Met skiën gevallen, nu last van mijn knie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met skiën gevallen, nu last van mijn knie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:23

Drie weken geleden was ik nog even een weekje in Zwitserland op wintersport (ja toen nog!). Toen heb ik weer leuk een domme actie uitgehaald.
Een schets der situatie:
Tessa (ik dus) skiet af op een ravijn.
Tessa denkt: hellup, daar moet ik niet invallen.
Tessa doet: vallen.
:+

In ieder geval, ik lag gelúkkig nog met mijn rug en hoofd op de piste, maar mijn benen bungelden boven het ravijn. Ze waren nogal in elkaar verdraaid, maar goed, ik was allang blij dat ik er niet ingedonderd was.
Mijn rechterbeen kon ik niet meer volledig strekken of volledig buigen, maar tijdens het skiën sta je toch wat door je benen gezakt dus gewoon lekker doorgeskiet. Ik kon ook niet meer echt gewicht uitoefenen op mijn rechterbeen, dus bochtjes draaien was al wat minder leuk. Gewoon die rechterknie die eventjes flink pijn deed.
Anyway, ik ben die dagen gewoon doorgeskiet. In het huisje had ik ontzettend veel last van mijn knie en echt elke verkeerde beweging voelde als een steek van een mes in mijn knie (niet dat ik dat ooit hebt gehad, maar okee).

Eenmaal thuis ging het wel stukken beter, alleen de laatste tijd krijg ik er toch steeds meer last van.
Vaak zak ik gewoon volledig door mijn rechterknie heen tijdens het lopen, zeker nadat ik eventjes heb gezeten. Ook kan ik nog steeds niet goed mijn been strekken en buigen (gister kon ik niet eens bukken om mijn veters te strikken) en meer van dat soort ongein.
Sporten doet gewoon vet pijn aan mijn knie, en daarna blijft die pijn aanhouden.
De pijn zit aan de buitenkant van mijn rechterknie, en dan wat meer naar binnentoe.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb nog niet echt de behoefte om direct naar de huisarts te springen aangezien ik nog vrij veel kan en doe. Maar als het zo aanhoudt zal ik toch maar een keer een bezoekje wagen.
Mja, iemand dus met ervaringen met deze last van een knie?
Alvast bedankt voor het lezen van dit veel te lang geworden verhaal!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:09

Je skies zijn dus niet uitgegaan tijdens de val?

Kan dus echt vanalles zijn, van verrekte/ ingescheurde knieband (die met rust weer geneest) tot beschadigde kruidband wat niet mer geneest. Daarbuiten ook beschadiging van het bot of bv. je meniscus..

Hoe dan ook. Heb je r al melding van gemaakt bij de dokter? Zou ik toch maar doen. Met dergelijke klachten laten ze je behoorlijke tijd doorlopen. Als het echt zeer gaat doen en je trekt dan pas aan de bel moet je nog langer wachten.

Je kniën zijn een van de gewrichten die het meest te voorduren hebben. Je knie roept op zijn minst opm rust/ herstel. Dingen als doorsporten (met pijn) is sowieso erg onverstandig..