Prednison bitch topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Prednison bitch topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 00:02

Aaarg ik zit al ongeveer 8 weken aan een stootkuur (60 mg) prednison, en begin nu eindelijk heel erg langzaam met afbouwen.

Ik had al veel bijwerkingen, maar nu met afbouwen wordt alles erger. Verschrikkelijke spierpijn, rugpijn, overalpijn, koortsig, nachtmerries, slecht slapen, slecht concentreren. Afgezien van het feit dat ik eruit zie als een opgeblazen ballon. :Y)

Nog meer mensen aan de prednison en die er echt hééélemaal genoeg van hebben?

Palmera

Re: Prednison bitch topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:07

Zelf geen ervaring mee, wel gezien in mijn omgeving. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je dat afbouwen door kunt zetten. Ondanks alle ellende die eraan vast zit. Sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:21

hahaha ik herken het helemaal :P krijg ook regelmatig prednisolon en ik zie er dan echt vreselijk uit :+ van die hamsterwangen!
Ik had altijd van de vreselijke zweetnachten erdoor, moeheid als gevolg en erg last van mijn buik.
succes! ik ben nu eindelijk weer verlost van mijn hamsterwangen, het duurde lang voordat het weg was :=

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:41

Mijn moeder heeft net haar kuur achter de rug. 3 Dagen lang, elke dag 3 uur aan het infuus. Over 2 weken zien we of het een beetje helpt.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:55

Kan me helemaal voorstellen dat je het zat bent, maar even doorzetten en weer doorgaan. Vervelend dat je er zo'n last van hebt, hopend voor je dat het minder wordt.

Sterkte met afbouwen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:49

Ff doorzetten en doorgaan!
das ook eigenlijk het enige dat je kan doen.....

ik heb de afgelopen jaren 7 of 8 keer een kuur gehad. Bij mij zwakken de bijwerkingen wat af.
laatste keer was ik geen hamster meer, maar gewoon iets boller terwijl ik bij de eerste kuur echt net een rollade met een te strak netje was.

De pijntjes overal komen me ook heeeeeel erg bekend voor. Ongesteld worden was voor mij (tijdens de kuren) een hel! Had altijd al wat last van ongesteld zijn, maar tijdens een kuur, pffff

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:55

Ken het, slik het nu dagelijks al 6 jr ondertussen. Heb in mei afspraak met reumatoloog omdat ik er echt vanaf wil!

Heb overal dikke beharing gekregen (mn armen lijken die van een aap) ben sowieso aangekomen, volle maanshoofd is al redelijk weg maar heb nog steeds pred-wangen...
Haren op mn kop vallen vaak uit en mn tanden worden langzaam aan erg slecht.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 09:51

Welshcobfan schreef:
hahaha ik herken het helemaal :P krijg ook regelmatig prednisolon en ik zie er dan echt vreselijk uit :+ van die hamsterwangen!
Ik had altijd van de vreselijke zweetnachten erdoor, moeheid als gevolg en erg last van mijn buik.
succes! ik ben nu eindelijk weer verlost van mijn hamsterwangen, het duurde lang voordat het weg was :=

ja idd, die verschrikkelijk zweetnachten. Of dat 5 keer naar de wc moeten snachts, omdat al dat vocht er snachts uitgaat.

Wat zal ik blij zij als ik over aantal maanden gewoon weer normaal kan slapen, en ook niet meer verschrikkelijk nachtmerries heb van die rotzooi

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:49

Ik ben ook net klaar met mijn Prednison en wat een ramp. Ik moet ook inderdaad 7 keer per nacht eruit om te plassen maar gelukkig valt het voor de rest mee. Het kan erger als ik het zo lees. :=

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:42

Oamaru schreef:
Ik ben ook net klaar met mijn Prednison en wat een ramp. Ik moet ook inderdaad 7 keer per nacht eruit om te plassen maar gelukkig valt het voor de rest mee. Het kan erger als ik het zo lees. :=

Ag dat snachts eruit moeten is al irritant genoeg idd :(:)
Ik had ook niet zo'n last, maar sinds ik aan t afbouwen ben ist niet leuk meer...

Hoe heb je afgebouwd, hoe snel?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:45

Ik ben er sinds begin van dit jaar gelukkig vanaf en hoop er ook vanaf te blijven.
Ik heb het voor mijn reuma een jaar of 10 geslikt (in verschillende dosissen)
Het is rotspul, de bijwerkingen zijn niet leuk maar als het werkt ..is het wel fijn.

Succes met het afbouwen!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:47

Misschien een brutale vraag, maar waarom moeten jullie dit slikken?

Veel sterkte!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:18

Ik heb ook een maand aan de prednison gezeten. Ik had elke keer last van vernauwde luchtwegen en uiteindelijk bleek geen van de voorgeschreven medicijnen te werken. Een aantal nachten bij de huisartsenpost gezeten omdat ik steeds benauwder en benauwder werd. Toen toch maar aan de prednison gegaan. Voelde me net een ballon, alles was opgeblazen, ik hield gigantisch veel vocht vast. En ik heb me nog nooit zo down gevoeld zoals toen..Ik ben er echt depri van geweest, nooit geweten dat medicijnen zulke gevolgen kunnen hebben...Het was ook eens..en nooit meer!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:43

Ik heb door de jaren heen ook al aardig wat prednison moeten nemen, nu gelukkig al een tijd niet meer..
Zweten doe ik nu ook heel erg, zou dat ook door bepaalde antibiotica kuren kunnen komen??
Ik kreeg een stootkuur en daarbij AB,heeft er nog iemand ervaring met die combie??
Ik was dus gevaarlijk achter het stuur, verbrande bij de eerste zonne straal..iemand??of zijn er nog andere verrassingen?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 14:19

de combi prednison en ab heb ik ook gehad, 4 weken lang. Dat van zon herken ik, en dat van autorijden ook haha. Gelukkig geen ernstige ongelukken gemaakt, maar wel wat spiegels paaltjes en trottoirs geraakt.

Gelukkig nu niet meer die combinatie, alleen nog prednison en wat andere basis dingen (nexium, foliumzuur, calcium enzo).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:25

ik zit nu ook (na 14 jaar vrij) weer aan de prednison,zucht!
begon met 40 mg nu elke week 5 eraf.
ben er duf van, ook antibioticakuur van 30 dagen erbij.
baal ervan, ben erg actief persoon, maar dit maakt me moe en bibberig. ga trillen als ik weer moet eten.
heb weer ff een gevoel alsof ik in een ander lichaam zit, maar volhouden en nhopen dat mijn ziekte van crohn weer ff rustig word!