Blauwe plekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Blauwe plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 10:21

Ik vind het zo raar! Ik heb telkens als ik me savonds uitkleed weer blauwe plekken erbij op mijn benen.
Ook echt op plekken waar je je normaal niet stoot, en wel zo dat ik door zou moeten hebben dat ik het heb gestoten. (lage pijngrens)
Heel apart!
Ik verbaas me telkens weer (en mijn man ook) over mijn hoeveelheid blauwe plekken..

Komt dit echt alleen door stoten, of kan het een andere oorzaak zijn?
(het zijn er niet heel veel, maar wel zo ongeveer het aantal van een 7 jarig kind.. )

Anoniem

Re: Blauwe plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:29

Het kan ook door een ziekte komen. Google er maar eens op.
Alleen het probleem is vaak dat google je onnodig bang maakt. Houdt 't echt lang aan, dan zou ik eens naar de ha gaan. :j
Ben je dun of eet je heel weinig? Dan zou je ze ook sneller kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:40

ja dat heb ik ook,
ook echt groene en paarse vlekken enzo. Het kan te maken hebben met een te kort aan rode bloedcellen oid, of als je zo'n stollingsziekte hebt.

Maar mijn schildklier was niet helemaal in orde, dus ik vermoed dat het daar mee te maken heeft. Ookal vindt de arts van niet, ik heb het vaker gelezen van iemand met een te snelle schildklier :) ,

Ik zou eens naar de HA gaan en bloed laten prikken :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 10:41

Ik Google precies om die rede liever niet ;)
Enneh.. ik heb zelfs een beetje overgewicht. Ik eet wel weinig, maar dat zal er toch niet zo veel mee te maken hebben?
Ik denk dat ik er een belletje naar de ha op waag, ik heb meer van die niet-zo-ernstig-maar-loop-er-al-een-tijdje-mee dingen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:59

als je weinig eet kan het ook een tekort zijn aan bepaalde voedingsstofen dacht ik..

iig als ik een poosje minder at (en dan at ik ook wel ehct weinig hoor :o ) ... Dan was het wel echt opvallen hoeveel blauwe plekken ik ineens had :j .

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:05

Ik heb op mijn ene been heeel snel blauwe plekken. Zelfs zo erg dat ik savonds naar bed kan gaan en smorgens wakker kan worden met een grote bloeduitstorting op me been :+
Heb/had wel last van spatadres aan dat been wat dat dus ook veroorzaakte! Misschien heb jij dat ook TS?

Snel blauwe plekken hebben kan verschillende oorzaken hebben... Maar zolang je verder nergens echt last van hebt zou ik me er verder geen zorgen om maken :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:17

Ik zou even langs de huisarts. Het hoeft niets bijzonders zijn maar het kan wel zeer ernstig zijn. Dus even laten checken is in zo'n geval zeker niet verkeerd.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 11:20

Ik heb ook wel spatadertjes, en wat heel dicht tegen mijn huid aan liggende aderen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:58

Kan best zijn dat er dan zo'n klein adertje springt en dat die de blauwe plek veroorzaakt :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:58

Dit volg ik even, ik had laatst al plotseling 4 blauwe plekken
op de zijkant van mijn pols, exact naast elkaar alsof iemand
mij had vestgegrepen.
:=

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:01

Ik heb ook altijd heel snel blauwe plekken. Mn benen zien er nu ook niet uit, vol paarse, bruine en blauwe plekken :D Als ik 's avonds naar bed ga ontdek ik vaak ook weer nieuwe plekken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:03

Ik heb het overigens meer op mijn armen.. Maar momenteel
heb ik nog een enorme bloeduitstorting op de zijkant van mijn
been door de hond die er in een rotvaart tegenaan knalde.
Op mijn knieën heb ik het ook veel, maar dat vind ik wel een
logische plek, die stoot je vrij snel.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:39

Ik heb ze ook. Vaak, veel en heel snel! ik hoef maar iets aan te raken en ben al blauw bij wijze van spreken. Ik weet van 9 van de 10 ook echt niet hoe ik eraan kom.

Ach, ze zitten er. Ga met een blauwe plek niet naar de dokter hoor, hij ziet me aankomen :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:42

Als je elke dag onverklaarbare blauwe plekken op je lichaam krijgt
vind ik dat best een goede reden om naar de huisarts te gaan.
Maarja, natuurlijk niet bij één plotselinge blauwe plek. :)
Die ik heb doen trouwens geen pijn, de onverklaarbare.. :7

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:48

Veel mensen hebben een dunne huid , waardoor je de blauwe plekken veel meer ziet, en mensen met een dunne huid hebben vaak ook meer aanleg voor blauwe plekken.

Ik ben er zelf ook zoeen, heb mijn benen volstaan met alle kleuren vlekken :')
Bij mij is het logisch, ik doe boerenwerk en werk met varkens, varkens zijn nog lomper dan paarden, dus tel uit je winst.

Ik vergeet ook vaak dat ik me ergens gestoten heb, soms kom ik er nog wel eens op waarvan die plek kwam, maar de meesten vergeet ik, omdat ik me nogal eens stoot :o

Wel zou ik, als je zelf zegt dat je nog meer vage klachten hebt,even een bezoekje aan de huisarts plegen.
Even goed voor jezelf opschrijven wat je klachten zijn, dan krijgt de arts een duidelijker beeld.
Sta erop dat er bloed afgenomen word, er zijn een aantal bloedziektes die als symptoom zelf-ontstanende (of hoe je dat ook noemd :P ) blauwe plekken hebben.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:05

Het kan ook ontstaan als je veel NSAID's neemt zoals ibuprofen. Maar ook doordat de lever beschadigd is, voedingspatroon, stollingstoornissen etc Het probleem is vaak de thrombocyten, oftewel de bloedplaatjes. De HA kan even bloedprikken dan wordt er een hoop meer duidelijk. Ik raad je aan om wel even te gaan, er zijn een hoop oorzaken waaronder ook een aantal ernstige.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:13

ik weet niet of het hier al genoemd is maar kan het bloedarmoede zijn?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:20

je moet echt even langs de huisarts. Ik heb ook wel eens een blauwe plek zonder dat ik weet hoe ik er aan kom, maar als dat te vaak gebeurt moet je echt naar de huisart. Het kan onschuldig zijn, maar ook heel ernstig!! Ik werk in het ziekenhuis en weet wat spontaan onstane blauwe plekken zou kunnen betekenen. Ik ga je verder niet ongerust maken met allerlei mogelijk ernstige oorzaken, want voor grote kans dat het niks is. Maar ga even langs de huisarts!!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 06:31

ik wist niet dat dat een ziekt kon zijn ...
ik heb er zelf ook wel eens last van gehad had ik op mijn boven been een hele grote plek zitten en met zwemmen iedereen dacht dat ik mishandeld was ofzo :\

ik zou maar is naar de HA gaan ik zou echt niet weten wat het zou moeten zijn ...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:01

Spontaan blauwe plekken kan duiden op een ziekte,maar dan echt overal blauwe plekken(leukemie).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:05

marleen_usar schreef:
Spontaan blauwe plekken kan duiden op een ziekte,maar dan echt overal blauwe plekken(leukemie).

Dat is niet waar...
Mijn moeder had er ook maar enkele ... en bleek toch Leukemie te zijn.

Maar er zijn tientalle ernstige en niet-ernstige ziektes die als symptoom spontane blauwe plekken hebben.
Ga TS niet bang maken door allerlei namen van ziektes te noemen.

En TS, morgen meteen even de HA bellen voor een afspraak!!!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:16

crossmonster schreef:
Veel mensen hebben een dunne huid , waardoor je de blauwe plekken veel meer ziet, en mensen met een dunne huid hebben vaak ook meer aanleg voor blauwe plekken.

Ik ben er zelf ook zoeen, heb mijn benen volstaan met alle kleuren vlekken :')

Ik vergeet ook vaak dat ik me ergens gestoten heb, soms kom ik er nog wel eens op waarvan die plek kwam, maar de meesten vergeet ik, omdat ik me nogal eens stoot :o

Wel zou ik, als je zelf zegt dat je nog meer vage klachten hebt,even een bezoekje aan de huisarts plegen.
Even goed voor jezelf opschrijven wat je klachten zijn, dan krijgt de arts een duidelijker beeld.
Sta erop dat er bloed afgenomen word, er zijn een aantal bloedziektes die als symptoom zelf-ontstanende (of hoe je dat ook noemd :P ) blauwe plekken hebben.

Hier ben ik het helemaal mee eens (varkensstukje weg gehaald aangezien ik daar natuurlijk niet werk ;) )
Ik heb ook een hele dunne en hele lichte huid. Waarschijnlijk als ik wat bruiner was zou je die meeste plekken niet eens zien.. als je naast die plekken nog meer klachten heb zou ik idd zeker even naar een huisarts gaan. Of als je je erg zorgen maakt idd eens bloed laten prikken om wat dingen uit te sluiten...

Maar nooit gaan google-en enzo, dat maakt je alleen ongerust voor niets...