IKB, ik word moet van de gezondheidslobby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

IKB, ik word moet van de gezondheidslobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:09

Ook bij ons in de kantine is het al enige tijd zo ver: produkten met zgn. IKB (Ik kies bewust) logo.
Ziekelijk gewoon. Ik kan zelf wel beslissen wat ik eet. Als ik een patatje bestel, dan kies ik ook bewust voor dat patatje (dat niet eens ongezond is).
Ik word zo moe van die gezondheidslobby.
Waarom moet men weer zo betuttelend doen? Af en toe een Mac-menutje is echt niet verkeerd. En dan kies ik daar bewust voor (af en toe is het best lekker). En soms kies ik ook bewust voor een extra appel.
Vrijheid van meningsuiting? Dat is op voedingsgebied zo ongeveer ver te zoeken.

YankeeBoy

Re: IKB, ik word moet van de gezondheidslobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:12

ik vind het nuttig.
veel mensen weten niet eens echt goed wat nu wel en niet goed is
en als je kijkt naar bijv de hoeveelheid mensen met overgewicht, kan het geen kwaad om mensen bewust te maken van wat ze nou eigenlijk eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:14

Ik wordt er ook wel moe van, er is gewoonweg teveel betutteling in Nederland. je mag niet meer roken, je mag niet drinken, je mag niet eten wat je zelf wilt.

Alles wordt door de overheid bepaald en zelf heb je niets te zeggen over je leven

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:18

Kantine mag zelf bepalen wat ze verkopen dat is hun goed recht :). Al geloof ik niet in het ik kies bewust logo omdat het te commercieel beladen is.
Maar word wel moe van de mensen die constant roepen dat hun vrijheid zo hard word afgenomen. Denk niet dat jullie beseffen hoeveel geluk we in nederland hebben.

Niets te zeggen over je leven, alstublief je hebt altijd het recht om je eigen eten mee te nemen als het je niet aanstaat. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:25

dat logo gaat helemaal nergens over. 1 van de dingen is dan goed; weinig suiker bijvoorbeeld. dat er erg veel vet in zit wordt niet genoemd, laten we nog maar zwijgen over de hoeveelheden zout...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:54

Ik geloof ook niet zo in dat logo, maar ik stoor me er niet aan. Moet er altijd wel om lachen als ik hem weer tegenkom, want JA ik kies bewust, en helaas vaker níet dan wel dat product met dat logo (al was het maar omdat het veelal duurdere merken zijn en het ook goedkoper kan). :+

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:59

Ach dat "ik kies bewust logo" slaat eigenlijk nergens op!
Ik vraag me echt af wat de criteria zijn om het wel of niet op een product te zetten >;)

En we worden inderdaad teveel betutteld!! Slaat nergens meer op als je het mij vraagt :n

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:52

Dat IKB logo slaat idd nergens op ;)
Ik weet niet meer waarop maar op 1 van de sausen die je bij patat eet heb ik het zien staan omdat weinig verzadigde vetten inzaten }:0

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:27

idd, het IKB logo is door fabrikanten zelf verzonnen,stukje reclame,meer niet.

als mensen hun "gezond" verstand gebruiken,kan men zelf die keuze's best maken.
maar als ik dan zie hoeveel kinderen van 5 jaar al hele dagen cola oid mogen drinken van hun ouders,denk ik,tja daar begint het natuurlijk al wel he!?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:17

breezy302 schreef:
Ik wordt er ook wel moe van, er is gewoonweg teveel betutteling in Nederland. je mag niet meer roken, je mag niet drinken, je mag niet eten wat je zelf wilt.

Alles wordt door de overheid bepaald en zelf heb je niets te zeggen over je leven

wat een onzin. tuurlijk mag je zelf bepalen wat je eet en doet. ze willen alleen een handje helpen bij het gezonder leven. niks mis mee. als jij vet wilt eten, prima toch? wil je roken? prima! ik vind het goed dat er op gewezen word dat veel voedsel suikers en vetten bevat. zo word je een handje geholpen bij het gezonder leven.

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:14

YankeeBoy schreef:
ik vind het nuttig.
veel mensen weten niet eens echt goed wat nu wel en niet goed is
en als je kijkt naar bijv de hoeveelheid mensen met overgewicht, kan het geen kwaad om mensen bewust te maken van wat ze nou eigenlijk eten!

Tja veel dingen waar het ik kies bewust logo op zit is ook niet eens echt gezond !
Alleen het ouderwetste klavertje klopt nog maarja die is bijna uit de markt..