje te nemen, als het niet alleen voor de pijn is kan het ook nog positief werken tegen de mogelijkheid van een ontsteking.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:15

Bel morgen je tandarts eens op. Als het goed is kan hij/zij je verder helpen. Huisarts kan vaak niet zo veel hiermee.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 10:17

Ik zat ook al te twijfelen moet ik nou de tandsarts bellen of de huisarts morgen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:29

gewoon 1 van beide bellen :P Dan wordt je geholpen of verder gestuurd naar de andere hihi.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:27

Ik heb dat ook weleens gehad en heb toen ook zitten twijfelen tussen dokter en tandarts :+
In principe maakt het niet uit, want als je je verhaal vertelt word je vanzelf of geholpen, of doorverwezen zoals Qimm al zegt. Toen ik dit had was het mijn verstandskies die zorgde voor een blokkade waardoor ik mijn mond niet open kreeg. Heb je je verstandskiezen nog, of zijn die al getrokken?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:57

Het zou heel goed je verstandskies kunnen zijn. Toen die bij mij doorkwam kon ik bijna een volle week niet eten. Alleen hele platte dingen. Het maakt opzich niet uit naar wie je gaat, maar als je de pijn goed omschrijft aan 1 van de assistentes zullen hun wel zeggen bij wie je moet zijn. Succes ermee niks is zo pijnlijk als kaak/kiespijn.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:58

Kan het zijn dat je onbewust(in je slaap bijvoorbeeld)aan het knarsen bent of je kaakspieren teveel aanspant?
Daar kun je gewone spierpijn maar ook ontstekingen in het kaakgewricht van krijgen namelijk.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 13:59

Zwartwitje schreef:
Ik heb dat ook weleens gehad en heb toen ook zitten twijfelen tussen dokter en tandarts :+
In principe maakt het niet uit, want als je je verhaal vertelt word je vanzelf of geholpen, of doorverwezen zoals Qimm al zegt. Toen ik dit had was het mijn verstandskies die zorgde voor een blokkade waardoor ik mijn mond niet open kreeg. Heb je je verstandskiezen nog, of zijn die al getrokken?

Ja die heb ik nog.
Ik word trouwens ook in juli geopereerd aan mijn kaak. Ze gaan mijn bovenkaak kantelen, onderkaak naar voren halen en mijn verstandskiezen eruit halen. Ik heb wel vaker last van mijn kaakgewrichten, maar nog nooit eerder op zo'n manier en zo lang.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:02

ik weet niet hoe oud je bent, en of je, je verstandkiezen al hebt, maar dat kan ook best de oorzaak zijn...

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:04

ben 19 en nee mijn verstandskiezen zijn nog niet doorgekomen. Voor mijn operatie alvast zijn er wel foto's gemaakt. Toevallig vorige week en daar waren ze wel op te zien.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:09

Dan zullen ze inderdaad wel door komen. Sommige mensen kunnen daar echt ziek van worden. Maar wat naar dat je zo'n vervelende operatie gaat krijgen. Waarom doen ze dat?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:13

Omdat ik normaal gesproken altijd last heb van mijn kaakgewrichten (andere manier als nu), bijna niks hards kan eten en mijn kiezen staan totaal niet op elkaar. Heb nu ook een overbeet dus vandaar die operatie.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:41

Ik ga morgen maar de tandarts bellen, want heb gewoon hoofdpijn/misselijkheid van de pijn.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:05

Ik ben door mijn huisarts door gestuurd naar de fysiotherapeut.

Door verkeerd mondgedrag (jaja, dat kan) kunnen je spieren overwerkt raken. Het kan natuurlijk ook een ontsteking zijn, was bij mij niet het geval. Ook ik kreeg mijn mond nauwelijks meer open.

Verkeerd mondgedrag is er in heel veel vormen. Ik druk bijvoorbeeld mijn tong in mijn gehemelte waardoor er constant spanning op die spier staat. Klemmen komt veel voor en doe ik extreem, gewoon die kaken heel hard op elkaar drukken. Mijn mond kon na behandeling ruim 4 centimeter verder open dan voor de behandeling. Misschien moet je hier ook eens naar vragen, er schijnen trouwens niet veel fysio's te zijn die kaakproblemen behandelen...

Goede site:
http://www.fysant.nl/index.php?action=f ... rapie_kaak

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:26

Heb je ook last van een koorstlip toevallig? Ik heb vorig jaar ook erg last gehad van mn kaak, aan een kant overigens. Bij mij hield t verband met een koortslip die ik toen had en die niet overging. De ontsteking was naar binnen geslagen, met veel pijn dus. Ik heb toen ab gehad en dat hielp.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:17

Siersma schreef:
Heb je ook last van een koorstlip toevallig? Ik heb vorig jaar ook erg last gehad van mn kaak, aan een kant overigens. Bij mij hield t verband met een koortslip die ik toen had en die niet overging. De ontsteking was naar binnen geslagen, met veel pijn dus. Ik heb toen ab gehad en dat hielp.

Nee dat heb ik niet en nog nooit gehad ook.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:50

van wat ik lees kan het idd je verstandskies zijn, die van mij links achter is heel hard bezig omhoog te komen, al maanden trouwens, soms heb ik er zo last van dat mn hele hoofd bonkt... verstandskiezen zijn echt niet lief!